"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Producenter af sumpe

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
JonasJ
Reactions:

Producenter af sumpe

Indlæg af JonasJ »

Hvem laver gode kvalitetssumpe efter egne specifikationer?

Jeg har kigget på:
https://www.hmahliaustralia.com.au/
https://royalexclusiv.net/
JonasJ
Reactions:

Re: Producenter af sumpe

Indlæg af JonasJ »

Er der ingen bud på, hvem der laver gode sumpe efter specifikationer?
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4008
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Producenter af sumpe

Indlæg af Engelquist »

JonasJ skrev: tors 16. mar 2023 17:48 Er der ingen bud på, hvem der laver gode sumpe efter specifikationer?
Som med akvarier, er anbefalingen at henvende dig til en af vores dygtige forhandlere, der kan levere akvarier, sumpe og skabe, på de mål du ønsker.
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
JonasJ
Reactions:

Re: Producenter af sumpe

Indlæg af JonasJ »

Så forumet eksisterer for at stimulere forhandlernes salg eller eksisterer forumet for at folk kan udveksle erfaringer uafhængigt af kommercielle interesser?
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4008
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Producenter af sumpe

Indlæg af Engelquist »

JonasJ skrev: tors 16. mar 2023 18:13 Så forumet eksisterer for at stimulere forhandlernes salg eller eksisterer forumet for at folk kan udveksle erfaringer uafhængigt af kommercielle interesser?
Men… du spørger jo om hvem der laver sumpe efter specifikationer?
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
JonasJ
Reactions:

Re: Producenter af sumpe

Indlæg af JonasJ »

Ja, jeg synes det er sjovt at lave research og jeg synes de tynde akrylsumpe virker så enormt rodede med ledninger, elektronik og pvc-rør overalt.

Så jeg er på udkig efter noget, som er ordentligt skruet sammen, men royal exclusiv er sindsygt dyrt. Jeg synes deres dreambox-systemer er fede, men med redundans på pumperne og filtrering med skimmer, fleece og algerefugium, synes jeg ikke det er nødvendigt med det ypperste materiel.

Jeg har ti tommelfingre og kan ikke slå et søm i, så hvis projektet skal op at stå, er jeg dybt afhængig af ekstern ekspertise, men jeg gider ikke snakke med en forhandler, før jeg ved, hvad jeg vil have.

Desto flere gange det bliver sagt, at jeg skal bruge en lokal forhandler, desto mindre er sandsynligheden for, at det sker. Måske er jeg bagvendt, men sådan er jeg. Desuden er jeg ikke klar til at købe i minimum 12 måneder og nok mere sandsynligt 18 måneder.
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Producenter af sumpe

Indlæg af Tykki »

Jamen hvad har du af forventninger til dine spørgsmål? Du har jo selv fundet løsningerne på din pc! Vi er jo overflødige i din søgen på den hellige gral, og det samme er også forhandlerene! Ingen kan jo svare på dine spørgsmål godt nok! Held og lykke med dit akvarium
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Producenter af sumpe

Indlæg af Holst »

Der er vidst nok en herinde med en Royal Exclusive sump, men mener ikke han bruger alle de funktioner og finesser som den har. Måske bliver det alligevel for kompliceret fremfor et akvarie med 2-3 rum og en bobbelfælde..
kan ikke huske om det er @samuel der har den
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
JonasJ
Reactions:

Re: Producenter af sumpe

Indlæg af JonasJ »

De er simpelthen for dyre.. 15-17.000 euro for en sump med RO, saltvandskar, skummer, algerefugium, fragtank, foderstation, 4 pumper, controllere og fleece.

Derudover kommer akvariet, lys, opsætning, koraller og fisk.

Men det fede ved dem er deres bokse, synes jeg. Al vvs er lavet og det er overskueligt.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Producenter af sumpe

Indlæg af Seniorreefer »

JonasJ skrev: tors 16. mar 2023 21:03 De er simpelthen for dyre.. 15-17.000 euro for en sump med RO, saltvandskar, skummer, algerefugium, fragtank, foderstation, 4 pumper, controllere og fleece.

Derudover kommer akvariet, lys, opsætning, koraller og fisk.

Men det fede ved dem er deres bokse, synes jeg. Al vvs er lavet og det er overskueligt.
Jeps, havde jeg pengene , havde jeg gjort det. Mere perfekt kan du ikke få et filter system.

Der findes en som passer til dit setup all incl.

https://royalexclusiv.net/dreamboxen/dr ... et-3a.html


Kun €5400 + fragt.

Edit. Ændrede link. Var til basic hvor der skulle vælges skummer osv
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4663
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Producenter af sumpe

Indlæg af Anders månsson »

Det kræver ikke meget snilde og håndelag at skære glas.
Køb en sump/akvarie i det mål du ønsker eller nogen gange foræres de væk...
køb lidt drivhus glas (findes billigt over facebook)
så kan du selv skære rumdelerne til i de størrelser du vil have dem i!
alternativt kunne være plexiglas...
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Producenter af sumpe

Indlæg af Tykki »

En nedadvendt finger er jo det mest latterlige svar du kan give, når du ikke tåler et svar , så er det sgu lidt vanskeligt at have med dig at gøre. Giv i det mindste dit besyv med på skrift! Tøsedreng!
JonasJ
Reactions:

Re: Producenter af sumpe

Indlæg af JonasJ »

Tøsedreng?
Jeg synes ikke dit indlæg gav værdi og derfor gav dig en nedadvendt tommeltot. Det er jeg da i min gode ret til :)
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Producenter af sumpe

Indlæg af Tykki »

Det var bedre. De der tommelfingre , især de nedadvendte, er gode at få en forklaring på. Dog er det mig stadigvæk en gåde hvad du forventer at få af svar? Alle som prøver at hjælpe dig, de hjælper enten ikke godt nok, og eller har du selv svaret fra nettet! Hvad vil du ha?
JonasJ
Reactions:

Re: Producenter af sumpe

Indlæg af JonasJ »

Jeg synes, der er kommet mange brugbare svar i mine tråde.

Men jeg synes jeg har sagt adskillige gange, at jeg vil researche online inden jeg taler med en forhandler.
Så bliver jeg lidt småirriteret, når der igen igen henvises til en forhandler.

Når jeg giver dig en nedadgående tommeltot, så er det også fordi din tone overfor mig er liidt direkte, når du siger jeg jagter en evighedsbalje og du flere gange siger, at ingen svar er gode nok for mig.
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4663
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Producenter af sumpe

Indlæg af Anders månsson »

måske er det med at der skal sparres med en forhandler, bare ment som en guide line til dig, da du spørger meget bredt. hvilket er fair nok og jeg tænker at vi alle herinde vil hjælpe dig alt hvad vi kan... men der er ingen facit liste over en succesfuld balje... og mange os prøver også så godt vi kan at svare på dine spørgsmål og det er jo, det der er så fedt ved dette forum. Der er utrolig megen erfarring at hente :GO

Det skrevne ord kan hurtigt opfattes lidt hårdt, da vi ikke kan læse hinandes ansigt udtryk...
Jeg tror du og vi andre mener det godt, det er bare vigtigt også at skrive det med ord, så det ikke virker uhøfligt :grouphug:
JonasJ
Reactions:

Re: Producenter af sumpe

Indlæg af JonasJ »

Jeg tager det virkelig ikke tungt. De fleste fora, har eksisteret i +20 år. Når der kommer en ny uvidende gut ind, så bliver der altid pisset lidt territorium af. Da jeg aldrig har prøvet at tegne et hus før eller bygge et akvarie, så har jeg været inde på flere fora og stille mine dumme spørgsmål. Når man lige har skrevet sammen et par gange, så går pusten af ballonen og tonen er helt normal derefter.

Det følger fuldstændig samme skabelon, som når en ny dreng kommer ind i 3. klasse :D

Det kan godt være, at jeg ikke giver nok udtryk for det, men jeg får en masse super brugbare råd.
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4663
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Producenter af sumpe

Indlæg af Anders månsson »

Det lyder så godt jonas og du spørger bare løs! Vi er her for at blive klogere og dele vores holdninger med hinanden 🤓🐠🙏
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Producenter af sumpe

Indlæg af Tykki »

Jamen gu fanden er jeg direkte! Jeg er jo ikke pædago vel? Det er jo ikke muligt på nuværende tidspunkt at imødekomme dit projekt med ordentlig info! Der imod burde du tjekke forbi så mange af os som muligt for at se, høre og få indsigt i hold af et saltvandsakvarie! Det er muligt du ikke gider holde det selv og ønsker at betale dig fra det, men et minimum viden og lyst til at ordne pumper og andet teknisk skal du have, ellers er det dødsdømt fra start! Skriv en sms evt på 20672158 og kom til kaffe! Direkte , det kan du fandemig tro, men jeg er også en flinker fyr! Kh Tante Dan
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Producenter af sumpe

Indlæg af Holst »

Tykki skrev: fre 17. mar 2023 20:29 Jamen gu fanden er jeg direkte! Jeg er jo ikke pædago vel? Det er jo ikke muligt på nuværende tidspunkt at imødekomme dit projekt med ordentlig info! Der imod burde du tjekke forbi så mange af os som muligt for at se, høre og få indsigt i hold af et saltvandsakvarie! Det er muligt du ikke gider holde det selv og ønsker at betale dig fra det, men et minimum viden og lyst til at ordne pumper og andet teknisk skal du have, ellers er det dødsdømt fra start! Skriv en sms evt på 20672158 og kom til kaffe! Direkte , det kan du fandemig tro, men jeg er også en flinker fyr! Kh Tante Dan
Mange ting kan man sige om dig Tykki, men pædagogisk er ikke en af dem =))
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
JonasJ
Reactions:

Re: Producenter af sumpe

Indlæg af JonasJ »

Haha. Den er god med dig, onkel Steward. Når du inviterer til foderbrættet, så forventer jeg fandme en kradser med bræk og bæ og blod. Rigeligt med sårskorper og en smule jod.

Jeg sender dig en sms ;)
JonasJ
Reactions:

Re: Producenter af sumpe

Indlæg af JonasJ »

Tak for en fed eftermiddag med dig, din familie og fisk i dag, tykki!
Det var en fornøjelse :)
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Producenter af sumpe

Indlæg af Tykki »

Ja selv tak da. Fedt i gad køre til V bro, og se ulykken :choccake: :Peace:
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"