"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Vejledning til ny fiskebestand

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af Seniorreefer »

Hej gutter.

Korallerne i akvariet elsker jeg og fisk er bestemt ikke min stærke side, men der bliver ofte spurgt ind til “hvor er alle fiskende
Som i nok selv har oplevet, er de små guldklumper, børn og børnebørn, primært ligeglade med koraller😊

Jeg vil tilføje helt ny fiskebestand til mit SPS akvarium. I lang tid har jeg haft en bristletooth , der terroriserede mit akvarium.
Jeg har endelig fået det ud, som kan læses om andet sted og nu leder jeg efter ledetråde til køb af fisketyper til min fremtidige akvariebestand. Fik lidt input fra crazy seahorse, meeeen fisk som bliver over 25 cm er ikke lige det der skal i mit lille 650 l 😉 No bad feelings ❤️ , dog fik jeg en del mindre typer

Lige nu i akvariet erbestanden med 2 Chromis, 2 æglæggende almindelige klovnefisk, En ildkejser (Centropyge loricula) og så min Blue Tang (rødehavs kirurg ) , lidt krabber og en del rejer, snegle.
For mig er det vigtigt at have et så varieret dyreliv, det gælder krebs, snegle, rejer, bund fisk, stime fisk, kirurger, og helst ikke fisk som bliver størrer end 15-17 cm

Det er vigtigt, at der er harmoni i bestanden og IKKE spiser SPS og LPS koraller. Ryger der en zoa ‘so be it’

Mit akvarie er primært SPS-koraller, med nogle LPS og Zoa

Så derfor vil jeg også lige oprette denne tråd. Jeg er sikker på andre også har stået i denne situation , og skulle beslutte en fremtid bestand.

Det handler ikke om at få dyre sjældne fisk, men få skabt en harmoni på mit lille lokale rev og mine børnebørn kan blive overrasket , feks en krabbe som kommer gående en fisk som pludselig kommer ud af stenene osv.

Jeg er sikker på i ved hvad jeg mener

Hvad tanker gør i jer
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3611
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af nielsk »

5-6 rødehavs anthias.
2-3 firefish
1 koralvogter
1 mandarinfisk
2 kardinaler
Måske 1 kirurg mere
SPS : Stability provides succes
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af Seniorreefer »

nielsk skrev: lør 22. apr 2023 12:48 5-6 rødehavs anthias.
2-3 firefish
1 koralvogter
1 mandarinfisk
2 kardinaler
Måske 1 kirurg mere
Tusind tak Niels ❤️

Det er lige nøjagtigt i de baner jeg tænker. Koralvogteren , er den ikke hårdt ved rejerne, eller en bestemt type du tænker på
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af Marco R »

Når jeg skal have mit akvarium op at køre igen, så er disse helt 100 på listen igen, da nogle af dem, også er nyttedyr :happy:

- Siganus unimaculatus (M) (Plettet rævehoved)
- Koumansetta rainfordi (Court Jester Goby)
- Wetmorella nigropinnata (Yellow Banded Possum Wrasse) Ser super fedt ud, når den svømmer rundt med personlighed, og dens finner nærmest ligner en kolibris, når den står og undersøger revet, og så er den super flot også
- Pseudocheilinops ataenia (Pink-Streaked Wrasse) (den fredelige fætter til den seksstribet)
- Macropharyngodon bipartitus (en af de smukkeste wrasser)
- Mindst 20 stk. Apogon leptacanthus (antallet da jeg tænker på dit akvariets størrelse) (nok en af de mest oversete stimefisk, som rent faktisk står meget sammen, plus de er så smukke med deres helt igennem smukke dybblå øjne)
- 1 par Nemateleotris magnifica (Ildhale kutling)
- 1 par Lilla Ildhale kutling (Nemateleotris Decora) Flere har held med at holde dem sammen med magnifica, specielt når du har et stort akvarium som dig :happy:
- Synchiropus splendidus (Mandarinfisk)
- Centropyge bispinosa (Coral Beauty dværgkejser) sammen med din flammekejser, da jeg mener, at flere har gode erfaringer med at holde dem samme, hvis jeg ikke husker forkert :beer:

Det var lige hurtigt nogle, som jeg er helt sikker på :happy:

Ved godt, at det ikke er fisk, men ellers en masse Sabellastarte rørorme i mange forskellige farver, og ellers flere dannebrogs-, kardinal- og wurdemani rejer da jeg elsker de rejers personlig- og nysgerrighed, når man stikker hånden ned i akvariet :happy:
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af Seniorreefer »

I skal bare blive ved. Tusind tak Niels, Marco R , Tykki, Charlie Saltvand, Holst og Crazy Seahorse

Følgende vil jeg ligge til bestilling: (har 10 Dage før han kan få hjem) Bliver nok nød til at lave et dybere bundlag for wrasses også.
Foreløbig muligheder:
1 par Nemateleotris magnifica (Ildhale kutling)
1 par Nemateleotris Decora (Lilla Ildhale kutling)
1 Par Synchiropus sycorax (Ruby Red Dragonets - Mandarinfisk) / 1 Par Macropharyngodon bipartitus (Blue Star Leopard Wrasse)
1 Stk Wetmorella nigropinnata (Yellow Banded Possum Wrasse)
4 Stk Koumansetta rainfordi (Court Jester Goby)
1 Stk Centropyge bispinosa (Coral Beauty dværgkejser)
1 stk Chelmon rostratus (Copper-banded Butterflyfish)
1 stk Acanthurus coerulerus ( Blue Tang ) , erstatning for Zebrasoma xanthurum
10 stk Chromis viridis (Blue green damselfish) - har 2 stk i forvejen , så absolut muligt, hvis de ikke slår hinanden ihjel
20-30 Stk Apogon leptacanthus (Blue eye ghost cardinal)
1 stk Neocirrhites armatus ( Flame Hawkfish)
Senest rettet af Seniorreefer søn 23. apr 2023 15:52, rettet i alt 7 gange.
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af Marco R »

Velbekomme - jeg er glad for at kunne hjælpe :happy:

Glæder mig rigtig meget til at se billeder af dine nye fisk, specielt af den stimme Apogon leptacanthus :W
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af Tykki »

Hvis du skal have den mindste chance med de fisk skal din zebrasoma ( rødehavs kirug ) op! Nu styre den alt med hård hånd , og især din pincet vil få klø
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af Holst »

Altid været vild med stimefisk..
så en god omgang anthias eller chromis.? De gør hvertfald ikke korallerne noget
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af charlie saltvand »

Du skriver selv M bipartitus. Jeg havde en lille "flok" i 2,5 meter baljen. det er den fedeste fisk, når den bare "drifter" rundt, som en anden gadedreng, mellem sten og koraller og leder efter critters og samtidigt en utrolig SMUK fisk. det fede ved at have en flok er at den største/frækkeste på et tidspkt farver ud som en han og der så vælger at tage andet "tøj" på, hvorefter den bare bliver endnu flottere. FED fisk! Jeg har prøvet igen her i den nye balje, fik 3 stk hjem, hvoraf det kun var den ene der overlevede. den havde gået v forhandler lidt tid. De 2 andre var nyankomne v forhandler (= under 2 døgn). de røg i sandet hjemme v mig v ankomst (det var forventet), den ene dukkede op, MEGET sløj efter en uge og døde dagen efter, den 3. så jeg aldrig igen.
Nå, det var et sidespring, sorry. Men prøv en lille flok :-)

Du skal nok ikke tage både leopard gylten og mandarinfisk, med mindre du aktivt hælder pods i vandet.

Glæder mig til at se hvad du sætter sammen :-)
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af Seniorreefer »

charlie saltvand skrev: søn 23. apr 2023 07:28 Du skriver selv M bipartitus. Jeg havde en lille "flok" i 2,5 meter baljen. det er den fedeste fisk, når den bare "drifter" rundt, som en anden gadedreng, mellem sten og koraller og leder efter critters og samtidigt en utrolig SMUK fisk. det fede ved at have en flok er at den største/frækkeste på et tidspkt farver ud som en han og der så vælger at tage andet "tøj" på, hvorefter den bare bliver endnu flottere. FED fisk! Jeg har prøvet igen her i den nye balje, fik 3 stk hjem, hvoraf det kun var den ene der overlevede. den havde gået v forhandler lidt tid. De 2 andre var nyankomne v forhandler (= under 2 døgn). de røg i sandet hjemme v mig v ankomst (det var forventet), den ene dukkede op, MEGET sløj efter en uge og døde dagen efter, den 3. så jeg aldrig igen.
Nå, det var et sidespring, sorry. Men prøv en lille flok :-)

Du skal nok ikke tage både leopard gylten og mandarinfisk, med mindre du aktivt hælder pods i vandet.

Glæder mig til at se hvad du sætter sammen :-)
Tusind tak. Fed beskrivelse af din oplevelse med dem❤️
Jeg har opdateret listen og skrevet den på listen som valget mellem de 2

Edit: glemte at spørge. Hvor fint sand brugte du og tykkelse.
Senest rettet af Seniorreefer søn 23. apr 2023 09:05, rettet i alt 1 gang.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af Seniorreefer »

Tykki skrev: lør 22. apr 2023 20:31 Hvis du skal have den mindste chance med de fisk skal din zebrasoma ( rødehavs kirug ) op! Nu styre den alt med hård hånd , og især din pincet vil få klø
Dejligt du kommer på banen her❤️ og du har helt ret. Min anden cobberband blev netop “slået” ihjel over tid pga. stress. Efter næsten 1 år opgav den livet, efter den bastard til bristletooth altid jagtede den.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af Seniorreefer »

Holst skrev: søn 23. apr 2023 06:46 Altid været vild med stimefisk..
så en god omgang anthias eller chromis.? De gør hvertfald ikke korallerne noget
Jeg vil rigtigt gerne have anthias. Jeg skal have fundet den rigtige race, samt metode.
Derudover hvilken pålideligt udstyr, der skal bruges til fodring og undersøge om jeg evt kan holde NO3 og PO4 værdierne stabile i forhold til den fodre mængde de skal have. PT fodre jeg 1 gang dagligt samt nori tang eller en vitalis grazer
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3791
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af crazy seahorse »

Tykki skrev: lør 22. apr 2023 20:31 Hvis du skal have den mindste chance med de fisk skal din zebrasoma ( rødehavs kirug ) op! Nu styre den alt med hård hånd , og især din pincet vil få klø
Jer er enig med Dan her. Xanthurus er bare en børste. Hvis det er fordi du godt kan lide faconen, så kunne du bytte den ud med en i small og komme den i til sidst. Er det farven, så kunne du sætte en Acanthurus coerulerus i i stedet for. Den er også kraftigt, skarpt farvet. Bare helt blå med gul hale, i stedet for lilla. Coerulerus er helt gul som ungfisk. Det er sjovt at følge farveskiftet fra ungfisk til udvokset. Lidt som vi kender det fra Acanthurus olivaceus, der også har et markant farveskifte.
Og så vokser fisk jo ikke så hurtigt. Så hvis du vælger kirurger i str. small, så går der lang tid, måske år, før det bliver et problem.
Min erfaring er, at de for de flestes vedkommende, vokser efter akvariets størrelse.
Jeg købte Charlies Acanthurus mata. Den var stor, den suverænt største i flokken, men den er gået i stå selvom de kan blive rigtig store. Nu er de andre næsten på samme str.
Så man skal ikke være så nervøs når de beskrives som, op til 60 cm. Det er nok for de vilde fisk - i havet.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af Seniorreefer »

Okay, var netop min frygt med str. ❤️

Det er netop pga af farven den er i. Om det er blå eller dyb lilla kan hvis være lige meget. Tusind tak for det input.
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3611
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af nielsk »

Seniorreefer skrev: lør 22. apr 2023 12:53
nielsk skrev: lør 22. apr 2023 12:48 5-6 rødehavs anthias.
2-3 firefish
1 koralvogter
1 mandarinfisk
2 kardinaler
Måske 1 kirurg mere
Tusind tak Niels ❤️

Det er lige nøjagtigt i de baner jeg tænker. Koralvogteren , er den ikke hårdt ved rejerne, eller en bestemt type du tænker på
Jeg har den røde koralvogter.
Den tager ikke rejer og er et super hit blandt børn med sine bjørnebande øjne som drejer rundt som en kamæleon.
Fridmanibars er også vildt smuk og opdrættet.
De er noget mere hårdføre end decora

Masterfisch.eu ser ud til at have de fleste af dine ønsker hjemme
SPS : Stability provides succes
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af Seniorreefer »

Perfekt Niels.

Havde den også på min ønske liste, men var overbevist den tog rejer❤️

Opdateret listen.

Jeg vil så vidt muligt købe ved forhandlere her i Danmark, men kan bestemt være et alternativ
Casper M
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 332
Tilmeldt: søn 7. mar 2021 00:30
3
Postnummer: 6430 Nordborg
Saltvand siden?: 2019

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af Casper M »

Gul gylte til pest kontrol + den er flot
bipartitus gylte
Acanthurus leucosteron
squamipinnis anthias
Ildhaler som flere er inde på
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af Seniorreefer »

Casper M skrev: søn 23. apr 2023 17:25 Gul gylte til pest kontrol + den er flot
bipartitus gylte
Acanthurus leucosteron
squamipinnis anthias
Ildhaler som flere er inde på

Spændende valg især anthias.

Har du erfaring med Pseudanthias squamipinnis , sådan med foder, evt hvordan du har holdt dem
Casper M
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 332
Tilmeldt: søn 7. mar 2021 00:30
3
Postnummer: 6430 Nordborg
Saltvand siden?: 2019

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af Casper M »

Seniorreefer skrev: søn 23. apr 2023 17:50
Casper M skrev: søn 23. apr 2023 17:25 Gul gylte til pest kontrol + den er flot
bipartitus gylte
Acanthurus leucosteron
squamipinnis anthias
Ildhaler som flere er inde på

Spændende valg især anthias.

Har du erfaring med Pseudanthias squamipinnis , sådan med foder, evt hvordan du har holdt dem
De er lidt svære i starten der skal man virkelig fodre dem 3-6 gange om dagen og man skal forvente at miste nogle stykker

men når man er igennem den periode er det en fantastisk flot fisk og de behøves ikke af fodres lige så meget som i starten

jeg fodre mine med Artemia, hummeræg, pellets, mysis
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af MortenL »

Hvis Zebrasoma xanthurum er hidsig så pas på med Acanthurus leucosteron. Begge er flotte fisk, de sidste er super fed, jeg har begge, men leucosteron'en styrer min balje, selv med en udfarvet imperator. Jeg har også en Rostratus gåede, som efter intro får lov til at futte rundt, se evt mit indlæg om intro af den.
Mine erfaringer med både Anthias og Chromis er at de stille og roligt falder fra en efter en.
Senest rettet af MortenL tirs 25. apr 2023 09:24, rettet i alt 1 gang.
Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af Seniorreefer »

MortenL skrev: man 24. apr 2023 14:25 Hvis Zebrasoma xanthurum er hidsig så pas på med Acanthurus leucosteron. Begge er flotte fisk, de sidste er super fed, jeg har begge, men leucosteron'en styre min balje, selv med en udfarvet imperator. Jeg har også en Rostratus gåede, som efter intro får lov til at futte rundt, se evt mit indlæg om intro af den.
Mine erfaringer med både Anthias og Chromis er at de stille og roligt falder fra en efter en.
Tusind tak.
Det er så skønt at høre andres erfaringer med fisk, så kan man tage en beslutning på oplyst grundlag. ❤️
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4008
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af Engelquist »

Fed tråd, som vi alle kan få glæde af!👍😊
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af Tykki »

Mine cromis er lige så hidsige som kiruger ! Især når de har æg . De mange gange jeg har holdt cromis har fodring og dødsfald ikke været et problem. Antias der i mod, der har jeg , som andre , altid endt op med en han ! De andre er faldet fra lidt efter lidt
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af Tykki »

Hvad så? Sker der noget i wonderland?
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af Seniorreefer »

Tykki skrev: tors 27. apr 2023 19:00 Hvad så? Sker der noget i wonderland?
Wonderland… kender kun Legoland 😊
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af Seniorreefer »

En lille opdatering. Skulle have de fleste fisk i næste uge.

Så indtil videre, tusind tak for vejledningen

Bliver spændende❤️
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1692
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af ttkthomsen »

Vil de her 2 ikke nippe i dine koraller??

Centropyge bispinosa (Coral Beauty dværgkejser)
Siganus unimaculatus
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3611
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af nielsk »

Hvad har du bestilt og er det fra Decocean
SPS : Stability provides succes
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af Seniorreefer »

ttkthomsen skrev: man 15. maj 2023 12:59 Vil de her 2 ikke nippe i dine koraller??

Centropyge bispinosa (Coral Beauty dværgkejser)
Siganus unimaculatus
Måske, jeg har en ildkejser i nu, uden problemer. Ellers må den videre senere.😊
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Vejledning til ny fiskebestand

Indlæg af Seniorreefer »

nielsk skrev: man 15. maj 2023 13:52 Hvad har du bestilt og er det fra Decocean
Jeg har bestilt dem alle. Fik besked her for nydeligt ang, ca 70% kommer og var på lager.

Jeg har bestilt ved Carsten i Decocean
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"