"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Filfisk

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1949
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Filfisk

Indlæg af Mikas »

Er de filfisk no go for lps koraller?
Jeg kunne forstille mig at de kan tage zoas og lign i forhold til de skulle spise manjoer og glasroser men hvad med fluffy lpser?
Hvad har folk af erfaringer?
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Filfisk

Indlæg af Tykki »

Det er et spil! Lånte en af Charlie engang som tog majano og glasroser og intet andet. Købte en selv som åd zoas og af alle de kødfulde lps der var! Hit ore miss my man !
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Filfisk

Indlæg af charlie saltvand »

Ja, Poul, den kære filfisk, var GODT opdraget!! :GO

Kunne godt bruge ham nu, har en lille smule glasroser :devilish: Jeg suger dem op og jeg nuker m saltsyre og suger stumperne op.

Mikas, har du overvejet rejer (wurdemanni)? Dem havde jeg også engang... De gik ikke til den i starten, så jeg fangede dem ind igen og lod dem gå i overløbskammeret. Jeg lage små sten med glasroser ned til dem og efter små 14 dage fattede de budskabet og begyndte at æde lystigt af dem. Herefter røg de i DT igen og fik ryddet op dér... Poul var jo på besøg ved den kære Tykki :K
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4663
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Filfisk

Indlæg af Anders månsson »

min filfisk (fin aka filfisken Fin) tager ikke zoaer men spiser desværre nogen lps feks duncan men mange andre lader den være.
men han er stadig elsket da han også spier glasroser og jeg havde omkring 100stykz af dem og var ved at nulstille hele akvairet sidste efter år indtil han kom i den gamle balje
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1949
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Filfisk

Indlæg af Mikas »

Jeg har købt 4 wurdemani rejer og de æder ikke en skid :rolleyes:
Jeg har en del både manjoer og pestanemoner. De sidder tæt på koraller mange af dem så har ikke lyst til at nuke dem af frygt for korallerne tager skade :-?

Jeg ved sku ikke om jeg tør prøve en fil fisk så. Mine dyrt købte lpser på bunden står mig sku for kært :-B
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Filfisk

Indlæg af charlie saltvand »

Kan du ikke hive de koraller op. Have en lille balje/skål m vand fra akvariet i den til at dyppe korallen i, når den har været oppe i luften fx 45 sekunder og så lave "kirugiske indgreb" på de ramte koraller... Tænker der sidder pestanemoner og manjoer på plugs ell andet? Give utøj lidt saltsyre og hold korallen sådan så saltsyre løber NED/VÆK fra korallen, gøre det samme med den stærke brintoverilte (mener den er på 10%) og så dyppe/ryste korallen ind i mellem i den balje du har stående ved siden af, med akvarie vand i....?

Hvis pesten ikke sidder på korallen, så tag korallerne op i en balje og så lav "nuke" behandlingen i akvariet. Sug SÅ MEGET som muligt op af det snask både pestanemoner og Manjoer bliver til, så det ikke spredes rundt i akvariet.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"