artemia

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions: 0
17
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

artemia

Indlæg af MiksBiks »

Hej alle sammen

Jeg skal til at sætte en artemia produktion igang, og har til at jeg kan producere mere end jeg kan bruge.

Så ville høre om der var en interresse for at kunne købe det hvis det var???
Gider ikke at sætte en masse op uden at det bliver brugt.

Og min tanke med det var ikke at det skulle være en forretning på den måde, men at det skulle være en mulighed for de akvarister der ikke producere at få muligheden for at få fat i noget. :)

Selvfølgelig skal det kunne løbe rundt, men har ikke tænkt på priser eller noget.

Jeg bor i århus området, så skriv hvis der er nogen der synes de gider at komme og få fyldt en flaske en gang i mellem, for en lille skilling, for så går jeg igang :D

Håber at høre fra nogen

MiksBiks
roneld
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af roneld »

meget frisk ide - men det er sådan at artemia har den bedste foder værdi samme dag de er klægget da de er udstyret med en blomme sæk til at overlev de første dage( & det er i den sæk al næringen sidder)det er vel tvivlsomt at du kan levere dag gamle artemia hver dag.& frosne kan vi købe alle steder.& den tid du bruger på det samt strøm er heller ikke rentabel.venligst-jan.
Brugeravatar
Nielsen'sbilplejeAalborg
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 9220 Aalborg Øst
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: aalborg

Indlæg af Nielsen'sbilplejeAalborg »

spørgsmål... kunde man så ikk bare hælde lidt æg ud i akvariet ,,,,,,,,, villle de ikk også klække så eller vil de bare havne i skummeren
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
17

Indlæg af MiksBiks »

Så er det oppe :)

Roneld>> Har leget med det før, og der gjorde jeg det den gang at når de var klækket fik de en dag mere også blev de siget og kom over i et 12L pvc rør hvor de fik lidt plankton også blev de store :)
Luft pumpen køre alligevel til havedammen, og tiden.... synes det er meget hyggeligt, også synes jeg det er fedt at se måden fiskene reagere på når der kommer levende mad ned til dem. Måske lidt sygt :) men det er det værd.

Nielsen>> Har prøvet det med bare at smide det i, men har aldrig set noget komme ud af det, også farver æggende meget og vandet bliver gult.
Damen har prøvet at smide for mange i akvariet, fordi hun ville være gå ved fiskende...... Vandet blev næsten pis gult :oops:

Fandt ud af det ved et tilfælde:
Om sommeren kan man bare smide lidt æg i akvarie i haven og lidt vand og salt i, også de alger der kommer fra solen og varmen, lever de af, og bestanden kan blive ok stor.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Nielsen'sbilplejeAalborg skrev:spørgsmål... kunde man så ikk bare hælde lidt æg ud i akvariet ,,,,,,,,, villle de ikk også klække så eller vil de bare havne i skummeren
Det vil jeg ikke anbefale dig at gøre. Fiskens fordøjelse har det meget skidt med skallerne fra æggene. Og iøvrigt vil 99,9 % af æggene ryge i skummeren inden de klækker.
Brugeravatar
Nielsen'sbilplejeAalborg
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 9220 Aalborg Øst
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: aalborg

Indlæg af Nielsen'sbilplejeAalborg »

ok tak for svaret carsten ..... de gange jeg har klækket er det i en sodavands flasker men jeg gider ikk og ha alle di flasker til at stå og lige nu prøver jeg ( frost )
Sommerfugl fisk
19

Indlæg af roneld »

som jeg skrev før så er de bedst 1.dagen & som carsten rigtigt skriver har skallerne intet at gøre i akv. så jeg håber at du har 1. artemia si. venligst-jan.
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
17

Indlæg af MiksBiks »

det har jeg, med 5 forskellige net :)
Mvh Michael
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

@roneld:
Jeg ville godt nok sætte pris på, om du ville holde op med at bruge "1." istedet for "et" og "&" istedet for "og" i dine indlæg......

Det kommer selvfølgelig ikke mig ved men jeg finder det voldsomt irriterende alligevel.

/Kim
roneld
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
19

Indlæg af roneld »

hej kim er vi lidt nærtagende i dag? men det vil jeg selvfølgelig gerne - jeg skriver jo ikke her på forumet for at genere nogle men mit "&" vil jeg gerne have lov at beholde hvis du kan leve med det.venligst-jan.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"