"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Artemia klækkeskål

Forum til snak om foder til fisk og koraller
Besvar
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Artemia klækkeskål

Indlæg af SanneP »

Jeg har i mange år gerne ville fodre mine ferskvandsfisk med atemia, men har synts det var bøvlet med at skulle lave saltvand og have noget der stod og boblende.

Da jeg overvejede at skulle have Chromis i saltvandsakvariet, læste jeg at de skulle have mad ofte og gerne baby brime shimp. Jeg begyndte at undersøge det nærmere, nu hvor jeg have saltvand ved hånden.
Jeg fandt en super simpel klækkeskål fra Hobby, som lød næsten for simpel til at kunne passe, så den skulle jeg selvfølgelig prøve 😅

Jeg har nu brugt den siden marts og jeg må indrømme at den faktisk virker.
Det man skal gøre er at hælde lidt saltvand i skålen og så drysse æg i den yderste ring af skålen og derefter sætte låget på. Efter 24 timer begynder de at svømme mod hullet/lyset i midten hvor de samles i den lille si.
Det kan man gå gøre i 3-4 dage uden at gøre andet end at fodre dem til fiskene.
Dette er 2. gang i dag jeg "høster" og jeg startede den op i torsdags.
20230603_161749.jpg
20230603_161840.jpg
Som i kan se går fiskene amok.

Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
Pavon
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 23
Tilmeldt: tirs 10. jan 2023 09:51
1
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2022

Re: Artemia klækkeskål

Indlæg af Pavon »

Jeg har brugt den i et års tid, bruger til Kampfiskeyngel :) Jeg topper med lidt nye æg, sådan hver anden dag i en uges tid og derefter starter jeg forfra. Den er genial og simpel, hvis man ikke har behov for store mængder.
123 L Fluval flex, Fluval sea marine 3.0 led 32w, ingen skummer, ingen sump, ingen dose... Mon det går godt ;)
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Re: Artemia klækkeskål

Indlæg af SanneP »

Ja jeg var overrasket over at der ikke skulle luft til, super nemt og minimalt indsats 😅
Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Artemia klækkeskål

Indlæg af Tykki »

Hvis det kun er for at holde cromis glade er det overkill! De æder alt! Men hvis det er for hyggens skyld er det jo bare fedt! Der er 100 gange mere næring i nutidens pellets og tørkost end de skide artemia!
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Re: Artemia klækkeskål

Indlæg af SanneP »

Tykki skrev: tirs 6. jun 2023 06:57 Hvis det kun er for at holde cromis glade er det overkill! De æder alt! Men hvis det er for hyggens skyld er det jo bare fedt! Der er 100 gange mere næring i nutidens pellets og tørkost end de skide artemia!
Selvfølgelig er det for at holde dem glade 😊 de har jo en fest uden lige og dem der slipper væk finder de senere kan jeg se.
Når jeg har været i Værløse har jeg købt mange poser pods, dem er de også glade for, men der er bare så langt derind.
De får også tørfoder så tænker de får den næring de har behov for.

Jeg har også lakrids gurami og formosa ferskvandsfisk og de nyder også godt af Artemia.
Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
Besvar

Tilbage til "Foder til fisk og koraller"