Hvodan sætter man Ricordea Florida skiver fast har 9 der skal placeres. Mener at have læst noget om noget net eller lignende, eller kan man bare bruge korallim??? Kan jo ikke så godt stå og holde dem til de vokser fast.
Den bedste måde er at få dem til selv af fæstne sig.
Du behøver ikke at stå og holde på den, faktisk vil det ikke kunne lade sig gøre.
Den letteste måde er at finde en beholder. Stort engangs glas eller lign.
jo større bund flade jo bedre. Nogle sten i passende størrese i bunden, skiverne oven på. Beholderen placeres så der kommer en svag vandstrøm hen over den, så skidt og møj ikke samler sig. skiverne skal også have lidt cirkulation for at fæstne sig.
Efter 1 uges tid burde de have fæstnet sig.
Helena skrev:Og de har det fint? Det var korallimen jeg var nervøs for, vil jo nødigt ødelægge dem.
De har det fint ja. Har også prøvet med både sytråd med fin sløjfe, elastik og finmasket net, og det uden succes. Har også prøvet, som Carsten skriver, med at ligge dem oven på små sten og lade dem fæste sig selv, men nogen vil altså bare ikke sætte sig fast, selv efter lang tid.
Jeg har også sådan en, som jeg skal ha til at sidde fast på en sten, og går bare og venter på det sker.
Men kan man godt bare bruge lim til det? Slår man den så ikke ihjel med lim?
Jeg har også sådan en, som jeg skal ha til at sidde fast på en sten, og går bare og venter på det sker.
Men kan man godt bare bruge lim til det? Slår man den så ikke ihjel med lim?
Nu er det jo ikke bare en hvilken somhelst lim vi snakker om, men korallim Og jeg har nu ingen mistet endnu.
Helena skrev:Kan godt se ideen med glasset med sten men vil skiven ikke bare flyde op af glasset ??????
Selve anemonen, vil synke tilbunds, med mindre der er en så kraftig vand strøm at den bliver hvirvlet væk. Og det er her det svære i disiplinen ligger!
Jeg gjorde det på en lidt anden måde. Jeg tog en beholder(kagedåse til at opbevare udbrændte cd/dvd'er i) borede en masse huller i den.
Tog et stykke opbindings tråd, og satte det i et af de øverste huller og bøjede det om kanten af akvariet. Vandet trængte selv ind i beholderen Og vandcirkulationen var ikke stor. Kagedåsen skal så den kommer over overfladen.
Det skal være de store kagedåser til 100 cd/dvd'er
AHA det var smart, har faktisk sådan en box til at sætte fiskeyngel i fra den gang man havde ferskvand, firkantet plasticramme med net om, den må da kunne det samme, hænge i overfladen, et sted med ikke så voldsom cirkulation.
Er der nogen som ved om man kan lime en Ricordea fast til en lille aflang stenstump jeg har, med noget Lim jeg har købt til fragmenter, der hedder: "Oceans wonders - frag glue,- thick." (cyanoacrylate) Det er hvad der står på flasken.
Mon dette kan bruges?
Der står man skal "dup" tørre det koral fragment man skal lime, samt delen det skal sættes på, og så sætte fladerne sammen, og holde dem der i 15 sek. inden det sættes tilbage i vandet.
Kan en Ricodea mon tåle dette?
Hej igen.
He he, jeg var faktisk så heldig, at da jeg tog chancen for at prøve, så viste det sig at den faktisk selv havde sat sig fast. Det havde jeg gået længe og ventet på.
Så limen blev ikke nødvendigt alligevel. Pyha, heldigvis.
krebs36 skrev:Er der nogen som ved om man kan lime en Ricordea fast til en lille aflang stenstump jeg har, med noget Lim jeg har købt til fragmenter, der hedder: "Oceans wonders - frag glue,- thick." (cyanoacrylate) Det er hvad der står på flasken.
Mon dette kan bruges?
Der står man skal "dup" tørre det koral fragment man skal lime, samt delen det skal sættes på, og så sætte fladerne sammen, og holde dem der i 15 sek. inden det sættes tilbage i vandet.
Kan en Ricodea mon tåle dette?
Det er vist godt din Ricordea har sat sig fast for den behandling tror jeg ikke du skal prøve på den nu er det jo ikke et koral fragment men en anemone faktisk et dyr tror ikke lige det er en god ide at tage dem op af vandet og duppe den tør.
Jeg prøver med at sætte dem øverst i akv.i beholder på en sten. Skal melde tilbage og fortælle hvor lang tid det tager. Og ja det kan godt være jeg er lidt hysterisk eller pivet, men sådan er jeg bare ordnung muss sein. Kan forøvrigt godt lide lidt udfordring, den nemme løsning er ikke lige mig.