Skiveanemone
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8464 Galten
- Geografisk sted: Østjylland (hjertet i danmark)
Skiveanemone
Hvor lang tid tager det normalt at få en skiveanemone til at gro fast på nogle små sten? Min faldt af igen efter 2-3 dage
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Skiveanemone
Det tager normalt ikke meget mere end et par dage, men hvis der sidder nogle småsten på foden, kan de nvære meget svær at få til at hæfte ordenligt.Jesper B skrev:Hvor lang tid tager det normalt at få en skiveanemone til at gro fast på nogle små sten? Min faldt af igen efter 2-3 dage
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: København
Jeg tabte idag en ricordea jeg lige havde købt i Klovnen ned mellem 2 stykker reef i bunden af baljen. Så nu er det nok slut.
Dog har jeg oplevet at 2 almindelige skiver fra 2 forskellige sten er faldet af og ligger bagerst i baljen under nogle reef arme. Hver dag "kravler" de 5-10 cm ud og folder sig helt ud. Når lyset slukker så er det ind under reef armen igen indtil lyset tænder igen...
Nogen der ved om Ricordea kan flytte sig som en alm anemone?
Dog har jeg oplevet at 2 almindelige skiver fra 2 forskellige sten er faldet af og ligger bagerst i baljen under nogle reef arme. Hver dag "kravler" de 5-10 cm ud og folder sig helt ud. Når lyset slukker så er det ind under reef armen igen indtil lyset tænder igen...
Nogen der ved om Ricordea kan flytte sig som en alm anemone?
588L, speciel møbel i hvid autolak + sump, hydralik ophængt Riga Power 2X250W4x54t5, Schuran 150, wavebox, Red Dragon 6500, Tunze 6100, Koralin 150, Sander ozon, Deltec 39w UV, Titan 1500 køler, IKS, IKS Vandniveau, reef på side og baggrund og 400l/dag Osmose - og en drænet konto
:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=8770

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=8770