"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Aktivitet på Forum ?

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Besvar
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Aktivitet på Forum ?

Indlæg af Tykki »

Nu da jeg omsider har hittet ud af det nye og moderne Forum, og har siddet og læst lidt hist og her, slår det mig at aktiviteten nærmest er mindre end da vi kørte med det gamle?! Det er helt dødt, som i HELT dødt?!!! Der må sgu da være nogle kloge-åger som har simple ideer til fremgang , eller er jeg nu også nød til at sætte mig ind i dethersens face book?
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af Seniorreefer »

Tykki skrev: tirs 10. jan 2023 13:02 Nu da jeg omsider har hittet ud af det nye og moderne Forum, og har siddet og læst lidt hist og her, slår det mig at aktiviteten nærmest er mindre end da vi kørte med det gamle?! Det er helt dødt, som i HELT dødt?!!! Der må sgu da være nogle kloge-åger som har simple ideer til fremgang , eller er jeg nu også nød til at sætte mig ind i dethersens face book?
Ja der er lidt stille herinde.
Det samme er på FB, tror det er helt normalt. Du må igang med at live det op 🥰

Hvis du havde fulgt FB tråde, så er mange godt nok lukket ned.
mhansen1010
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 68
Tilmeldt: lør 2. maj 2020 05:45
3
Postnummer: 9460 Brovst
Saltvand siden?: 2017

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af mhansen1010 »

Syntes at der er mange der holder med saltvand for tiden. Og kan såmænd osse godt forstå hvorfor med stigende priser på el osv. Her har konen dog fået 4 børn så må jeg osse godt ha saltvand :-). Syntes lidt førhen at Forum var lidt giftigt med lidt manglende svar eller lidt flabede svar men det virker til at være blevet meget bedre. Har tit ikke gidet at spørge her inde af de årsager. Men håber da at det er på vej mod bedre tider. Seneste tråd gav ok med responsen
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2064
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af nbd »

Tja, Dan, du har nok ret. Det plejer ellers at være i sommerferien at der ikke sker noget på forummet. Jeg er selv ved at lukke ned. Jeg kan dog godt bidrage med lidt aktivitet i form af en annonce med en rusten algemagnet hvis det skal være :T
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af Seniorreefer »

nbd skrev: tirs 10. jan 2023 15:14 Tja, Dan, du har nok ret. Det plejer ellers at være i sommerferien at der ikke sker noget på forummet. Jeg er selv ved at lukke ned. Jeg kan dog godt bidrage med lidt aktivitet i form af en annonce med en rusten algemagnet hvis det skal være :T
Jeg blev medlem at dette Forum for 18 år siden da Brian var ejer. Min første post er nr. 88. Af post i dette Forum. 😱😱
Mange er de forummer jeg er en del af nu har samme problem.
Mange kommer og går i denne hobby, og nogle af os gamle hænger ved selv efter pauser.

Som Dan skriver plejede der at være meget aktivitet, det er helt normalt for forummer, især efter FB kom i sin tid
Senest rettet af Seniorreefer tirs 10. jan 2023 15:29, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 553
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af ViggoN »

Ja min oplevelse har været lidt det samme, men selv har jeg været ikke super aktivt,der er vist gået jul og så har jeg hjulpet min datter op med sit eget lille 60L salt eventyr, mere om det snart:) plus måske en lille Update på mit eget
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4008
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af Engelquist »

Tykki skrev: tirs 10. jan 2023 13:02 Nu da jeg omsider har hittet ud af det nye og moderne Forum, og har siddet og læst lidt hist og her, slår det mig at aktiviteten nærmest er mindre end da vi kørte med det gamle?! Det er helt dødt, som i HELT dødt?!!! Der må sgu da være nogle kloge-åger som har simple ideer til fremgang , eller er jeg nu også nød til at sætte mig ind i dethersens face book?
Jeg er glad for at du fundet ud af det :W
Ja, vi skal have mere gang i det herinde- så du har helt ret!
Vi prøver jo at skabe rammerne og resten er, dybest set, op til medlemmerne, for vi kan ikke tvinge jer til at oprette tråde og indlæg.

Forummet er blevet markant hurtigere end før- billede upload kører og alle billeder vender rigtigt...
Forhåbentlig har vi snart muligheden for at smide LIKES efter hinanden- og så ligner vi sgu næsten facebook!

Vi sætter snart nogle konkurrencer i søen, Charlie kommer snart rundt og filmer og laver "Hjemme hos... (Der er du sgu oplagt :beer: )
Jeg kører på med "Månedens akvarie", så lidt sker der da!

Men resten er altså op til JER! skriv, skriv, skriv!!!
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af Tykki »

Det er en skide god ide med “ hjemme hos “ og det ser jeg frem til! Dog fatter jeg hat af de nedlukninger! Det kan sgu da umuligt være el priserne, seriøst????? Tag nu forhelvede at se på alt det andet lort som man giver penge for !!! Jeg vil voldsomt gerne være et aktivt medlem her inde, men husker også hvor skide irriteret jeg selv ofte blev på medlemmer som ikke kunne lade være med at svare på stort set alt, men hvis det er det som skal til, ja så bare spyt ud! Så skal jeg den undehylemig skrive bare for at gøre det! Nu vel, jeg er nok bare lidt nervøs for at alt det arbejde folkene bag Forum har lagt for dagen er spild af tid og penge.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af Seniorreefer »

Tykki skrev: tirs 10. jan 2023 17:41 Det er en skide god ide med “ hjemme hos “ og det ser jeg frem til! Dog fatter jeg hat af de nedlukninger! Det kan sgu da umuligt være el priserne, seriøst????? Tag nu forhelvede at se på alt det andet lort som man giver penge for !!! Jeg vil voldsomt gerne være et aktivt medlem her inde, men husker også hvor skide irriteret jeg selv ofte blev på medlemmer som ikke kunne lade være med at svare på stort set alt, men hvis det er det som skal til, ja så bare spyt ud! Så skal jeg den undehylemig skrive bare for at gøre det! Nu vel, jeg er nok bare lidt nervøs for at alt det arbejde folkene bag Forum har lagt for dagen er spild af tid og penge.
Jeg har spurgt mange når de lukker. PT er det el priser.
Ofte er det flytning, flere børn , økonomi osv. Jeg overvejede skam også, jeg er førtidspensionist, og PT med en elregning på 1900 pr måned. Jeg har også reduceret forbrug af el, fra 8 lamper til kun 3 og flyttet de lyskrævende koraller. Mit forbrug dagligt er nede på 11-12 kWt
Jeg klager ikke da jeg er lidt mere heldigt stillet end mange andre på førtidspension.
Men det er dyrt i El. At have fisk er ikke det som koster, du kan nøjes med en lille lommelygte lyse ned i vandet, så de ikke lige støder ind i en sten, prøv du Acropora😁
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2064
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af nbd »

Tykki skrev: tirs 10. jan 2023 17:41Det kan sgu da umuligt være el priserne, seriøst????? Tag nu forhelvede at se på alt det andet lort som man giver penge for !!!
Ikke for mit vedkommende - jeg flytter til Californien :W
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af Tykki »

Dit møgdyr! Hvad fanden skal du der?
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3611
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af nielsk »

De nye elregninger er halveret ift. da det var værst. Mon ikke det kan være medvirkende til at holde hobbyen igang.
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2064
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af nbd »

Tykki skrev: tors 12. jan 2023 11:15Dit møgdyr! Hvad fanden skal du der?
Arbejdsrelateret. Og pause med saltvand - jeg skal bo i en jordskælvszone...
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af MortenL »

nbd skrev: fre 13. jan 2023 08:23
Tykki skrev: tors 12. jan 2023 11:15Dit møgdyr! Hvad fanden skal du der?
Arbejdsrelateret. Og pause med saltvand - jeg skal bo i en jordskælvszone...
Det med jordskælvszonen, gør bare det hele lidt mere spændende.

Fisk og koraller er i øvrigt rimeligt dyre i USA, har kigget lidt i den lokale fiskehandel i Gainesville, Florida, når jeg har besøgt sønnen.

Vedr. aktivitet, så er der vel altid nogen der stopper med hobbyen og som har købt alt det fede udstyr, så vi andre har mulighed for at købe det billigt.
Personligt har jeg over årene jagtet at få mit setup gjort færdigt, hvor jeg nu er kommet frem til at tingene kører. Tænker jeg skal have den kalkreaktor jeg købte af dig, Niels sat til her i weekenden. Der sker måske noget hvis jeg får solgt ud af et par kæmpe kolonier, og jeg kan få plads til at det der ligger på bunden og i sumpen.
Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af Tykki »

El priserne er faldet! Gaaaaaaab her er kedeligt! 3-5 små nye tråde om dagen er hvad der sker! Mon nogen ved hvad der skal til, ud over et par nøgne damer på en rød sportsvogn ?
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1692
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af ttkthomsen »

Tykki skrev: man 16. jan 2023 18:53 El priserne er faldet! Gaaaaaaab her er kedeligt! 3-5 små nye tråde om dagen er hvad der sker! Mon nogen ved hvad der skal til, ud over et par nøgne damer på en rød sportsvogn ?
Hmmmmm, nogle gang syntes jeg faktisk man burde lytte lidt mere til Dan :K :K :K
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4663
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af Anders månsson »

Det er da bedre end det har været længe og tak for I kommer med ny aktivitet stort set hverdag :GO

men lige det med damer og en rød vogn lyder faktisk ok :heart:
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af Tykki »

Bedre end det har været længe????? Det er måske den vildeste overdrivelse siden Schlüter sagde “ der er ikke fejet noget ind under gulvtæppet” ! Det er jo de samme personer som skriver alt! Anders!!!!!!!! Vågn op!! Her sker ikke en skid, men selv tak min ven.
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4663
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af Anders månsson »

jeg er skam pænt vågen, eller så vågen jeg kan være :biggrin:
Vi skal bare holde ved, så kommer der flere til, de skal nok komme :cheerleader: :cheerleader: :cheerleader:
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3792
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af crazy seahorse »

Tykki skrev: tirs 17. jan 2023 06:42 Bedre end det har været længe????? Det er måske den vildeste overdrivelse siden Schlüter sagde “ der er ikke fejet noget ind under gulvtæppet” ! Det er jo de samme personer som skriver alt! Anders!!!!!!!! Vågn op!! Her sker ikke en skid, men selv tak min ven.
Jamen lille ven dog. Du er jo begyndt at skrive igen, efter du fik overvundet din modvilje mod alt nyt (har det på samme måde med nye ting, så følelsen kender jeg)
Der er flere (mere end én =)) ) som ikke har skrevet længe, der også er begyndt at kommentere/skrive. Alt hjælper på aktiviteten, for folk vil egentlig gerne virker det som, men det kan være svært at finde tiden i en travl hverdag.
Og det er vel naturligt nok, at vi i styregruppen skriver ofte. Hvis ikke vi skrev, hvordan skulle vi så få andre til at øge deres engagement og skrivelyst? Og vi skal jo også prioritere vores tid, men vi tager os tid - og håber så på, at eksemplets magt griber om sig.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2064
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af nbd »

ttkthomsen skrev: man 16. jan 2023 19:16
Tykki skrev: man 16. jan 2023 18:53 El priserne er faldet! Gaaaaaaab her er kedeligt! 3-5 små nye tråde om dagen er hvad der sker! Mon nogen ved hvad der skal til, ud over et par nøgne damer på en rød sportsvogn ?
Hmmmmm, nogle gang syntes jeg faktisk man burde lytte lidt mere til Dan :K :K :K
Her er et bud, som jeg fik Dall E2 til at lave :K
DALL·E 2023-01-19 12.12.01 - a photo of a female in swimsuit swimming in a seawater aquarium with live corals and clown fish.jpg
Nøgne damer nægtede den at inkludere. Dumme bot. Og så kalder man det endda kunstig intelligens...
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af Tykki »

Jeg er tømt for ideer! Bump! Tredie indlæg på en søndag kl ca 14 hvor folk har fri!
Pavon
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 23
Tilmeldt: tirs 10. jan 2023 09:51
1
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2022

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af Pavon »

Hvilke aktiviteter, er det i forventer?
123 L Fluval flex, Fluval sea marine 3.0 led 32w, ingen skummer, ingen sump, ingen dose... Mon det går godt ;)
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af Holst »

Tykki har store forventninger :P
Men jeg er herinde hver dag, læser alle tråde og besvarelser. Men ikke nødvendigt at jeg selv skriver eller besvarer.
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af Tykki »

Beklager, jeg forventer ikke noget mere.
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3792
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Aktivitet på Forum ?

Indlæg af crazy seahorse »

Tykki skrev: man 30. jan 2023 06:42 Beklager, jeg forventer ikke noget mere.
Jeg synes det er godt, at du kommer med et lille hip regelmæssigt. Bliv bare ved med det :GO
Det er jo os alle sammen der skal skabe et levende forum, så vi hjælper alle med det ved at kommentere.
En ting der hjælper rigtig meget er de nye reaktioner vi kan give (thumbs up osv) Brug dem og gerne tit. Hver gang man trykker en reaktion, så viser man at man har læst indlægget. Det kan være rart for trådstarter eller den der kommenterer at vide, at man ikke taler for døve ører :grouphug:
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"