Side 1 af 6
Korallen.dk
: man 29. jan 2007 12:04
af Fellov
Hej
Jeg har lavet en ordre hos Korallen.dk, d.24-01-2007, de har ikke svaret på mails og har fjernet deres tlf nr på deres hjemmeside. Er det normalt at der går så længe inden de svarer. Nogle der ved hvordan man kan få kontakt til dem ?
Synes det virker mærkeligt ? Håber da selvfølgelig mig der er uheldig for de har gode priser og en god hjemmeside, et potientelt godt sted at handle, hvis de altså ønsker at handle. For indtil videre er jeg ikke særligt imponeret
Mvh Thomas
: man 29. jan 2007 12:06
af hermes2005
de har altid reageret hurtigt og svaret på mine mails til dem. Har kun fået god service hos dem....dog har de ikke alle varer på lager osv...de er jo også ret nystartet
: man 29. jan 2007 12:07
af TorbenC
: man 29. jan 2007 12:27
af Hougaard
De skriver noge tom at de er væk lige nu.. men jeg har også oplevet at en mail sendt mandag (indenfor den annoncerede åbningstid) først er blevet besvaret torsdagen efter... Lidt træls...
/Erik
: man 29. jan 2007 12:30
af Dennis DK
jeg har også lige bestilt en del varer og der var de ikke så hurtige til at vende tilbage selvom jeg havde betalt MEN vi fandt en løsning på vores fælles problem og det skyldes at karl henrik har været væk fra butikken , mangler nu kun 1 tunze skimmer 9010 som jeg er sikker på at jeg får i denne uge (håber)
mvh dennis
: man 29. jan 2007 12:33
af Erik N
Jeg har også altid fået mail med det samme inde fra dem, undtagen i sidste uge hvor de ikke var hjemme, da de var rundt ved forskellige grossister.
Har dog også ventet en del på nogen af mine vare der fra, da de har haft nogle problemer med at grossisterne har været sløve til at få sendt vare her op.
Men det er jo de små opstartsproblemer der kommer, det er jo en ny butik. og tror nu også de er ved at ha styr på det.
Det er helt sikkert en butik jeg vil benytte fremover
Mvh Erik
: man 29. jan 2007 12:35
af Dragefisken
Jeg har også bestilt en luftpumpe den 19/1 og har endnu ikke hørt fra dem. Jeg begyndte også at spekulere lidt om der er start vanskeligeder, men hvis der er noget galt burde de vel kontakte een

: man 29. jan 2007 13:11
af Carsten
De har også spredt sig ret meget over hele paletten af leverandører.
så det kan være at I blot har været uheldige at ramme nogle af dem som de endnu ikke har fået varer fra.
Bortset fra det virker det lidt mærkeligt at de reklamerer med åbningstider, men intet telefon nummer. En lille smutter??
: man 29. jan 2007 13:15
af hanxa
ventede 3 uger på min ordre og modtog så halvdelen af det bestilte. annullerede resten og fik resten af mine penge igen efter 14 dage. men mon ikke de bare skal ordentligt igang?
: man 29. jan 2007 13:16
af røntved
Så giver man da besked. Det skriver de da selv at hvis der er noget der ikke er hjemme får man omgående besked

: man 29. jan 2007 13:17
af Hougaard
Carsten skrev:De har også spredt sig ret meget over hele paletten af leverandører.
så det kan være at I blot har været uheldige at ramme nogle af dem som de endnu ikke har fået varer fra.
Hmmm... Ja... Jeg tror sgu ikke jeg kunne overtale min bank til at låne penge til et sådant varelager - Det er der sgu for lidt omsætningshastighed til.. Se bare hvad CC måtte sande !
: man 29. jan 2007 14:15
af Carsten
Jeg tror nu også at der skal mere end almindeligt gode overtalelses evner til at få banken med på ideen. Med hensyn til CC, så gjorde han nu heller ikke så meget for at få budskabet frem. Samt at det var et begrænset udvalg han havde. Priserne er der ingen som kan beklage sig over, de var helt ok.
: man 29. jan 2007 14:22
af DLL-girl
vi har kun haft gode oplevelser med korallen, både hurtige svar og hurtig levering selvom alt ikke var på lager.
: man 29. jan 2007 14:27
af DDT2
ja som DLL skriver så har vi virkelig kun haft hurtigt og hurtig levering men man skal også lige huske på de er temlig nye
: man 29. jan 2007 14:50
af Hougaard
DDT2 skrev:men man skal også lige huske på de er temlig nye
For mig er det altså lidt en dårlig undskyldning, det kan da ikke være meningen at jeg skal ændre mine indkøbsvaner og samtidig acceptere "tilfældig" service og ukendt lagerstatus - Hvorfor skulle jeg så skifte til dem? Hvis de stadig er i opstartfasen skulle de måske have ventet lidt længere, fået styr på lageret, fået oprettet dankort betaling etc...
Hvis de så skrev på hver enkelt vare hvad den forventede leveringstid er, så havde man jo muligheden for at foretage et valg baseret på fakta.
/Erik
: man 29. jan 2007 14:57
af DDT2
Hougaard ja det kan der måske være noegt om men der er ingen der tvinger dig til at handle der men kan godt forstå hvis folk ikke er tilfredsemed ikke at få tingene til tiden. Men igen mange andre forretninger er sgu ikke meget bedre ang leveringen osv i dag som sjovt nok os kan læses i flere tråde
: man 29. jan 2007 15:18
af Fellov
Nå jeg mistede tålmodigheden og afbestilte, bestilte istedet hele skidtet hos Aquapro2000 hvilket os var en anelse billigere.
Aquapro er godt ikk ?
: man 29. jan 2007 15:36
af Lord Mike
Noget af det mest afgørende der er ved at drive en forretning over nettet eller en butik på gaden er SERVICE. Og det er bestemt rigtigt at i mange af de forretninger vi køber vores (dyre) akvarieudstyr, der findes begrebet service ikke. De må ganske enkelt have sovet i timerne på handelskolen eller være uden evne til at drive butik.
Og dog, for så længe der er kunder overlever man.
Jeg driver selv en butik, og er sikker på at jeg godt kunne dreje nøglen om hvis jeg behandlede mine kunder som mange medarbejdere i div. akvariebutikker (ingen nævnt) gør.
For lige at komme tilbage til tråden så er det decideret uforskammet ikke at svare på sine mails inden for højst 2-3 dage, hvis det er fordi man er ude og rejse eller på anden måde ikke kan svare, så sætter man da autosvar på sin forretnings-mail.
: man 29. jan 2007 15:45
af Carsten
Fellov skrev:Nå jeg mistede tålmodigheden og afbestilte, bestilte istedet hele skidtet hos Aquapro2000 hvilket os var en anelse billigere.
Aquapro er godt ikk ?
Det må du jo håbe på nu du har bestilt
Spøg til side! Aquapro2000, lever normalt helt op til der navn pro.
Har aldrig haft nogen problemmer med dem og deres varer.
: man 29. jan 2007 15:45
af wondersurfer
fellov: jo aquapro2000 er godt har bestilt der mange gange og vil i fremtiden lægge mine penge til udstyr der
: man 29. jan 2007 17:15
af joekill
Jeg købte en skummer hos dem lige før jul. den kom 4 dage efter jeg havde betalt

: man 29. jan 2007 17:21
af karinapeter
jeg har bestilt ting fra ham/dem den 21-12-06 ( 6 ting ) og jeg har kun fået de 5 af tingen men han savre nu altid hurtig på mail til mig men jeg ved sidste uge var han der slet ikke da han skulle snakke med grossister
: man 29. jan 2007 18:47
af korallen
Hej akvarister
Jeg vil gerne prøve at fortælle hvad der er sket. Vi startede butikken op, og åbnede officielt her d. 1/1-2007. Vi havde ikke erfaring med at drive akvariesalg, og vi havde ingen idé om hvad I ville købe. Vi havde kun vores egne erfaringer og ved hvad vi gerne selv vil have. Vi tog derfor en masse varer hjem fra alle de bedste producenter.
Det er så blevet en kæmpe succes målt på alle de bestillinger vi har fået. Så vores lager blev tømt lige med det samme. Vi havde ikke turde håbe på det var blevet så populært.
Vi har grossister der har været en måned om at leverer og vi har endda en der har været 2 måneder om at leverer. Nogle grossister har mindre lager end vi selv har, og det er måske det der er kommet mest bag på os. Fx når vi har bestilt 50 af en type, så har vi prøvet kun at få 2.
Alle de erfaringer samler vi op nu, og vi har skiftet en del grossister ud. Så vi burde have optimeret flowet snarest. Det kan man selvfølgelig som bruger ikke bruge til alverden, men det er de problemer vi har haft:
Mange daglige salg kombineret med langsom levering. Den langsomme levering giver meget support, og den meget support giver lange svartider. Det er en cirkel vi er ved at kæmpe os ud af igen, og vi har placeret meget større ordre end tidligere for at undgå det igen.
Som der skrives i tråden, så var vi på rundrejse hos en lang række grossister og producenter i europa i sidste uge. Dette var netop for at finde bedre grossister og selvfølgelig også nye spændende produkter til jer.
Alle brugere der har været utilfredse har kunne få annulleret deres ordre og få pengene tilbage. Vi er selv helt bevidste om at især de seneste 2 uger ikke har været optimale. Det er dog ved at være løst nu.
De bedste hilsner
Karl-Henrik
(...fortvivlet akvariehandler)
: man 29. jan 2007 18:51
af korallen
(NB... har man ikke hørt noget fra os, så har vi sandsynligvis ikke registreret betalingen, og så bør man kontakte os på info@korallen.dk)
: man 29. jan 2007 18:53
af K.E
HEHE, Alting er svært i begyndelsen...God bølgegang fremover herfra
: man 29. jan 2007 19:17
af karinapeter
godt nok har vi hvadet lang tid om og få vores tid meeeennnn det er nok ikke sidste gang vi køber der da priserne er til og være med på

nå vi ikke har arb

men skal lige sidse at vi har nu hørt fra han at han få vores sidste ting på onsdag og så få vi den nok torsdag ell fredag be be til det kommer så vi få det en af de dage
: man 29. jan 2007 19:19
af wondersurfer
i må da ud på arbejdsmarkedet så i kan få råd til en størrer balje

: man 29. jan 2007 19:21
af karinapeter
haha men 650 er nok til her hvor vi bor det bliver først nok vi finde penge til et hus at det skal være større
: man 29. jan 2007 19:26
af wondersurfer
ups ved ikke hvad jeg tænkte på sad og tænkte i havde et lille akvarie det i har er jo en fin størelse
: man 29. jan 2007 19:28
af karinapeter
HAHA så kan du lærer det
men vi har haft et 120 l saltvand men det var ikke nok så røg der et 650 ind med 180 l sump