Sump/skummer problem
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions: 0
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Virum
Sump/skummer problem
Hej alle, jeg skal om et lille måneds tid have lavet en sump som skal stå under mit akvarie. Til det havde jeg regnet med at bruge min aquamedic midiflooter, men nu har jeg lige konstateret at den er for høj, så nu må jeg anskaffe mig en ny skummer, men hvilken?
Min højde er fra gulv til akvariebund ca.55 cm jeg har et 250 liters avkarie, kan i mon hjælpe mig med at finde en god skummer til mig.
mvh
Niels
Min højde er fra gulv til akvariebund ca.55 cm jeg har et 250 liters avkarie, kan i mon hjælpe mig med at finde en god skummer til mig.
mvh
Niels
-
- Klovnfisk
- 18
- Postnummer: 6705 Esbjerg Ø
Re: Sump/skummer problem
http://petsupply.dk/tunzeskummerdoc9005 ... -2406.html
nu har jeg ikke selv prøvet en men mon ikke den er god nok står den kan klare 500liter
nu har jeg ikke selv prøvet en men mon ikke den er god nok står den kan klare 500liter
- Dragefisken
- Kejser fisk
- 19
Den Tunze ser da fornuftig ud, nogen der har erfaringer med denne?
Og hvad med denne her, vil den virke?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
mangler der ikke et link??Dragefisken skrev:Den Tunze ser da fornuftig ud, nogen der har erfaringer med denne?

http://www.aquapro2000.de/Wasseraufbere ... f9d9024ce1
- Dragefisken
- Kejser fisk
- 19
- Dragefisken
- Kejser fisk
- 19
Jeg kan ikke tysk, men den ser da noget avanceret ud i forhold til de andre den er dog også noget dyrre end de andre. Men nu har jeg altid fået at vide at man ikke må sparre på en skummer,så det vil jeg leve op til. Så er det en du kender noget til?Carsten skrev: http://www.aquapro2000.de/Wasseraufbere ... f9d9024ce1
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg har en af de større af dem, og er super tilfreds med den.
Materialerne er af en langt bedre kvalitet end skimmerbeast.
Men indrømmer blankt at den prisforskel der er mellem skummerne ikke taler til dens fordel.
Du kunne jo starte med den billige, og se om den fungerer godt. Gør den det, er det fint og du har sparet en masse penge.
Materialerne er af en langt bedre kvalitet end skimmerbeast.
Men indrømmer blankt at den prisforskel der er mellem skummerne ikke taler til dens fordel.
Du kunne jo starte med den billige, og se om den fungerer godt. Gør den det, er det fint og du har sparet en masse penge.
-
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Jeg har en BM160 og den er ikke den mest lydløse skummer - Alle siger at 200 og 250 er meget stille. Jeg har spekuleret over om ikke det er fordi pumpen er monteret inde i skummerhuset på en BM160, selve skummeren kan jo virke som en "højtaler" - Som når man råber i en kegle, hehe. På 200 og 250, er pumpen monteret udenfor skummerhuset.
Jeg har seriøst overvejet og prøve at ændre min BM160 så pumpen sidder uden for huset.
Men er i tvivl om der er plads i min lille sump til den montage..
Well bortset fra at den brummer mere end de få andre skummere jeg har hørt køre er jeg meget tilfreds.
Jeg har seriøst overvejet og prøve at ændre min BM160 så pumpen sidder uden for huset.
Men er i tvivl om der er plads i min lille sump til den montage..
Well bortset fra at den brummer mere end de få andre skummere jeg har hørt køre er jeg meget tilfreds.
- Dragefisken
- Kejser fisk
- 19
- Dragefisken
- Kejser fisk
- 19
Er der nogen der ved om denne skummer kan bruges til en sump som er ca. 60x40x40, jeg har som nævnt 55 cm. at gøre med i højden. Jeg får sumpen den 21. i denne måned og jeg vil helst ikke være i den situation at jeg køber en ny skummer jeg ikke kan bruge og yderligere have et akvarie kørende uden en skummer, så jeg håber at i kan hjælpe mig.Dragefisken skrev:http://korallen.dk/product.asp?product=616&sub=2&page=1

mvh
NIels