decocean - Designer Monti, Platygyra, osv.
decocean - Rock Flower, Cylinder, og fisk
decocean - Store sendinger
decocean - Stort Zoa og Acan marked
decocean - Fisk og Anemoner
decocean - 2 grossist sendinger

Hvide flatworms

Forum for snak omkring sygdom i akvariet.
Klovnfisk
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden: 2018

Hvide flatworms

Indlægaf Palaarsuaq » fre 14. feb 2020 21:05

Hejsa. Det seneste stykke tid har jeg mistet lidt hoveder på min hammer koral. Jeg gav den lige et dip for en sikkerheds skyld. Resultatet ses på billederne. Kan nogle af jer fortælle hvilken flatworms det er, er de skadelige.?Jeg her læst det kun er de røde, som er noget skidt. Hvad er den bedste måde at bekæmpe dem?
Vedhæftede filer

Rev Rokke
Brugeravatar
Geografisk sted: Ganløse
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden: 2005

Re: Hvide flatworms

Indlægaf crazy seahorse » lør 15. feb 2020 01:14

Euphyllia kan blev ramt af brown jelly. Det er en smitsom infektion. Så snart man opdager det, skal korallen forsigtigt op (for ikke at få det jelly ud i vandet) og de angebne hoveder skal klippes væk. Så kan man redde de ikke angrebne hoveder. Gør man ikke det, så er der en risiko for at det spreder sig.
De små orme tror jeg er opryddere.
For nogen tid siden fulgte jeg en tråd om stn. Her kunne man også se en masse små cilliates der kravlede rundt på korallen og det angrebne område. Teorien var, at det var dem der forårsagede stn. Mange forsøg blev lavet, microskopiske undersøgelser af vævet og krybene blev udført. Konklusionen her var også, at det blot var skraldemænd der åd det døde væv.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762

Tilbage til Sygdom