"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Erfaring søges:

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Erfaring søges:

Indlæg af Seniorreefer »

Hej med jer.
Sammen med en anden, for at spare på fragten, overvejer jeg for første gang at købe, en Acropora high end i den lidt høje ende af skalaen :( , fra import.
Jeg vil give mig selv en ny RRA Ultimate Orange Passion fragment i nytårsgave.
Coral dream
Coral dream
Hvis nogle skulle lige inde med et fragment her i Danmark, som de vil sælge af, smid mig en PB eller kontakt mig på 25256592
eller har andre Acropora i den kategori til salg.

1. Hvordan er jeres oplevelse af sende fra EU i den kolde periode
2. Evt. Erfaring omkring den eller tidligere erfaring til at holde farver, vækst, flow, spektrum, Par level, aggressivitet osv
3. Jeg har kun set den til salg et sted i EU, så hvis i ved andre steder, så giv mig endelig et link

MVH Seniorreefer
Casper M
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 332
Tilmeldt: søn 7. mar 2021 00:30
3
Postnummer: 6430 Nordborg
Saltvand siden?: 2019

Re: Erfaring søges:

Indlæg af Casper M »

Euro corals har rigtig mange High end acroer blandt andet orange passion.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Erfaring søges:

Indlæg af Seniorreefer »

Casper M skrev: tors 14. dec 2023 13:37 Euro corals har rigtig mange High end acroer blandt andet orange passion.
Hvad er din erfaring fra dem. Er det samme kvalitet og størrelse som Embrald France
Casper M
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 332
Tilmeldt: søn 7. mar 2021 00:30
3
Postnummer: 6430 Nordborg
Saltvand siden?: 2019

Re: Erfaring søges:

Indlæg af Casper M »

Seniorreefer skrev: tors 14. dec 2023 14:05
Casper M skrev: tors 14. dec 2023 13:37 Euro corals har rigtig mange High end acroer blandt andet orange passion.
Hvad er din erfaring fra dem. Er det samme kvalitet og størrelse som Embrald France
Har købt fra dem 2 gange og det var super kvalitet og godt pakket... kender ikke lige til Embrald france så kan ikke sammenligne dem men hvis jeg skal sammenligne Euro corals med noget så vil jeg sige at det er oppe i samme luft lag som Fauna marins koraller. :)
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Erfaring søges:

Indlæg af Holst »

Jeg er stoppet med at købe fra Eurocorals pga. prisen. Syns de er vanvittig dyre. Og jeg mener man skal være OBS på at der kommer moms + afgifter eller lignende på deres priser, så den pris man ser pr. koral er ikke den rigtige. Måske der har ændret sig, det ved jeg ikke.
Og 69 euro i fragt.. av for katten.
Men ja, go' kvalitet ellers.
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 553
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Re: Erfaring søges:

Indlæg af ViggoN »

Jeg købte sidst fra freakin coral som er en lille shop i Lissabon de har nogle flotte priser i deres Cut to order som indeholder nogle virkelig flotte acropoarer, ja man skal vente ca.2-3 uger før man får dem da han klipper frags og lader dem hele inden han sender dem.

Link https://freakincorals.com/collections/c ... der?page=1
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Erfaring søges:

Indlæg af Gino »

ViggoN skrev: tors 14. dec 2023 20:17 Jeg købte sidst fra freakin coral som er en lille shop i Lissabon de har nogle flotte priser i deres Cut to order som indeholder nogle virkelig flotte acropoarer, ja man skal vente ca.2-3 uger før man får dem da han klipper frags og lader dem hele inden han sender dem.

Link https://freakincorals.com/collections/c ... der?page=1
Hvor store er de frags ca? For det er da yderst fair priser hvis altså de ikke er 5mm 🤣😂

Hvor længe er de undervejs fragtmæssigt ?
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Erfaring søges:

Indlæg af Seniorreefer »

Holst skrev: tors 14. dec 2023 14:52 Jeg er stoppet med at købe fra Eurocorals pga. prisen. Syns de er vanvittig dyre. Og jeg mener man skal være OBS på at der kommer moms + afgifter eller lignende på deres priser, så den pris man ser pr. koral er ikke den rigtige. Måske der har ændret sig, det ved jeg ikke.
Og 69 euro i fragt.. av for katten.
Men ja, go' kvalitet ellers.
Det er vildt. Tog lige en test på en acropora lokani Banana som jeg selv har. (Kaldes hos Euro corals EC Banana Split Smoothie Acro)
Woaw
Woaw
Jeg har mange fragmenter af den, så i siger bare til. Jeg tager kun 50% af deres pris
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Erfaring søges:

Indlæg af Holst »

Seniorreefer skrev: tors 14. dec 2023 20:59
Holst skrev: tors 14. dec 2023 14:52 Jeg er stoppet med at købe fra Eurocorals pga. prisen. Syns de er vanvittig dyre. Og jeg mener man skal være OBS på at der kommer moms + afgifter eller lignende på deres priser, så den pris man ser pr. koral er ikke den rigtige. Måske der har ændret sig, det ved jeg ikke.
Og 69 euro i fragt.. av for katten.
Men ja, go' kvalitet ellers.
Det er vildt. Tog lige en test på en acropora lokani Banana som jeg selv har. (Kaldes hos Euro corals EC Banana Split Smoothie Acro)
Screenshot 2023-12-14 205508.png
Jeg har mange fragmenter af den, så i siger bare til. Jeg tager kun 50% af deres pris
Præcis det jeg mener! :-o :snooty:
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 553
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Re: Erfaring søges:

Indlæg af ViggoN »

Frags var imellem 5-8cm, indsætter lige billede. Levering Ups inden for 24timer efter det var afsendt
Vedhæftede filer
IMG_1148.jpeg
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Erfaring søges:

Indlæg af Holst »

ViggoN skrev: tors 14. dec 2023 21:43 Frags var imellem 5-8cm, indsætter lige billede. Levering Ups inden for 24timer efter det var afsendt
Hva kigger vi på, hva skal det koste og hvor holder de til?
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 553
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Re: Erfaring søges:

Indlæg af ViggoN »

Holst skrev: tors 14. dec 2023 21:45
ViggoN skrev: tors 14. dec 2023 21:43 Frags var imellem 5-8cm, indsætter lige billede. Levering Ups inden for 24timer efter det var afsendt
Hva kigger vi på, hva skal det koste og hvor holder de til?
Hvad tænker du på? Er billede ikke kommet med op, det er et billede af de acro frags jeg fik i november fra Freakin Corals, kostede mellem 25-35€ pr stk. så seniorreefer kunne se hvad man får:)
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Erfaring søges:

Indlæg af Holst »

ViggoN skrev: tors 14. dec 2023 22:43
Holst skrev: tors 14. dec 2023 21:45
ViggoN skrev: tors 14. dec 2023 21:43 Frags var imellem 5-8cm, indsætter lige billede. Levering Ups inden for 24timer efter det var afsendt
Hva kigger vi på, hva skal det koste og hvor holder de til?
Hvad tænker du på? Er billede ikke kommet med op, det er et billede af de acro frags jeg fik i november fra Freakin Corals, kostede mellem 25-35€ pr stk. så seniorreefer kunne se hvad man får:)
På den måde, så er jeg også med 😜
Tænkte du havde dem til salg.
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Erfaring søges:

Indlæg af Gino »

ViggoN skrev: tors 14. dec 2023 21:43 Frags var imellem 5-8cm, indsætter lige billede. Levering Ups inden for 24timer efter det var afsendt
Det er da nogle vildt fine frags det der! Der kommer jeg til at købe fra på et tidspunkt! Det er billige frags!
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
ablemad
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 35
Tilmeldt: man 19. sep 2011 00:48
12
Postnummer: 5771 Stenstrup
Saltvand siden?: 2016

Re: Erfaring søges:

Indlæg af ablemad »

Hej Senior. RRA UOP er også på min shoppingliste. Den udmærker sig ved sine orange polypper og så er den meget langhåret af en tenuis at være. Du ved det nok allerede, men den er unik ligesom den originale OP, WD, HW osv. også er det. Altså får du ikke den ægte vare ved Euro corals. Dermed ikke sagt at de ikke har flotte koraller, jeg ville bare ønske de lod være med at prøve at sælge dem som noget de ikke er. Jeg tror Akvantika har den, gætter på det der du har set den. Jeg har fået en sending fra Akvantika før og det gik som smurt.

Jeg må indrømme at den jeg ser på hans side ikke helt ligner den ægte vare, men jeg ved også at han har en masse ægte US acroer, så mon ikke det bare er billedet. Evt. spørg ham om han kan sende et par billeder af den.

vh Rami
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Erfaring søges:

Indlæg af Holst »

Godt at se du er tilbage Rami 👍🏼
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
ablemad
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 35
Tilmeldt: man 19. sep 2011 00:48
12
Postnummer: 5771 Stenstrup
Saltvand siden?: 2016

Re: Erfaring søges:

Indlæg af ablemad »

Holst skrev: fre 15. dec 2023 06:41 Godt at se du er tilbage Rami 👍🏼
Tak, det er godt at være tilbage igen :)
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Erfaring søges:

Indlæg af Seniorreefer »

ablemad skrev: tors 14. dec 2023 23:38 Hej Senior. RRA UOP er også på min shoppingliste. Den udmærker sig ved sine orange polypper og så er den meget langhåret af en tenuis at være. Du ved det nok allerede, men den er unik ligesom den originale OP, WD, HW osv. også er det. Altså får du ikke den ægte vare ved Euro corals. Dermed ikke sagt at de ikke har flotte koraller, jeg ville bare ønske de lod være med at prøve at sælge dem som noget de ikke er. Jeg tror Akvantika har den, gætter på det der du har set den. Jeg har fået en sending fra Akvantika før og det gik som smurt.

Jeg må indrømme at den jeg ser på hans side ikke helt ligner den ægte vare, men jeg ved også at han har en masse ægte US acroer, så mon ikke det bare er billedet. Evt. spørg ham om han kan sende et par billeder af den.

vh Rami
Hej Rami, og som vi har skrevet sammen før, er det dejligt du er tilbage❤️

Det er lige nøjagtigt derfra jeg kan købe den. 👌
Som dig er jeg også blevet sådan lidt for meget acropora fan, af de mere specielle Acroporaer og originale, især efter jeg syntes min stabilitet er ved at være der, til at jeg tør gå lidt op på skalaen, af specielle High end.

Der findes bestemt, som du selv nævner masser af flotte acroporaer , men der er bare noget specielt, med acropora som bliver fundet med “genetiske fejl” på samme måde som den originale Walt Disney.

Tusind tak for din indsigt og beskrivelse af RRA (Reef Raft Asia)

Jeg fik fortalt historien igår fra Carsten, hos Decocean , omkring de to som solgte dem under deres Brandt


Reef Raft Asia(RRA) og Reef Raft Canada (RRC), og der skulle være en i Reef Raft US(RRU) men det vides ikke om han er en del af det, eller bruger Brandt uden tilladelse.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Erfaring søges:

Indlæg af Seniorreefer »

Jeg kan glemme alt om at kunne købe den koral. Har lige talt med ham. 8 er på venteliste og for at komme på den liste skal man være fast kunde og have købt for +5000 euro. :(
ablemad
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 35
Tilmeldt: man 19. sep 2011 00:48
12
Postnummer: 5771 Stenstrup
Saltvand siden?: 2016

Re: Erfaring søges:

Indlæg af ablemad »

Reef Raft USA og RR Canada kan man godt gå ud fra har mange af de samme koraller. Reef Raft Asia er vist en copycat. Det er sådan jeg har forstået det
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"