Hej i vandet.
Jeg plejer at bruge Red Sea Coraline grow Alk + til at styrer mit dKH i akvariet, det er det som de anbefaler. Men da jeg tænkte du skal nok til at doserer lidt du har lidt koraller nu så der kan være spor elementer som skal i balance (Ingen ICP) så hvorfor ikke prøve all for reef fra tropic marine, det gjorde jeg dagligt , og min dKH kom stille og roligt op på 8.2-3 stykker.. så på dag 4 sagde det "svup" og siden har det ligget på 8.6 Klippe stabilt som i det har ikke rørt sig i 2 uger nu uden nogen form for dosering af dKH holdigt i akvariet.
Jeg startede stille og roligt ud med Tropic marine som de skrev man skulle og kom aldrig over 3ml af det (for en sikkerheds skyld).
Jeg har prøvet at måle rent saltvand der lige er lavet for at sikre mig at det ikke var min væske der er noget galt med eller min Hanna, og det målte 7.7 skiftede også 20% vand, men det rørte ikke vandet i akvariet det mindste.
Jeg føler ikke jeg har gjort andet end at doserer AFR i de par dage der som var som jeg så det det eneste nye..
Jeg må hellere få købt en ICP test, men er der nogen som har andre ideer, jeg vil jo helst ligge på 8.2 ish..
Hjælp tror jeg ? (dKH)
- crazy seahorse
- Rev haj

- Reactions: 387
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Re: Hjælp tror jeg ? (dKH)
En Kh på 8.6 er ikke alarmerende. Det går fint.
Det kan også ske her. Det korallerne ikke bryder sig om er, hvis værdierne svinger op og ned.
Når den ligger stabilt, uden du tilsætter noget, har du nok ikke det store forbrug.
Hvis du har brugt afr, så er der vel sporstoffer i, så det tror jeg heller ikke bliver et problem lige med det første.
Det kan også ske her. Det korallerne ikke bryder sig om er, hvis værdierne svinger op og ned.
Når den ligger stabilt, uden du tilsætter noget, har du nok ikke det store forbrug.
Hvis du har brugt afr, så er der vel sporstoffer i, så det tror jeg heller ikke bliver et problem lige med det første.
1
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;