"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Blød/SPS balje

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
madsjeppe01
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 243
Tilmeldt: fre 17. aug 2018 20:00
5
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2009

Blød/SPS balje

Indlæg af madsjeppe01 »

Er der nogen der har erfaring med at have et mixed reef?
Jeg har som sagt 2 akvarier kørende samlet som et system. Det store køre udelukkende med blødkoraller og lidt euphylia, men jeg vil gerne prøve at have et sps akvarie igen i det lille 300 liters der også køre på systemet.
Vil det skabe ravage? Her tænker jeg på coral warfare, og at blødkoraller oftest udskiller flere gifte end andre koraller?

TYKKI har været så god at donere en lampe til det store akvarie mod lidt frags og fisk, også kan jeg tage min 8x39 watts lampe og sætte over det lille 300 liters. Den giver cirka 350 par på bunden af akvariet når den køre med alle rør. Men jeg er i tvivl om det vil gå, når jeg har et fyldt akvarie med blødkoraller der er sat til.. jeg har som tidligere skrevet fine værdier, selvom det hele køre på hanevand. Flow er der masser af. Der sidder en gyre 280 på systemet.
Skummer har jeg i skabet, så den kan også komme på. Tænker dog ikke at det er nødvendigt.

Jeg har målt i dag.. for første gang længe.
Kh 9
Cal 430
Mg 1400
No3 5
Po4 0,2

Hjælp! 😂
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Blød/SPS balje

Indlæg af charlie saltvand »

I det første akvarie jeg startede op herinde i Sydhavnen (540L rumdeler), se forest i min tråd, var der både bløde, lps, sps. Det kørte fint. Hvis jeg syntes sps så liiiiidt for "trætte ud" kørte jeg en gang aktivt kul.... Fordi jeg mistænkte de bløde for at lave kemisk warfare.... Det var også som op det rettede op på trivslen hos sps korallerne. Det var ikke hele tiden jeg kørte med kul. Så,mit bud er at det sagtens kan lade sig gøre. SÆT IGANG :GO :GO
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"