"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Chromis

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1471
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Chromis

Indlæg af Jerslev »

Hvilken art er den mest fredsommelige og evt kan gå flere sammen?
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Re: Chromis

Indlæg af SanneP »

Jeg har ikke den største erfaring, men hørte et sted at de skulle have mad rigtig mange gange dagligt, de skulle være et ulige antal og hvis der var en aggressiv fisk i akvariet der kunne holde dem på dupperne og finde styrke i at være en stime, så kunne man undgår at de slogs så meget indbyrdes.

Men om det passer skal jeg ikke kunne sige, jeg købte 5 i starten af Marts og de er der stadig alle sammen. Jeg giver dem mad 4-5 gange dagligt.
I fredags var jeg ikke hjemme til at fodre, da lyset tændte og kom først hjem kl 17 og der var der en, der havde hak i halen 😅 så tror at ofte fodring holder dem aktive i at finde mad istedet for at spise hinanden 😅
Det kan selvfølgelig også være Yvonne klovnfisk der har været efter den, det vil ikke undre mig.
Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4663
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Chromis

Indlæg af Anders månsson »

Jeg elsker hun hedder yvonne😄
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Re: Chromis

Indlæg af SanneP »

Anders månsson skrev: ons 19. apr 2023 16:04 Jeg elsker hun hedder yvonne😄
Hun kunne ikke hede andet, da hun begyndte at skifte køn🤣 nøi hvor var hun efter Keld jeg troede faktisk at hun ville stresse ham ihjel.
Men hun har aldrig angrebet mig.
Senest rettet af SanneP ons 19. apr 2023 17:01, rettet i alt 1 gang.
Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Chromis

Indlæg af Holst »

Har du så også underdanige Kjeld klovnfisk? :biggrin:
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Re: Chromis

Indlæg af SanneP »

Holst skrev: ons 19. apr 2023 16:11 Har du så også underdanige Kjeld klovnfisk? :biggrin:
Ja... Keld er hendes makker som hun stadig hundser rundt med af og til hvis han kigger forkert på hende. Så han svømmer ofte rundt sammen med mine Chromis.

Jeg har også Egon goby, han finder sig ikke i Yvonne skal bestemme over ham, hvis hun forsøger så svømmer han op fra bunden og mod hende og så står de lige stille og kigger på hinanden
20230416_201354.jpg
Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"