Acropora skifter farve
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Acropora skifter farve
Efter at have flyttet én kedelig brun acropora opad mod 250 W Hqi men samtidig til mere strøm, er den pluselig begyndt at skifte farve.
Er det fordi pga. øget lysmængde eller øget strømning....og mere vigtig vil den helt skifte farve? og holder det?
Er det fordi pga. øget lysmængde eller øget strømning....og mere vigtig vil den helt skifte farve? og holder det?
- Vedhæftede filer
-
- Nov07 125 (Large).jpg (57.57 KiB) Vist 1382 gange
-
- Nov07 124 (Large).jpg (74.67 KiB) Vist 1382 gange
-
- Nov07 123 (Large).jpg (67.55 KiB) Vist 1382 gange
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Dvs. vandets bevægelse er helt ligegyldigt?
Vil det sige at der underneden de kedlige brune farver ALTID gemmer sig vilde farver, kun afhængig af lysmængden?
(det er sku ligesom et kinderæg!)
Det er måske lidt dumme spørgsmål
men indtil videre er min Acropora erfaring begrænset til et par fragmenter der indhyllet i alger døde efter kort tid.
Vil det sige at der underneden de kedlige brune farver ALTID gemmer sig vilde farver, kun afhængig af lysmængden?
(det er sku ligesom et kinderæg!)

Det er måske lidt dumme spørgsmål

Hilsen Per
Følgende sælges:
Følgende sælges:
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Nej vandet bevægelse er bestemt ikke ligegyldig. Man har en formodning om at RTN og STN skyldes en bakterie ophobning omkring korallens grene. Der skal de fleste Acropora have en god vandcirkulation.Per A skrev:Dvs. vandets bevægelse er helt ligegyldigt?
(det er sku ligesom et kinderæg!)![]()
Det er måske lidt dumme spørgsmålmen indtil videre er min Acropora erfaring begrænset til et par fragmenter der indhyllet i alger døde efter kort tid.
De tyndere arter(dyb vand arterne) har ikke behov for helt så meget cirkulation.
Med hensyn til farverne så for det meste ja. Men der er også væsenlig faktor i vandets kvalitet. Er det noget gylle de står i, så kan selv 1000 w ikke få dem så flotte som de ville blive i helt rent og næringfattigt vand.
Det er zoochantellerne der er skyld i korallens farver. Det er små alger der lever i korallens hud. Får de ikke så meget lys, bliver de mørke for at fange mest muligt at det forhåndværende lys, og omvendt ved meget lys har de ikke behov for at være mørke for nærings produtionen kører på fyld tryk aligevel.
En superflot farvet koral er en extremt sulten koral, og det kan være en svær balance akt. Men det er nok ikke noget nogen af os kommer ud i.
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2006
De blå acroporaer jeg køber bliver også først brune og så derefter lilla med grønne polypper. Er snart træt af at jeg ikke kan holde en blå acropora uden det sker, tror det er den 3. der gør det 

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det er da underligt at de alle bliver lilla med grønne polypper. Er det fra den samme du køber dem??Mikkel E skrev:De blå acroporaer jeg køber bliver også først brune og så derefter lilla med grønne polypper. Er snart træt af at jeg ikke kan holde en blå acropora uden det sker, tror det er den 3. der gør det
Så sælg dem da igen, for den farve kombination er vel ikke den dårligste.
Tænkte lige på at det kunne være du næste gang skulle købe en der så lidt anderledes ud i vækstformen.
Jeg har en der ligner den i linket, rent vækstform. den har holdt den blå farve i flere måneder.
http://www.meerwasser-lexikon.de/de/95/ ... rtuosa.htm
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2006
Nej det er ikke købt samme sted.
Det kunne faktisk godt ligne lidt den acropora jeg har som er købt blå, men som blev brun også på det seneste har fået lidt lilla spidser. Det skulle ikke undre mig hvis den fik grønne polypper
http://www.saltvandsforum.dk/album_pic.php?pic_id=2316
Det kunne faktisk godt ligne lidt den acropora jeg har som er købt blå, men som blev brun også på det seneste har fået lidt lilla spidser. Det skulle ikke undre mig hvis den fik grønne polypper

http://www.saltvandsforum.dk/album_pic.php?pic_id=2316