ID af anemone (skive evt.) og rørorm
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
- Saltvand siden?: 2009
ID af anemone (skive evt.) og rørorm
Ja, fik denne anemone med som en hitchhicker fra Carsten engang.
Hvad er det for en? Den har endnu engang sat en "aflægger" lige ved siden af, sidste gang var desværre lige op til et akvarieflyt, så da "mistede" jeg den lille.
Og så en rørorm.. det er en jeg har "fået" med hjem i kufferten fra Rhodos/Grækenland.
Den er i mine øjne MEGET flottere end de rørorm man normalt ser i handlen her i DK. rigtig flot rød farve.
Den er vokset en del siden jeg fik den.
Hvad er det for en? Den har endnu engang sat en "aflægger" lige ved siden af, sidste gang var desværre lige op til et akvarieflyt, så da "mistede" jeg den lille.
Og så en rørorm.. det er en jeg har "fået" med hjem i kufferten fra Rhodos/Grækenland.
Den er i mine øjne MEGET flottere end de rørorm man normalt ser i handlen her i DK. rigtig flot rød farve.
Den er vokset en del siden jeg fik den.
- Vedhæftede filer
-
- rørorm
- rørorm.jpg (72.57 KiB) Vist 1641 gange
-
- anemone
- anemone.jpg (71.18 KiB) Vist 1641 gange
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Jeg synes nu stadigvæk at de ligner mine ricordia på en prik, men et lidt bedre billede evt. lidt tættere på ville måske afklare det 

- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
LOL smartass....... (joke, da dit spørgsmål jo er ganske relevant
)
Det har jeg bare fået at vide ved flere lejligheder og det ligner nu også dem på reeflex, men jeg har da lige lagt et enkelt billede ind i går under billeder, så hvis du synes andet, så må du da gerne skrive det
Der er forresten også et billede eller flere i mit galleri, så jeg vil da gerne hører hvis det ikke er.

Det har jeg bare fået at vide ved flere lejligheder og det ligner nu også dem på reeflex, men jeg har da lige lagt et enkelt billede ind i går under billeder, så hvis du synes andet, så må du da gerne skrive det

- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
- Saltvand siden?: 2009
Jeg synes selv det ligner Ricordea mere end Discosoma.
Ricordea yuma er det som kommer tættest på.
Rørormen, skal se om jeg kan flytte lidt rundt, så jeg kan få taget et bedre billede.. Den ligner en "normal" rørorm på en prik, farven er bare helt anderledes!
Jeg har aldrig set dem større end 5-6cm i "hovedet" så tror det er maksstørrelsen.
Ricordea yuma er det som kommer tættest på.
Rørormen, skal se om jeg kan flytte lidt rundt, så jeg kan få taget et bedre billede.. Den ligner en "normal" rørorm på en prik, farven er bare helt anderledes!
Jeg har aldrig set dem større end 5-6cm i "hovedet" så tror det er maksstørrelsen.