"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

ATI Essentials+ vs. Essentials Pro

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

ATI Essentials+ vs. Essentials Pro

Indlæg af MortenL »

Hej

Jeg har lige været ved at bestille en ny omgang KH+Ca+Mg til mit akvarie.

Som skrevet andet sted på forummet, så har jeg været lidt udfordret af, at der manglede sporstoffer i mit akvarie til trods for at jeg bruger ATI Essentials Pro. Jeg tænkte at det var der nok styr på fra ATIs side. Jeg har siden nytår doseret ekstra sporstoffer, dog uden at kontrolmåle, skal have taget en vandprøve, men korallerne står langt flottere i farverne end tidligere.

Tilbage til min observation. Jeg er blevet obs på at der findes både en Essentials pro og en Essentials+. Nogen der har erfaringer med Essentials+??

Kan se på ATIs hjemmeside: https://atiaquaristik.com/de/?page_id=6438" onclick="window.open(this.href);return false;, at Essentials+ er bedre til SPS+LPS dominerede akvarier. Måske det er årsagen til at jeg kom i bund med sporstoffer. Så jeg laver et skift og vil prøve med Essentials+, håber det bliver godt.

Erfaringer modtages gerne. :K
Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4008
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: ATI Essentials+ vs. Essentials Pro

Indlæg af Engelquist »

Opdagede lige dette næsten 1 år gamle indlæg☺️
Jeg brugte essentials pro i mit forrige akvarie med stor succes. Det var også sps/acropora domineret, som mit nuværende system og både vækst og farver var noget af det bedste jeg har opnået…

Sporestofferne svinger altid ift forbruget, hvorfor det altid er godt at kontrollere med jævnlige ICP tests og justere værdierne på plads.

Jeg har det sidste halvanden års tid brugt Balling fra Aquaforest, hvilket også er et godt produkt, men overvejer alligevel at skifte tilbage til ATI Essentials pro, grundet mine tidligere positive erfaringer med det.

Tilbage til dit spørgsmål, så er forskellen på PRO og + forstår jeg at det er organisk (PRO) og uorganisk (+) alkalinity, der er forskellen:
IMG_1666.png
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"