Spørgsmål om anemone
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
Spørgsmål om anemone
Hejsa
Jeg overvejer at købe en quadricolor til mine to klovnefisk. Jeg har læst en del om den, og har kunnet finde frem til, at det er en af de "nemme" anemoner.
Men jeg har i forvejen en del forskellige koraller (primært polypper og enkelte skiver)
og det er jeg er nervøs for, er, om anemonens vandren vil ødelægge evtl. koraller? og hvor vil i anbefale jeg placerer den i et 112ltr. akvarie, hvor der er to t5 rør?
Jeg skal snart have mit 112 ltr. opgraderet til et 240 ltr. plus muligvis en 60 ltr. sump. Vil i anbefale at vente med at købe anemonen, til det akvarie er oppe at køre, og evtl. sætte den i som det første, så den kan finde en plads før de andre koraller kommer i?
Alle meninger er velkomne:-)
MVH
Kenneth Tinnesen
Jeg overvejer at købe en quadricolor til mine to klovnefisk. Jeg har læst en del om den, og har kunnet finde frem til, at det er en af de "nemme" anemoner.
Men jeg har i forvejen en del forskellige koraller (primært polypper og enkelte skiver)
og det er jeg er nervøs for, er, om anemonens vandren vil ødelægge evtl. koraller? og hvor vil i anbefale jeg placerer den i et 112ltr. akvarie, hvor der er to t5 rør?
Jeg skal snart have mit 112 ltr. opgraderet til et 240 ltr. plus muligvis en 60 ltr. sump. Vil i anbefale at vente med at købe anemonen, til det akvarie er oppe at køre, og evtl. sætte den i som det første, så den kan finde en plads før de andre koraller kommer i?
Alle meninger er velkomne:-)
MVH
Kenneth Tinnesen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Randers
har lige set dit billede ild gobier og annemoner er ikke en god sammensætning fiskene har en tendens til at smutte i
det er dog ikke sikkert men nu er du advaret
jeg vil sætte den på venstre side at dit xenia
altså mellem dine skive annemoner og dit xenia på bunden
den vil højst sansynligt sætte foden ind under stenene og så sætte sig der
mvh snogen
det er dog ikke sikkert men nu er du advaret
jeg vil sætte den på venstre side at dit xenia
altså mellem dine skive annemoner og dit xenia på bunden
den vil højst sansynligt sætte foden ind under stenene og så sætte sig der
mvh snogen
det er altså kun cobraer der vilde med blok fløjter....
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
sæt den i en sprække jeg har 2 stk og de flytter sig ikke.
Hvor bor du, min er ved at dele sig igen hvis du er interseret i en halv?
Hvor bor du, min er ved at dele sig igen hvis du er interseret i en halv?
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Sæt den så højt som muligt (så den får så meget lys som muligt) og hvor der er god vandbevægelse, min satte jeg ca 30cm under vandoverfladen under en 150W HQI og så vandrede den selv op og sidder nu ca 10cm under vandoverfladen (den kan ikke komme højere) og ca. 10cm fra mit ene returrør - der sidder den åbentbart godt for den har ikke flyttet sig siden
/Magnus

/Magnus
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Jeg gjorde dette ved min tidligere anemone og det virkede i noget tid indtil den fandt på at puste sig op med vand og lade strømmen løfte den ud - men det virkede fint i lang tid.Jalockin skrev:min quadricolor satte sig lige foran et kæmpe powerhead og blev faktisk siddende der indtil den desværre døde.
Jeg læste et sted at folk "plantede" dem i potter så de ikke kunne vandrer og man havde dem hvor man ville have den og ikke hvor den ville være...
Det vigtigste er nok at give den nok lys og strøm og så håbe den bliver tilfreds. Desuden er det en rigtig god ide ikke at sætte nogle koraller i dens nærhed, i det mindste indtil det ser ud til at have bestemt for at godt sted at sidde.
/Magnus
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense