VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
DELTEC MCE 600 sindsygt mangle luftbobler
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: København S.
- Kontakt:
DELTEC MCE 600 sindsygt mangle luftbobler
hej alle
fik igår min deltec mce 600 hjem , og har hængt den på siden at mit 200 liters akvarie, og sat den i drift
men jeg synes jeg har store problemer med at justere den.
for det første så vælter det ud med tusindsvis af små mikro bobler i akvariet, og hvis jeg regulerer luft indstillingen, så den ikke gør det mere, så skummer den så kraftigt at den fylder koppen på under 1 minut
i manualen står der at man skal sætte luftblandingenstudsen til klokken 2, men når jeg gør det, så fylder den koppen på notime.
har i nogle gylde råd, jer der sidder med samme skummer.
eller skal jeg bare justere den ned så den skummer normalt, og så vente på at alle mikroboblerne i akvariet stopper.
mvh Carsten Larsen
fik igår min deltec mce 600 hjem , og har hængt den på siden at mit 200 liters akvarie, og sat den i drift
men jeg synes jeg har store problemer med at justere den.
for det første så vælter det ud med tusindsvis af små mikro bobler i akvariet, og hvis jeg regulerer luft indstillingen, så den ikke gør det mere, så skummer den så kraftigt at den fylder koppen på under 1 minut
i manualen står der at man skal sætte luftblandingenstudsen til klokken 2, men når jeg gør det, så fylder den koppen på notime.
har i nogle gylde råd, jer der sidder med samme skummer.
eller skal jeg bare justere den ned så den skummer normalt, og så vente på at alle mikroboblerne i akvariet stopper.
mvh Carsten Larsen
Biorb Life 60 Liter Marine
- kim bodenhof
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: Vordingborg (sydsjælland)
- Kontakt:
er den spritny for så kan de være at den lige skal køres ind det kan godt tage et par dage. men hvis det er en brugt der er blevet renset kan det jo være samme problem.
Mvh Kim Bodenhof
http://www.onlinenu.dk/bodenhof
250L bliver snart byttet ud med 530L
27L nano har kørt i snart 2år

http://www.onlinenu.dk/bodenhof
250L bliver snart byttet ud med 530L
27L nano har kørt i snart 2år

-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 2770 Kastrup
Har sådan en skummer. Juster evt. luftmængden på indtaget så skummerkoppen ikke bliver fyldt så hurtigt. Den skal nok skumme normalt når den er blevet lidt beskidt.
Et stykke groft blå filtersvamp i kammeret hvor udløbet sidder kan stoppe alle de små fine bobler i akvariet. Svampen skal sidder under udløbet og må ikke komme op i højde. Svampen skal ligeledes renses ofte for ordentligt flow. Ellers kan skummeren løbe over og du får nogle fine vandskader. Er sket for mig et par gange.
Et stykke groft blå filtersvamp i kammeret hvor udløbet sidder kan stoppe alle de små fine bobler i akvariet. Svampen skal sidder under udløbet og må ikke komme op i højde. Svampen skal ligeledes renses ofte for ordentligt flow. Ellers kan skummeren løbe over og du får nogle fine vandskader. Er sket for mig et par gange.
720 liter siden 1. februar 2007.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: København S.
- Kontakt:
ja, men jeg skal stille luftmængden næsten nede ved kl 3, (2.45) for at den ikke fylder koppen på 1 minut
og når luftmængden er stillet dertil, så larmer skummeren for det første meget, og den vælter milliarder af bobler ud i skummeren, har prøvet tricket med blå filtersvamp, med ringe effekt.
jeg har siddet og tæsket amerikanske forums igennem, og jeg synes jeg kan finde en masse indlæg om at den ikke skummer nok, men i mit tilfælde er det lige omvendt, den skummer alt for meget, og hvis jeg skruer den ned så den skummer normalt, så larmer den og vælter bobler ud
temmeligt frustrerende efterhånden
men tak for svaret
mvh Carsten
og når luftmængden er stillet dertil, så larmer skummeren for det første meget, og den vælter milliarder af bobler ud i skummeren, har prøvet tricket med blå filtersvamp, med ringe effekt.
jeg har siddet og tæsket amerikanske forums igennem, og jeg synes jeg kan finde en masse indlæg om at den ikke skummer nok, men i mit tilfælde er det lige omvendt, den skummer alt for meget, og hvis jeg skruer den ned så den skummer normalt, så larmer den og vælter bobler ud
temmeligt frustrerende efterhånden
men tak for svaret
mvh Carsten
Biorb Life 60 Liter Marine
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt:
jeg har fået min brugt og der var luftindtags regulatoren "klippet" af..
Der komemr mange luftbobler i min også, men det er klaret ved at vende plast skeen ved udstrømmer skråt ind under udstrømmer, og de bobler der så alligevel kommer ryger med op i mit overløb, så hos mig er det ikke det store problemer (mere).
Og den skummer ogås fint som det ser ud lige nu. Jeg skulle dog lige regulrere hvor højt skummerkoppen skulle sidde. Men det gøres jo let på den.
Der komemr mange luftbobler i min også, men det er klaret ved at vende plast skeen ved udstrømmer skråt ind under udstrømmer, og de bobler der så alligevel kommer ryger med op i mit overløb, så hos mig er det ikke det store problemer (mere).
Og den skummer ogås fint som det ser ud lige nu. Jeg skulle dog lige regulrere hvor højt skummerkoppen skulle sidde. Men det gøres jo let på den.