Nitrat filter der virker omvendt.
- enzo65
- Dværg kejser
- Reactions: 0
- 18
- Postnummer: 4440 Mørkøv
- Geografisk sted: Mørkøv
Nitrat filter der virker omvendt.
For 3 uger siden købte jeg et nitratfilter med svovlkugler af typen Korallin S1501. Efter 3 uger hvor det har stået og dryppet med en til to dråber i sekundet har jeg i dag målt nitrat i mit akvarium. Min nitrat er ca uændret fra før ca. 50 men så prøvede jeg at måle på udgangen fra nitrat filteret og det vand der kommer ud der indeholder så meget nitrat at mit testset ikke kan måle det. Jeg har i tidligere indlæg læst om andre der har haft samme problemer men jeg har ikke kunne finde nogen der viste hvad der var galt. Hvad med jer der har haft samme problem har i fundet en løsning?
980 ltr. med buet front http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=38261
- boner
- Palet kirurg
- 20
- Postnummer: 8950 Ørsted
- Saltvand siden?: 1992
- Geografisk sted: 8950 Ørsted
Re: Nitrat filter der virker omvendt.
der er ingen problem det tager tid at få i gang nå udgangs vandet begynder at lugte som kloak vand så kører det men indtil det virker så kør maks 1 dråbe i sek
800 L , Lys: 6 x 50w LED, skummer:SKIMZ E-SERIES SK251 , 150 L sump, Cirkulation: 4 x Tunze 6095 med Tunze 7095 styring , "folk der bader i deres akvarie " SÅ LA DA VÆR
- enzo65
- Dværg kejser
- 18
- Postnummer: 4440 Mørkøv
- Geografisk sted: Mørkøv
tak for det så giver jeg den bare lidt længere tid og ser hvad der sker
980 ltr. med buet front http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=38261
- buddy
- Foxface
- 20
- Postnummer: 5500 Middelfart
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: 5500 middelfart
hej
jeg har også fået et problem med nitrat i vandet og har købt et Nitratfilter FI-150 af en anden bruger her på siden jeg satte det i gang med 1 dryp i sek og værdigen steg voldsomt som det også er sket for dig, hastigheden blev sat ned til 1 dryp hvert 10 sek så kom værdien ned på 0 efter 1 døgn efter det prøvede jeg at hæve det til 5 sek mellem hvert dryp ja så steg værdigen sku igen, så igen tilbage på 1 dryp hvert 10 sek til den var 0 igen og så er jeg havnet på 7 sek mellem hvert dryp og har 0 i vandet der kommer ud af filteret og min plan er at lade dryppende stige meget meget langsomt mod 1 dryp i sek og så holde den der længe til den kan hæves yderlig dette er min erfaring det er ikke sikkert at det er det andre oplever men sådan er det gået for mig Mvh Lars
jeg har også fået et problem med nitrat i vandet og har købt et Nitratfilter FI-150 af en anden bruger her på siden jeg satte det i gang med 1 dryp i sek og værdigen steg voldsomt som det også er sket for dig, hastigheden blev sat ned til 1 dryp hvert 10 sek så kom værdien ned på 0 efter 1 døgn efter det prøvede jeg at hæve det til 5 sek mellem hvert dryp ja så steg værdigen sku igen, så igen tilbage på 1 dryp hvert 10 sek til den var 0 igen og så er jeg havnet på 7 sek mellem hvert dryp og har 0 i vandet der kommer ud af filteret og min plan er at lade dryppende stige meget meget langsomt mod 1 dryp i sek og så holde den der længe til den kan hæves yderlig dette er min erfaring det er ikke sikkert at det er det andre oplever men sådan er det gået for mig Mvh Lars
370 Liter med T5 Lys
- Flemming
- Picasso aftrækker
- 20
- Postnummer: 4320 Lejre
- Saltvand siden?: 2000
- Geografisk sted: Lejre/ Sjælland
Læg koralgrus i toppen (ovenpå svovlkuglerne). Derved hæves PH i filteret og er ikke nærmest "svovlsurt". Det hjalp med det samme for mig.enzo65 skrev:For 3 uger siden købte jeg et nitratfilter med svovlkugler af typen Korallin S1501. Efter 3 uger hvor det har stået og dryppet med en til to dråber i sekundet har jeg i dag målt nitrat i mit akvarium. Min nitrat er ca uændret fra før ca. 50 men så prøvede jeg at måle på udgangen fra nitrat filteret og det vand der kommer ud der indeholder så meget nitrat at mit testset ikke kan måle det. Jeg har i tidligere indlæg læst om andre der har haft samme problemer men jeg har ikke kunne finde nogen der viste hvad der var galt. Hvad med jer der har haft samme problem har i fundet en løsning?
Hilsen
Flemming
Flemming