Dejlig dag :)

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Dejlig dag :)

Indlæg af Mikas »

Kender i det når kæresten ringer og fortæller alt strømmen er gået og der er vådt på gulvet?
Slangen til at føde min kalk reaktor .. sådan en sort rimelig hård plast slange . Den var sprunget . Så retur pumpen havde bare stået og skudt hele sumpen og vandet fra overløbet plus mine cirka 20 l ro vand ud på låger og toppen af skabet og ud på gulvet ..
mit mye møbel er gået i stykker i bunden . Træet er bobler op. Gulvet har fået lidt mærker og alle mine stik var driv våde .
Det bare fantastisk at have akvarie ..
Nå det jeg ville sige var bare at Man skal vidst passe på se hårde plast slanger fra grotech ..
Nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan få nogle nye bedre? Klovnen og neon fisken havde dem ikke ..
fik noget i samme tykkelse men det indvendige hul var for lille og kunne ikke komme på niplerne :)
Vedhæftede filer
IMG_3986.JPG
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V

Re: Dejlig dag :)

Indlæg af Tykki »

Fucing nedtur i røvsparkerhøjde! Du må til Greve imorgen. :G :G :G
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvilken størrelse er slangen i?
Rent postevand har noget trykslange til osmoseanlæg. Det koster ikke ret meget.

Jeg har engang vågnet op til et virkeligt fodbad. En af mine sumpe var flækket i bunden. Det betød at ca. 60 liter fra den sump var løbet ud. Samme mængde var løbet ud fra den anden sump. Da vandstanden faldt begyndte osmolatoren at fylde efter. Det betød at nok ca 100 liter løb ud. Foruden den mængde returvand som løber til sumpen når pumpen ikkegiver mere, det var ca 30 liter. Så ca. 250 liter var løbet ud på parketgulvet. Men mærkeligt nok, tog det ikke nogen større skade. Der hvor det var sømmet blev træet lidt sort. Da jeg ca 3 år senere flyttede akvariet, var gulvet helt fint. Men neden under gulvet var der ret fugtigt, men ingen spor af svamp og skimmel. Gulvet skulle væk, for at vi kunne støbe og få gulvvarme
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2860 Søborg

Indlæg af Mikas »

det sådan et klik gulv vi har næsten nyt og der ik meget at se på det .. der er lige en samling lige foran akvariet hvor det har rejst sig en snugle og blevet lidt mørkt..
Det undre mig bare at jeg sku fylde så meget vand på igen og jeg synes ikke jeg har tørret særlig meget op.
Vi har måske brugt 3 ruller køkkenrulle .. så resten må jo være under gulvet . Møblet kan da ikke engang suge en liter?
Hundene havde self også drukket af det og kastet op flere gange .

Er lidt i tvivl om min pH probe har taget skade .
Smed den i kaliberings væske og den passede næsten. 6.99 .

Tror det er 8/6 mm. Målte den ikke lige . Havde bare slangen med ud til forhandleren .. men det indvendige hul er ret stort når man ser på slangens tykkelse.

Klippede stykket af det var knækket for at kunne montere den igen. Da jeg skulle mase den ned over niplen så fik jeg bukket slangen. Da jeg så tændte for returen så gik der lige et par min så begyndte den at dryppe så var der hul på slangen igen.. er det en gammel mør slange der sidder på eller kan de bare ik tåle et buk
Jeg havde ikk selv monteret de andre slanger da jeg købte den brugt her på forum. 'Men den har da kørt et par uger uden at blive rørt så undre mig over det bare sker sådan lige pludselig .

Skal i hvertfald have skiftet alle sammen så jeg ik ender med mere vand på gulvet pga det lort :-/
Og har den endda stående i sumpen :p
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

De slanger tåler ikke buk og knæk ret godt, hvad du har opdaget.
Kan du ikke ændre den studs, så det bliver almindelig luftslange tykkelse, og så bruge siliconeslange
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"