En solstråle historie.
: fre 22. jan 2021 10:45
Jeg føler lidt, at vi har brug for gode oplevelser i denne vanskelige tid. Vi er begrænset på mange måder pga Corona. Det påvirker vores hverdag og gør livet besværligere.
Sjovt nok, så kan vi stadig komme hos vores forhandlere, selvom alle andre butikker er lukkede (undtaget fødevare butikker og apoteker, samt flere fag der er knyttet til sundhedssektoren.) Jeg talte med en af mine gode venner der har en akvariebutik om det. Grunden er, at akvarieforretninger og dyrehandlere kommer ind under fødevarereglerne, da de sælger foder - og så er det ligegyldigt om de kun sælger fiskefoder. De skal bare overholde reglerne for antal kunder i butikken og mundbind. Det er godt for både forretningerne og for kunderne.
Men her er en, for mig, rigtig god nyhed/oplevelse. Den vidner om et stort ønske fra en stor spiller om, at løfte sit ansvar og behandle sine kunder på en måde så man bevarer dem.
Da jeg startede mit nye system op, skulle jeg jo bruge nye pumper. Det skulle jeg fordi det gamle system kørte videre, indtil det nye var klar til jeg kunne overføre det levende. Derfor kunne jeg ikke pille grej ud af det gamle system og genbruge det. Så jeg købte nye pumper. Både cirkulation og returpumper er nye. Det var i vinteren 2016. De aktuelle pumper er købt 12.12.16. Jeg er Tunze fan. Jeg er vild med deres pumper. De er driftsikre, larmer ikke nævneværdigt og så kan de styres derhen, hvor jeg har behov for det.
Så jeg satte 4 x 6095 og 2 stk 6105 i det nye dt. De blev startet op i juli ´17
For et par måneder siden ville jeg rense pumperne. Det har jeg gjort før, men denne gang var det anderledes. På den første 6095 var den yderste (sorte) isolering på ledningen væk på stykket der går ind i motoren. Der var kun de to tynde indvendige ledninger synlige. Et stykke på 2-3cm havde kun de tynde ledninger synlige. Det var jeg ikke tryg ved, så jeg satte en reservepumpe ned i stedet. Da jeg går i gang med pumpe 2, så er det samme situation. Igen i med en reservepumpe. Jeg har altid nye pumper stående på hylden, så jeg ikke går ned på en pumpe der står af.
Men nu havde jeg ikke flere nye. Jeg turde ikke tage flere op til rens af den årsag. Jeg ville skrive til Tunze, men tiden går jo.
Pludselig opdager jeg, at den ene 6105 ikke kører. Tjekker strømforsyning og controller, men de virker. Så det er selve pumpen der er død. Samme fremgangsmåde som med de mindre 6095, i med en ny fra lageret. En måned efter sker det samme med pumpe nr 2 af 6105. I med en ny, men nu har jeg ikke flere af dem heller. Så skrev jeg til Tunze.
Beskrev forløbet og spurgte om det virkelig var levetiden på pumperne - 3 år?
Fik hurtigt svar fra dem. Pumperne har en beregnet levetid på 10 år. De beklagede forløbet og det besvær det havde givet mig. De havde haft nogle problemer med dele til pumperne i 2017 og havde derfor udskiftet mange motorer pga det. De ville gøre hvad de kunne for at rette op på min situation.
De bad mig om at scanne en kopi af min faktura for købet og maile den til dem. Så ville jeg få tilsendt nye motorer. Ingen dikkedarer, ingen "kan du ikke sende pumperne, så skal vi nok kigge på dem". Nej, Du får nye.
Til alt held er jeg sådan en der gemmer alt. Så jeg fandt fakturaen frem. Den 12.12.16 havde jeg købt 6 x 6095 og 2 x 6105. Den scannede jeg og sendte til dem.
Nu er der så nye pumper på vej, sammen med en ny rotor med lejer til en silence som Thomas har. Den lyder som en gammel sporvogn når den kører og den har gjort det siden den var ny. Den skiftede de også uden problemer. Forsendelsen er nu på et dhl eksportcenter i Tyskland og burde være her i starten af den kommende uge.
Jeg er ret tilfreds med den service og den behandling af en kunde som de udviser. Så jeg er stadig en meget tilfreds Tunze kunde.
Skal lige nævne, at de ikke har bedt mig om at nævne det her. Det er slet og ret god kundeservice.
Sjovt nok, så kan vi stadig komme hos vores forhandlere, selvom alle andre butikker er lukkede (undtaget fødevare butikker og apoteker, samt flere fag der er knyttet til sundhedssektoren.) Jeg talte med en af mine gode venner der har en akvariebutik om det. Grunden er, at akvarieforretninger og dyrehandlere kommer ind under fødevarereglerne, da de sælger foder - og så er det ligegyldigt om de kun sælger fiskefoder. De skal bare overholde reglerne for antal kunder i butikken og mundbind. Det er godt for både forretningerne og for kunderne.
Men her er en, for mig, rigtig god nyhed/oplevelse. Den vidner om et stort ønske fra en stor spiller om, at løfte sit ansvar og behandle sine kunder på en måde så man bevarer dem.
Da jeg startede mit nye system op, skulle jeg jo bruge nye pumper. Det skulle jeg fordi det gamle system kørte videre, indtil det nye var klar til jeg kunne overføre det levende. Derfor kunne jeg ikke pille grej ud af det gamle system og genbruge det. Så jeg købte nye pumper. Både cirkulation og returpumper er nye. Det var i vinteren 2016. De aktuelle pumper er købt 12.12.16. Jeg er Tunze fan. Jeg er vild med deres pumper. De er driftsikre, larmer ikke nævneværdigt og så kan de styres derhen, hvor jeg har behov for det.
Så jeg satte 4 x 6095 og 2 stk 6105 i det nye dt. De blev startet op i juli ´17
For et par måneder siden ville jeg rense pumperne. Det har jeg gjort før, men denne gang var det anderledes. På den første 6095 var den yderste (sorte) isolering på ledningen væk på stykket der går ind i motoren. Der var kun de to tynde indvendige ledninger synlige. Et stykke på 2-3cm havde kun de tynde ledninger synlige. Det var jeg ikke tryg ved, så jeg satte en reservepumpe ned i stedet. Da jeg går i gang med pumpe 2, så er det samme situation. Igen i med en reservepumpe. Jeg har altid nye pumper stående på hylden, så jeg ikke går ned på en pumpe der står af.
Men nu havde jeg ikke flere nye. Jeg turde ikke tage flere op til rens af den årsag. Jeg ville skrive til Tunze, men tiden går jo.
Pludselig opdager jeg, at den ene 6105 ikke kører. Tjekker strømforsyning og controller, men de virker. Så det er selve pumpen der er død. Samme fremgangsmåde som med de mindre 6095, i med en ny fra lageret. En måned efter sker det samme med pumpe nr 2 af 6105. I med en ny, men nu har jeg ikke flere af dem heller. Så skrev jeg til Tunze.
Beskrev forløbet og spurgte om det virkelig var levetiden på pumperne - 3 år?
Fik hurtigt svar fra dem. Pumperne har en beregnet levetid på 10 år. De beklagede forløbet og det besvær det havde givet mig. De havde haft nogle problemer med dele til pumperne i 2017 og havde derfor udskiftet mange motorer pga det. De ville gøre hvad de kunne for at rette op på min situation.
De bad mig om at scanne en kopi af min faktura for købet og maile den til dem. Så ville jeg få tilsendt nye motorer. Ingen dikkedarer, ingen "kan du ikke sende pumperne, så skal vi nok kigge på dem". Nej, Du får nye.
Til alt held er jeg sådan en der gemmer alt. Så jeg fandt fakturaen frem. Den 12.12.16 havde jeg købt 6 x 6095 og 2 x 6105. Den scannede jeg og sendte til dem.
Nu er der så nye pumper på vej, sammen med en ny rotor med lejer til en silence som Thomas har. Den lyder som en gammel sporvogn når den kører og den har gjort det siden den var ny. Den skiftede de også uden problemer. Forsendelsen er nu på et dhl eksportcenter i Tyskland og burde være her i starten af den kommende uge.
Jeg er ret tilfreds med den service og den behandling af en kunde som de udviser. Så jeg er stadig en meget tilfreds Tunze kunde.
Skal lige nævne, at de ikke har bedt mig om at nævne det her. Det er slet og ret god kundeservice.