Oversættelse af reeflex

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
18
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Oversættelse af reeflex

Indlæg af christiantt »

Kan se at der stadig er mange tyske artikler inde på www.reeflex.dk. Jeg kan stadig godt hjælpe til, hvis der er brug for hjælp med at få det oversat til dansk??
Kirling
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: Oversættelse af reeflex

Indlæg af Kirling »

det lyder sku godt, det ville da være rigtig dejlig hvis du ville hjælpe med af oversætte artiklen om denne anemone : Entacmea quadricolor
http://www.reeflex.dk/dk/48/882/Entacma ... icolor.htm

vh Lykke
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
18

Indlæg af christiantt »

Hvad vil du vide om den, det er vist nemmere at spørge om :)
Kirling
Rev haj
Rev haj
17

Indlæg af Kirling »

hmm ja. men det er vel nok mest de genneralle ting.. hvordan man ser om den har det godt/eller er ved at dø, om den bedst står i støm eller ikk osv..
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
18

Indlæg af christiantt »

Den sætter sig selv hvor den gerne vil sidde. Somregel er det et sted hvor den ikke får direkte strøm. Hvis boblerne er ude, så er det fordi den ikke får meget lys. Den skal ikke fodres, da den er selvernærende. Nogle fodrer den dog, fordi de mener at det er godt for den.
Den kan brænde de fleste koraller, så den må absolut ikke stå lige op ad, eller oven på en anden koral. Derfor er det ofte godt at putte en anemone i som en af de første koraller, hvis man er helt sikker på at man gerne vil have en i akvariet.
Du skal sørge for at den ikke har mulighed for at gå i en pumpe. Hvis den kravler i en pumpe, så kan hele akvariet vælte, og det kommer absolut ikke til at lugte godt. Derfor er det en god ide at have en filtermåtte rundt om, hvis der er pumper "frit tilbængelige".

Ellers så bare spørg, hvis der er mere du vil vide :)
Kirling
Rev haj
Rev haj
17

Indlæg af Kirling »

ok mange tak jeg har lidt problemer med min den ligger sig tit på hoved og bliver liggende så jeg bliver nød til selv at vende den når jeg vender den ser den meget skidt ud men kommer så til sig selv lidt efter lidt og den sætter sig sku ikke fast nogen steder.. men mine klovne elsker den :-) den er også lidt grøn i bunden af armene er det normalt du får lige et billed :-)

mange tak for hjælpen :beer:
Vedhæftede filer
DSC00798.JPG
DSC00798.JPG (75.17 KiB) Vist 416 gange
MAN UTD

Indlæg af MAN UTD »

Jeg tager anemonen i en pose med saltvand, så ligger jeg et tomt sneglehus eller andet tungt i "røven" af anemonen. til jeg kan se at den har taget fat om den.
så sætter jeg den i akvariet hvor jeg gerne vil ha den, så svæver den ikke rundt i akvariet. Så efter en lille uge kommer stenen eller sneglehuset ud under anemonen og den har sat sig fast!

håber det giver mening.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"