Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Det tror jeg ikke vi kan, for det drejer sig så vidt jeg kan læse om embryoer, altså koraller på æg og larve stadiet. Og nok er der nogle her som laver micro små fragmenter med dog ikke embryoer.
så vidt jeg kan forstå af artiklen er det stamcellerne fra diverse koraller der bliver udsat for hypersalinitet der derved øger væksten når disse bliver sat ned i vand med normal saltholdighed... men dette skulle vist ikke kun gælde korallerne... artemiaen trives også bedre i mere saltholdigt vand.... så spørgsmålet er om denne koral dna bank ikke bliver vejen frem for at holde fast i de mest truede koralarter og måske genskabe ødelagte rev???
Jolle - Jo det er vel det som er meningen - artiklen er jo ikke en der er rettet mod opdrættere inden for akvarie industrien.
Men en ting er at de gror hurtigt - visse arter er altså stadig ret sarte og bliver da svære at holde i live under opdræt ?
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]