"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Den lille havfrue

Forum for Akvarier 0 -> 100 Liter
Besvar
Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 553
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Den lille havfrue

Indlæg af ViggoN »

Hej Alle, min kære datter for forelskede sig i pyjama Cardinaler og har siden snakket om at hun ville have sit eget saltvands akvarie på hendes skrivebord og vi forældre idag kan jo ikke sige nej. Så vi fandt en lille glas boks frem på 60L og gik igang med at planlægge et simpelt setup til blødkoraller og cardinaler. Ville så benytte chancen til at starte det ud fra BRStv ide med at arbejde med biodiversitet i opstart fasen. Og springe den brune fase over?!

Planen er simple startede med at lave et lille rockscape med rest aquaforest sten, en aquaclear 30 hob filter og en lille pumpe.

Sandet er aquaforest bio sand, som er “dødt” sand og så får man 2 glas med baktier med som man selv tilsætter. Opstarts vandet er vand fra den større akvarie som ellers bare ville hældes ud ved vandskifte. I aquaclearen er der lagt et net med små sten som har været i sumpen, i det andet akvariet i 6måneder plus lidt filtervat. Hver dag drypper vi med AF bio s, og en gang om ugen AF Life source(mudder) det kørt en uge nu.

De sidste par dage har jeg overført copepods som er fanget i mine filtersokker. Lys kommer ikke på før jeg har fået fat i en AI blade.

Nh3 er 2
No3 er 10

Nu må vi om der er noget om snakken!
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4008
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Den lille havfrue

Indlæg af Engelquist »

Det bliver spændende at følge din datters lille system! :-)
Der er et par stykker herinde der har opnået imponerende resultater med et lille skrivebordsrev- Bl.a. Petersoe...
Held og lykke med det! :-)
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 553
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Re: Den lille havfrue

Indlæg af ViggoN »

Engelquist skrev: fre 20. jan 2023 14:25 Det bliver spændende at følge din datters lille system! :-)
Der er et par stykker herinde der har opnået imponerende resultater med et lille skrivebordsrev- Bl.a. Petersoe...
Held og lykke med det! :-)
Mange tak det er faktisk det selv samme akvarie jeg startede jo i 2016 så ved det kan lykkes, men spændt på at se om der er nok sten som filtering, vil gerne undgå skummer
SamuelChristensen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 344
Tilmeldt: man 20. mar 2017 15:39
7
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2017

Re: Den lille havfrue

Indlæg af SamuelChristensen »

Hyggeligt!
Har også altid gerne ville prøve pyjamas cardinaler selv. :)
Tropic Marins danske repræsentant.
Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 553
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Re: Den lille havfrue

Indlæg af ViggoN »

SamuelChristensen skrev: lør 21. jan 2023 15:13 Hyggeligt!
Har også altid gerne ville prøve pyjamas cardinaler selv. :)
Personligt synes jeg de er lidt kedelige, men giver god mening i små akvarier da deres aktivitet er lig min egen, det er ikke skridttælleren som er i fokus:) men hun har lidt en drøm at få unger med dem?!
Besvar

Tilbage til "Akvarier 0 -> 100 Liter"