"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

? Hvor finder jeg en LAV sump (max 35 cm høj), skal jeg lave den selv?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

? Hvor finder jeg en LAV sump (max 35 cm høj), skal jeg lave den selv?

Indlæg af charlie saltvand »

Halløj oh alle I vise mennesker.

Hvor finder jeg en sump der IKKE er alt for høj?

Jeg har lagt billet ind på en ny balje hvor der følger et porsa stel med. Stellet er bygget lidt som en "lukket firkant" dvs at der både i top og i bund er tværstivere langs stellet. Mål mellem de øverste og nedrste tværstivere er 50 cm indvendigt.
Dette gør at den sump jeg kan smide derind ikke må være for høj. pt har jeg en sump der er 40 cm høj. Hvis jeg smider den ind i skabet kan jeg IKKE få skummer ud ( jeg kan godt få koppen af) men ikke hele skummeren. Det vil jeg gerne kunne, så jeg kan rense/vedligeholde skummeren, uden at slukke for returflow.Den hårde måde vil være at slukke for returflow, tømme sumpen og trække den ud, så jeg kan løfte skummer op, men deeeeeet kommer nok ikke til at ske, hvis jeg kendermig selv.

Så, findes der en sump derude i det Danske land som er 30 - 35 cm høj, 80 - 120 cm lang, 35 - 50 cm dyb så giv mig besked.

Jeg overvejer at lime en sammen selv,bestille 6 mm glas på mål ved interglas eller en anden glarmesterog så gå i krig med det.
Hvis jeg gør dette er der så noget jeg skal være obs på?

På forhånd TAK
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4663
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: ? Hvor finder jeg en LAV sump (max 35 cm høj), skal jeg lave den selv?

Indlæg af Anders månsson »

du kunne også lave flere små sumpe der står på gulvet under akvariet, som du kobler sammen med pvc... evt med kugle haner, så du nemt kan koble en sump fra, hvis du skal tømme og rengøre den
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"