"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Danske saltvandsbutikker nej tak

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1471
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Danske saltvandsbutikker nej tak

Indlæg af Jerslev »

Det må være en god forretning at sælge saltvandsudstyr må jeg konkludere på baggrund af, at jeg for snart to måneder siden bestilte varer hos de to store pushere. Varerne var ikke på lager, men fik en ordrebekræftelse. Fra den ene forretning har jeg tillige modtaget en trustpilotanmodning om bedømmelse, men harikke modtaget noget som helst. Ikke engang en orientering om, hvordan det går med ordrerne.
For en ordens skyld skal det også siges, at betalingen ikke er trukket på de to ordrer.
Nej så er serviceniveauet helt anderledes i tyske forretninger.
Modtog en sending salte til Balling. Den ene pose var i stykker. Tog et billede og sendte til forretningen. Her svarede man efter en Times tid, og dagen efter havde jeg en ny portion uden beregning. Flot

Mit indlæg er lidt provokerende men alvorligt ment. Har også flere gange prøvet at bestille levende men med samme resultat . Intet hørt, at man ville vende tilbage mv.
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2064
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Danske saltvandsbutikker nej tak

Indlæg af nbd »

Jerslev skrev: tirs 9. apr 2024 06:38 Nej så er serviceniveauet helt anderledes i tyske forretninger.
Nej, egentlig ikke... Jeg bestilte engang 6 stk. Gieseman T5-rør hjem fra Mrutzek Meeresaquaristik GmbH. Rørene var sendt uden ordenlig emballering og tre var smadrede ved ankomst. Jeg kontaktede Mrutzek som efterfølgende var i dialog med kurerfirmaet. Her er deres svar:

Unfortunately, we must inform you that a complaint and replacement delivery is not possible. With your signature, you have confirmed the proper and intact reception. In the event of obvious damage, this must be noted or indicated in writing upon acceptance. Here we would have had the opportunity to intervene.

We are very sorry for this concern. Out of goodwill we would credit you 50% (52,70 Euro) of the value of the goods for the tubes to your customer account.

We wish you a nice day.

Billede

Siden da købte jeg kun rør (og alt andet) i Danmark, primært fra Moby som var superhurtig og som emballerede T5-rør ordentligt.
Vedhæftede filer
20190304_122320.jpg
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 993
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Danske saltvandsbutikker nej tak

Indlæg af Seniorreefer »

Jerslev skrev: tirs 9. apr 2024 06:38 Det må være en god forretning at sælge saltvandsudstyr må jeg konkludere på baggrund af, at jeg for snart to måneder siden bestilte varer hos de to store pushere. Varerne var ikke på lager, men fik en ordrebekræftelse. Fra den ene forretning har jeg tillige modtaget en trustpilotanmodning om bedømmelse, men harikke modtaget noget som helst. Ikke engang en orientering om, hvordan det går med ordrerne.
For en ordens skyld skal det også siges, at betalingen ikke er trukket på de to ordrer.
Nej så er serviceniveauet helt anderledes i tyske forretninger.
Modtog en sending salte til Balling. Den ene pose var i stykker. Tog et billede og sendte til forretningen. Her svarede man efter en Times tid, og dagen efter havde jeg en ny portion uden beregning. Flot

Mit indlæg er lidt provokerende men alvorligt ment. Har også flere gange prøvet at bestille levende men med samme resultat . Intet hørt, at man ville vende tilbage mv.
Hej med dig.

Jeg forstår skam fuldt ud din frustration, omkring din oplevelse af dine køb. Personligt har jeg oplevet begge sider af et køb herhjemme og ikke mindst køb i udlandet.

Jeg er meget aktiv på de forskellige sociale medier, Messenger, telefon, mail osv og kan sige, jeg har hørt forfærdelige historier om køb, service, efter service, reklamationer osv.
Det dækker vandskade efter installation af akvarier, dårligt udført håndværk, fisk og koraller som dør med service ordninger , bestillinger af varer som tager oceaner af tid for leverencer, manglende garanti udførelse, ikke dække garanti, ikke tilbage betale efter modtagelse af døde dyr, eller dør efter en uge i akvariet, fejlsendinger af akvarier med produktionsfejl, utætte red sea akvarier, elastik priser. Ja jeg kunne blive ved

Jeg vil ikke smide navne på alle de problemer som er opstået med internet handel herhjemme og udlandet, men kan sige det gælder både for udlandet og danske forretninger. Men husk et telefonopkald er meget bedre end en mail osv.

Jeg er glad for du har oplevet en god service ved et firma, og jeg godt hvilken en du hentyder til, da der ikke er mange som den.

Til slut vil jeg sige, det er dejligt du tager denne debat op, for måske er vi heldige nogle danske forretninger måske strammer op på deres service.
Jeg vil nævne de fleste danske butikker, har jeg oplevet god service, Bare med et telefon opkald


Nogle tyske webshops som jeg tror du tænker på, har god service
Viborgrev
Reactions:

Re: Danske saltvandsbutikker nej tak

Indlæg af Viborgrev »

Jerslev skrev: tirs 9. apr 2024 06:38 Det må være en god forretning at sælge saltvandsudstyr må jeg konkludere på baggrund af, at jeg for snart to måneder siden bestilte varer hos de to store pushere. Varerne var ikke på lager, men fik en ordrebekræftelse. Fra den ene forretning har jeg tillige modtaget en trustpilotanmodning om bedømmelse, men harikke modtaget noget som helst. Ikke engang en orientering om, hvordan det går med ordrerne.
For en ordens skyld skal det også siges, at betalingen ikke er trukket på de to ordrer.
Nej så er serviceniveauet helt anderledes i tyske forretninger.
Modtog en sending salte til Balling. Den ene pose var i stykker. Tog et billede og sendte til forretningen. Her svarede man efter en Times tid, og dagen efter havde jeg en ny portion uden beregning. Flot

Mit indlæg er lidt provokerende men alvorligt ment. Har også flere gange prøvet at bestille levende men med samme resultat . Intet hørt, at man ville vende tilbage mv.
Send mig lige en pb jeg kan måske hjælpe
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4673
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Danske saltvandsbutikker nej tak

Indlæg af Anders månsson »

Jeg handler mest brugt hos private, men når jeg bestiller noget udstyr fra vores danske forhandlere, så er der nogen gange laaang vente tid på varen pga den ikke kan findes så nemt...
men jeg har altid en gode svar på mine mails fra den danske forhandler...

Jeg har kun handlet udenlandsk (kina). Der gør jeg aldrig mere :-s
tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 412
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Danske saltvandsbutikker nej tak

Indlæg af tim_rn »

Der skal selvfølgelig være en ordentlig behandling. 2 måneder uden produkter og uden kommunikation er i kategorien "skal forbedres".

Sådan havde jeg også haft det. Der er dog noget med forventningerne. Som man enten kan have, for det giver rigtig god mening. Eller man kan nyde er lidt lave. Det fede ved den her hobby er jo egentlig hvor unik den er og hvor tålmodig man skal være. Ting foregår bare i langsommere tempo. Det unikke ligger bare også i, at det ikke er kæmpevirksomheder der driver det i DK - og i mindre grad også de andre lande. Dem du handler internationalt i, har dog et godt fundament.

Men herhjemme er det nogen der forsøger. I en svær branche. Vejen frem er service, så det skal jo blive bedre. Men i mellemtiden er det bare hyggeligt på en eller anden måde, der bekræfter at det altså er en virkelig tosset hobby det her. Webshopsne er lidt udfordrede teknisk, automationflowet bliver ikke stoppet altid og beder om anmeldelse. For fanden, jeg får de dummeste mails fra en jydsk butik om produkter jeg måske vil finde mest interessant overhovedet, hvor der så er en møtrik til et produkt jeg aldrig har hørt om. Jeg synes altså det er lidt fantastisk! :)

Mest af alt fordi hver gang jeg så bare har ringet eller skrevet mail, så fik jeg en fin snak og hørt at personerne bag altså ikke bare er iværksættere - men iværksættere i en stærkt underbefolket gruppe der stikker hovedet ind og ud af hobbyen.

Jeg starter og vil starte ethvert køb med lige at se herhjemme. Er det akut, og det kan det jo være med flow, lys osv., så giver jeg et kald eller tager en større europæisk butik, hvis det ikke kan lade sig gøre. Jeg synes det er det værd, også bare for at holde nogen af butikkerne i live, hvor vi kan komme og glo, mødes. Men hey, jeg har også lige været ude af hobbyen 3 år, så jeg er ikke ramt af nogen negativ oplevelse for nylig. ;)
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1692
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Danske saltvandsbutikker nej tak

Indlæg af ttkthomsen »

Jeg har kun gode erfaringer med at handler her hjemme og de 2 på Sjælland jeg primær handler ved er altid meget hjælpsomme.

For 14 dage siden havde jeg brug for et uvlys på 80 w, og det skulle gå stærkt da alger var ved at slå alt ihjel. Der skrev jeg kl. 9 til forhandleren (da jeg ikke kunne finde det på hjemmesiden), kl. 10 svarende han og da han godt kunne fornemme min desperation, var der endda mulighed for at hente før og efter åbningstid. Det samme da jeg så skulle bruge noget Dino-x, der blev det sat ud, så jeg kunne hente når det passe mig. Så i de her to tilfælde var min brugeroplevelse faktisk ud over det jeg forventede.

Så jeg ville altså give dem et ring og høre hvad der sker, måske vente de selv svar fra en grossist.

Men jeg gætter også på, at det er letter at drive en webbutik i et land med 84 millioner indbygger, idet jeg antager at der procentuelt må være flere akvarister og derved have en højere omsætning af lagervarer, hvilke muliggøre et større lager end en f.eks. DK butik. Og man derfor oplever at de har mere på lager, ville være mit gæt.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"