"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Månedens Akvarie - December 2023

Besvar
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4008
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Månedens Akvarie - December 2023

Indlæg af Engelquist »

Månedens akvarie december 2023

Månedens Akvarie byder denne gang på et kik indenfor hos Niels Ole (Mortensen 2)

Lidt om Niels Ole

Hej reefere! Denne måned er det blevet mit privilegie at præsentere månedens akvarie. Jeg hedder Niels Ole og er lige fyldt 40. Jeg er bosat i Romalt ved Randers, hvor jeg bor sammen med Julie, som jeg er gift med, og vores 2 fælles børn, samt mine 2 børn fra tidligere forhold, der bor hos os ca. halvdelen af tiden.
IMG_0605.JPEG
Jeg arbejder som forretningsudvikler i Sparekassen Danmark, hvor jeg har ansvar for procesoptimering og digitalisering. Jeg har jeg været ansat i 20 år, hvor jeg har startede som elev, i et andet institut, der i senere blev en del af Sparekassen.

Når jeg ikke er på arbejde, nyder jeg at bruge tiden med familien, og det er netop det fede ved vores hobby – man skal ikke tage af sted for at dyrke den. I stedet kan det klares fra hjemmet, omgivet af familien, og selv min mindste datter på 1 år, er begyndt at sidde med ved bordet, med sit eget lille testsæt, når baljen skal testes, og skal altid se med ned i sumpen, når skabet står åbent – Det er mega hyggeligt!



Historie og tidligere akvarier

Jeg købte mit første akvarie tilbage i 2006. Til at begynde med var det et 128 liters Akvastabil med ferskvandsfisk. Der kom relativt hurtigt endnu et 70 liters startersæt op, efterfulgt af et 250 liters akvarie. Akvarierne var sjove, der kom masser af unger, og pasningen var nem. Var der alger, kunne du få en fisk til at spise dem, og ellers kunne du altid skifte vand og planter rimelig nemt.