"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

GHL Level sensor

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1692
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

GHL Level sensor

Indlæg af ttkthomsen »

Nu er det den tredje ghl optical level sensor der lige pludselig virker sporadisk, for derefter at holde op med at virke, nu er min hukommelse ikke hvad den har været men vil skyde på det er en levetid på lige omkring 1 år . Og det de er jo ikke helt billige de sataner. Nu har jeg lige bestil en ny men kan se de nu hedder version 2?? Mon der har været noget galt med den gamle model? er der nogen ghl bruger der har oplevet det sammen? eller er version 2 blot et udtryk for at de er steget 15 euro :-o
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2052
Tilmeldt: tirs 29. aug 2006 08:24
17
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: GHL Level sensor

Indlæg af Stefan »

Jeg har altid brugt de gode gamle flydere fra GHL og har aldrig haft problemer med dem - ikke at det hjælper dig
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3792
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: GHL Level sensor

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg har også måtte skifte min et par gange siden 2017 og har en ny liggende klar.
Har også undret mig over det med vers 2 og det er ikke lykkedes mig at finde ud af, hvad forskellen er. Kunne jo spørge GHL, men er kommet fra det, så det var nok ikke så vigtigt for mig alligevel. Men min ryger så også fra tid til anden.
Overvejer også, som Stefan skriver, at skifte til flyde modellen næste gang.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1692
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: GHL Level sensor

Indlæg af ttkthomsen »

Stefan skrev: fre 3. feb 2023 09:40 Jeg har altid brugt de gode gamle flydere fra GHL og har aldrig haft problemer med dem - ikke at det hjælper dig
Det kunne det godt, for sådan har jeg liggende, men hvordan pokker montere du den, for den passer sket ikke til det “hul” den opliste sensor sidder i og ledningen er meget blød så den er heller ikke til lige at stripes fast?
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2052
Tilmeldt: tirs 29. aug 2006 08:24
17
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: GHL Level sensor

Indlæg af Stefan »

Har dem monteret på den gamle holder, som er en lang gennemsigtig akrylstang med et par medfølgende holdere til flyderne.

Flydere er heller ikke 100 procent bulletproof, da fx snegle og andet kan drille dem. Men har selv aldrig haft problemer, men har altid haft en max tid i GHLen på selve osmolatoren, så tanken ikke bare tømmes i en køre, hvis flyderen skulle fejle
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1692
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: GHL Level sensor

Indlæg af ttkthomsen »

Stefan skrev: søn 5. feb 2023 20:57 Har dem monteret på den gamle holder, som er en lang gennemsigtig akrylstang med et par medfølgende holdere til flyderne.

Flydere er heller ikke 100 procent bulletproof, da fx snegle og andet kan drille dem. Men har selv aldrig haft problemer, men har altid haft en max tid i GHLen på selve osmolatoren, så tanken ikke bare tømmes i en køre, hvis flyderen skulle fejle
Tak, Erik var en knag og sendte mig et billede. :beer:
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"