Acropora der bliver brun
-
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Dragør
Acropora der bliver brun
Hej
Jeg har lige købt en creme farvet acropora med blå spideser, for et par dage siden, det creme farvede er nogle steder ved at blive brun, nogle ideer`. På forhånd tak.
Jeg har lige købt en creme farvet acropora med blå spideser, for et par dage siden, det creme farvede er nogle steder ved at blive brun, nogle ideer`. På forhånd tak.
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Re: Acropora der bliver brun
Lyder bestemt heller ikke som en af dem der kræver mindst lysFick skrev:Hej

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Der er nok ikke noget problem i at holde den i live. Men om den får farven igen, er ikke til at sige. Det kan da også være at den bliver lys igen, når den har vænnet sig til forholdene. måske kommer den ud med en helt anden farve, og det er ikke nødvendigvis brun.Fick skrev:Det er selvføgelig rigtigt nok, men bør jeg ikke kunne holde den med 250W.
Jeg har et eksempel. Købte en mørkeblå "staghorn" Acropora. Og selv om jeg havde samme lys over akvariet som sælger, blev min klart grøn i farven, ikke lige det jeg havde forventet, men den var lige så flot af den grund.
Nogle Acroporaer kræver enormt meget lys f.eks A. tenius og lign. de kan simpelthen ikke få nok. Der er også visse Montipora der skal stå lige under 400 w som minimum for at holde farven.