Ang. Algeproblem
- karinaogkenneth
- Klovnfisk
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Geografisk sted: Korsør
Ang. Algeproblem
Vi har nu prøvet alt for at få vores alger ud af akvariet og er nu tøvet til det der hedder Algen-ex, som vi har fået bestilt hjem fra Tyskland. Hvad er jeres erfaring med hvor lang tid der går førend det virker??
MVH
Karina & Kenneth
Karina & Kenneth
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Re: Ang. Algeproblem
Hvor lang tid har akvariet kørt og hvad er det for nogen alger. I må give nogen flere oplysninger (:
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
- herzberg
- Rev haj
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Jeg har brugt det. Det virker forholdsvis hurtigt. Hvis du kobler det med en total mørkelægning i 3 dage, så skal du bare se underværker.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg måtte igen med det 2 gange før end at det virkede tilfredsstillende, og en svag overdosis måtte der til.
- krebs36
- Naso kirurg
- 17
- Postnummer: 3480 Fredensborg
- Geografisk sted: Fredensborg -Nordsjælland
Hey,.... jeg følger lige lidt med her!, for jeg har også lige startet samme behandling netop i dag, med algen.ex.
Jeg har har kun reduceret lystiden til 6 timer med Hqi´erne tændt, som de anbefaler fra producenten, og så ladet det blå lys være tændt resten af de normale 10 timer, jeg ellers har lys på. (det stod der også man sagtens kunne, hvad jeg har forstået.?)
Men sker der ikke noget med resten af "indholdet" i baljen, hvis man lægger det totalt i mørke i 3 dage??
Hvad med de lyskrævende Acropora f.eks.?
De alger jeg har, ser således ud. Nogen der kan gennemskue hvad det er for nogle.? Jeg mener selv det må være Bryopsis...? Men kan jo tage fejl...
Ham jeg har købt det Algen.ex af, sværgede til, at det var det eneste der kunne hjælpe i tilfælde af, at alt andet fejlede. Og det virkede godt for ham.!
Skal lige skynde mig at sige, at jeg HAR haft 2 søharer gående, som ikke gad tage det, og derfor nu er solgt, og det er derfor bare vokset helt vildt nu.
Så håber MEGET dette produkt vil tage det.?
Krydser fingre og tæer...
Mvh Kim.

Jeg har har kun reduceret lystiden til 6 timer med Hqi´erne tændt, som de anbefaler fra producenten, og så ladet det blå lys være tændt resten af de normale 10 timer, jeg ellers har lys på. (det stod der også man sagtens kunne, hvad jeg har forstået.?)
Men sker der ikke noget med resten af "indholdet" i baljen, hvis man lægger det totalt i mørke i 3 dage??

De alger jeg har, ser således ud. Nogen der kan gennemskue hvad det er for nogle.? Jeg mener selv det må være Bryopsis...? Men kan jo tage fejl...
Ham jeg har købt det Algen.ex af, sværgede til, at det var det eneste der kunne hjælpe i tilfælde af, at alt andet fejlede. Og det virkede godt for ham.!
Skal lige skynde mig at sige, at jeg HAR haft 2 søharer gående, som ikke gad tage det, og derfor nu er solgt, og det er derfor bare vokset helt vildt nu.

Mvh Kim.
- Vedhæftede filer

Nu med kun 160L vand, og LED lys.