Er denne silikone fuge utæt ?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Er denne silikone fuge utæt ?

Indlæg af Kasper j. »

Jeg har fået lavet en sump men er i tvivl om fugen er tæt. I bunden af sumpen er der en lille fejl i fugen.
WP_20171123_14_11_23_Pro.jpg
Glasset er 6 mm og på den ene side ser det ud til at fugen er helt tæt.
WP_20171123_14_15_03_Pro.jpg
Kigger man på fugen fra bunden af sumpen er der en revne.
WP_20171123_14_31_21_Pro.jpg
Jeg ved ikke om det er noget jeg skal bekymre mig om ? Men som det fremgår af billed nr. 2 så bliver sideglasset og bundglasset limet sammen med 6 mm fuge som ser 100 % ok ud. Jeg har noget akvariesilikone. Er det en idé at lige ovenpå eller hvad mener i ?
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Er denne silikone fuge utæt ?

Indlæg af Tykki »

Få doglavet en ny. De koster jo ikke en skid, og det er max ærgerligt at sætte den op og opdage den er defekt.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Prøv at fylde vand i. Evt. så giv lige det stykke en omgang med noget silicone inden.
Er det en sump du selv har flikket sammen?
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Kasper j. »

Jeg har købt sumpen hos en forhandler og der er 2 års garanti så jeg tror at jeg vil kunne få skiftet silikonefugen gratis, men der er dog en lille kørertur på cirka 3 timer i alt.

Jeg har også akvariesilikone, men kan man lime silikone oven på tør silikone ? Der har aldrig været vand i sumpen. Jeg kan jo ligge et ordentlig lag oven på hvis det er.
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

Personligt synes jeg, at du skulle få lavet det om, da det er helt nyt, så skal de ting være i orden fra starten. Plus at jeg synes ikke, at man skal udbedre på noget selv, som er helt nyt. Blot min mening :beer:
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af MoG »

Marco R skrev:Personligt synes jeg, at du skulle få lavet det om, da det er helt nyt, så skal de ting være i orden fra starten. Plus at jeg synes ikke, at man skal udbedre på noget selv, som er helt nyt. Blot min mening :beer:
Enig! :y

Selvom det uden tvivl ville være lettere selv, lige at smide en klat silicone på.. men som Marco siger, så burde det være i orden fra starten..

Det kunne jo også være, at pågældende forhandler "kompenserer" dig lidt for køreturen og ulejligheden.. :wink:
Morten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Kasper j. skrev:Jeg har købt sumpen hos en forhandler og der er 2 års garanti så jeg tror at jeg vil kunne få skiftet silikonefugen gratis, men der er dog en lille kørertur på cirka 3 timer i alt.

Jeg har også akvariesilikone, men kan man lime silikone oven på tør silikone ? Der har aldrig været vand i sumpen. Jeg kan jo ligge et ordentlig lag oven på hvis det er.
Tør siliconen af med salmiak spirtitus (er det ikke sådan det hedder) Lad det tørre og læg så et lag på. Ingen grund til at lægge meget på, blot så den lille stribe er fyldt ud.
Alternativ tag og skære et par centimeter fuge ud og lim det op igen.
Men ingen tvivl om at det er sælgers ansvar at det er iorden. Men en køretur på 3 timer er meget for blot en så lille ting
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

Jeg tror slet ikke det er et problem, sæt akvariet ud i badet og hælde lidt vand i, og lad det stå til imorgen, er det utæt kan du tage den derfra.
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Indlæg af charlie saltvand »

Få det fikset!

Som Nicki skriver kan du tjekke ved at hælde vand i og lade det stå, men hvis det var mig ville jeg stadig gå og være urolig for om det nu holder på den lange bane..... hvad sker der når akvariet bliver fyldt op og trykket stiger...., hvad sker der om 3 måneder..... osv osv.

Lort at du skal bruge tid og km på at få det ordnet, det må du brokke dig over ved forhandler og få en kompensation for, hvis han ikke selv tilbyder dette, så ville jeg sgu brokke mig.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Kasper j. »

Jeg prøver at sætte det på badeværelset på et par håndklæder og ligge et stykke køkkenrulle under og se om det holder tæt. Og så må jeg høre hvad forhandleren siger. Men det er lidt surt jeg vil jo gerne have det helt op og køre igen :-)

Sumpen er i øvrigt 50 bred 50 lang og 40 høj og der kommer højest til at være 40 liter deri så trykket burde ikke blive ret stort.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"