NASO
-
- Reactions: 0
NASO
Jeg har køb en fin naso for ca 2 uger siden, den er aktiv og svømmer roligt rundt i akvariet... Har en gul kirug, den var lidt aggressiv i starten, men er ligesom faldet til ro nu... Mit problem er Nasoen spiser udelukkende noritang. Jeg kan slet ikke få den til at tage andet end det... Har prøvet med frost og tør flakes.
Vil den dø af fejlernæring ?
Vil den dø af fejlernæring ?
- christiantt
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
- Christian
- Palet kirurg
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: NORGE BERGEN
Du kan godt prøve med foder til Malawi, det er masse fristelser for en Kirurg innenfor ferskvandsfoder, det har jeg sev prøvet med stort hell. Det er et foder specielt jeg vil nevne og det er Tetra Pro, jeg har mange forskjellige fisker i min balje og alle til og med mandarin fisken min spiser dette for. Det må også bemerkes at jeg forer veldig variert og har normalt sett 10-12 forskjellige foder som blir gittt helt tilfeldig fra dag til dag og det er ikke alle dager mine fisk får mat, de vet aldrig når de får mat og de vet heller ikke hvor mye de får, altså ingen faste rutiner. Det blir alltid bemerket at mine fisker er i fantastisk fin form og friske til enhver tid. Varier masse og la din Naso få teften av flakfor med spirulina og andre alger, studer innholdet i foderet før du kjøper og prøv litt forskjellig.
Det Carsten skriver er 100% riktig også sterkt undervurdert mtp levende foder og desverre ett lite brukt foder, det er noe som kan få den værste sultestreikende til at gå fullstendig agurk i matfatet selv etter lang tids sultestreik...
Variasjon er ofte nøkkelen til succes...
Det Carsten skriver er 100% riktig også sterkt undervurdert mtp levende foder og desverre ett lite brukt foder, det er noe som kan få den værste sultestreikende til at gå fullstendig agurk i matfatet selv etter lang tids sultestreik...
Variasjon er ofte nøkkelen til succes...
750liter 114liter sump2x250W HQI.14.5K Giesemann. Deltec-KM500.FR509.PF601.AP703.P1000A-SanderC100.IKS.TS48-MerlinFSBF.
Christian
Christian
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg har nu godt nok kun set det i Akvarieudstyr. Men vil da ikke udelukke at andre butikker også har det.Fellov skrev:Levende artemia kunne da være en mulighed, er det det de har liggende i div akvarie butikker i små poser ?
Det som de andre butikker normalt har er hvide myggelarver, og de duer ikke rigtigt her.
- Christian
- Palet kirurg
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: NORGE BERGEN
Artemia er også meget enkelt å klekke selv..Carsten skrev:Jeg har nu godt nok kun set det i Akvarieudstyr. Men vil da ikke udelukke at andre butikker også har det.Fellov skrev:Levende artemia kunne da være en mulighed, er det det de har liggende i div akvarie butikker i små poser ?
Det som de andre butikker normalt har er hvide myggelarver, og de duer ikke rigtigt her.
750liter 114liter sump2x250W HQI.14.5K Giesemann. Deltec-KM500.FR509.PF601.AP703.P1000A-SanderC100.IKS.TS48-MerlinFSBF.
Christian
Christian
- moby
- Picasso aftrækker
- 18
- Postnummer: 2600 Glostrup
- Saltvand siden?: 2000
- Geografisk sted: Glostrup
Det var da mærkeligt jeg har da overhovedet ikke nogen problemer med at få mine oppe i voksen størrelse. Efter de er udklækketArtemia er lette at klække, men ikke lette at få op i en stor størrelse.
tager det da bare ca 14-21 dage og så en smule tørgær eller phytoplankton som foder til dem voker de da meget hurtigt, Jeg har ikke skiftet min Artemia akvarie ud i 4 mrd. Og de yngler da ganske pænt og hver gang er 80 % af dem en voksen størrelse som jeg fisker op inden de bliver til fiskefoder.