Min anemone har her de sidste par dage placeret sig inde i en af mine stensætninger men har hver dag foldet sig ud for at slikke sol (HQI). Men da jeg kom hjem idag lå den helt krøllet sammen med bunden i vejret. Jeg har nu vendt den og placeret den så jeg kan holde øje med den. Men den ser bestemt ikke glad ud. Mine værdier skulle være ok. Hvad skal/kan jeg gøre? Jeg har ikke fodret den da jeg har fået indtrykket af at det ikke er nødvendigt men blot sjovt at kigge på. HELP PLEASE
Vedhæftede filer
Sådan ser den ud...
IMG_0725 (Medium).jpg (78.5 KiB) Vist 2160 gange
>
0
Hilsen Martin Solberg
215 L. med 45 L. sump 90 l. Shin mao til et par fløjlsklovne. Når de engang kommer hjem.
Det kunne min også godt finde på, men ved mig var der altid sket en ændring af cirkulationen i mit akvarie. hvis jeg var kommet til at skubbe til en pumpe el. lignende. har du ændret noget?
giv den noget tid den kommer til at se normal ud igen.. mine anemoner pumper sig også op, falder sammen, osv ind imellem.. tror det er meget normalt... og det er ikke nødvendigt at fodre, men man kan gøre det.
hanxa skrev:Det kunne min også godt finde på, men ved mig var der altid sket en ændring af cirkulationen i mit akvarie. hvis jeg var kommet til at skubbe til en pumpe el. lignende. har du ændret noget?
Jeg syntes ikke at jeg har ændret på noget... Jeg har tvært imod prøvet at rode så lidt som muligt omkring den da den endelig (tror jeg nok) hvad fundet et sted den kunne lide...
Ellers tak for de mange hurtige svar... jeg prøver at lade den være og ser hvad der sker. den har godt nok engang imellem skrympet helt ind hvorefter der kommer en tråd ud af munden på den. men det gør min euphylia også, så det gik jeg ud fra var ret normalt. men den har aldrig set så elendig ud...
>
0
Hilsen Martin Solberg
215 L. med 45 L. sump 90 l. Shin mao til et par fløjlsklovne. Når de engang kommer hjem.
Hvis vandet ikke er helt som de kan lide, så vil de lave det nummer ind i mellem. Da jeg havde min anemone i mit tidligere nano skrumpede den ind til næsten ingen ting ca. 1 gang om dagen, efter at den er kommet i mit nye akvarie (med forhåbentlig bedre værdier) har jeg faktisk ikke set den skrumpet ind én eneste gang.
Vores den ene gjorde det samme den flød bare rundt ivandet og bevægede sig slet ikke, så den røg ud, turde ikke tage chancen da den var meget tæt på den ene pumpe.
Min begyndte også at hænge lidt lige som din. Så jeg tænkte at den nok ikke fik nok mad så prøvede og fodre den med artemia via en lille sprøjte. Der var en masse der hang ved de små arme og kort efter kunne jeg se den trak alt det foder den fik til sig. Og det var i hvert fald noget der kunne live op i min Så det gør jeg nu ca 1 gang om ugen
Mathias_C skrev:de lever af lyset men som så mange af alle de andre koraller har den intet imod en reje en gang imellem
ok... der er bare meget modsigende læsestof på nettet, da nogle skriver de ikke behøver noget fast føde, og andre skriver den skal have f.eks en reje en gang i mellem
Jeg fodre nu også min anemone en gang imellem ( der er jo nok en grund til at de har udviklet deres fangstsystem med nematocyster o.l. ). Prøv at se om du kan få den til at tage lidt foder.
der var en tråd, for ikke så alng tid side, om at rejer i lage ikke kunne bruges. Men da jeg så ville købe nogen frosne rejer den anden dag stod der på poserne at de også var blevet dyppet i lage og derefter frosset. kan man så godt bruge dem ???
>
0
Hilsen Martin Solberg
jeg ville gå ned til fiskehandleren og købe ½ Kg levende rejer, så er du sgu sikker på kvaliteten, og du kan bare fryse dem, så er der mad til lang tid
solberg skrev:ok, så har jeg lige et hurtigt tillægsspørgsmål:
der var en tråd, for ikke så alng tid side, om at rejer i lage ikke kunne bruges. Men da jeg så ville købe nogen frosne rejer den anden dag stod der på poserne at de også var blevet dyppet i lage og derefter frosset. kan man så godt bruge dem ???
jeg har da ofte brugt rejer i lage uden problemer? Hvis du er nervøs for det kan du jo bare smide dem i lidt akvarievand 10min inden du fodre med dem så burde lagen være trukket ud.
Netto har sådan en frostblanding af blæksprutter, rejer, muslinger m.v. De er svjv helt ferske. Jeg har ihvertfald fodret min anemone med dette uden problemer. Og der er til LAAAAANG tid.