Side 1 af 2
keramik gik i stykker under fragt
: man 19. okt 2015 18:22
af dekoin
Har lige modtaget en søjle med posten, men det ene ben var knækket under fragt. Bør jeg kontakte forhandler og bede om en ny eller er det bare to bad...
Re: keramik gik i stykker under fragt
: man 19. okt 2015 18:35
af jonas _sandager
Tag kontakt til forhandler. Det er deres ansvar at pakke dine varer så de kan holde til forsendelse.
Re: keramik gik i stykker under fragt
: man 19. okt 2015 18:46
af dekoin
Tak. Det vil jeg gøre
Re: keramik gik i stykker under fragt
: man 19. okt 2015 20:17
af Carsten
10 sekunders lim, kan klare meget også keramik
Re: keramik gik i stykker under fragt
: man 19. okt 2015 20:56
af dekoin
Den har jeg i baghånden
Re: keramik gik i stykker under fragt
: man 19. okt 2015 21:49
af apfolmer
Varen skal altid ankomme intakt
Hvis den er gået i stykker under transporten, så har man enten ret til en ny fra forhandleren, eller erstatning fra fragtfirmaet.
Det ene eller andet, afhænger af om varen er pakket forsvarligt ind, og/eller behandlet uforsvarligt af transportøren.
Re: keramik gik i stykker under fragt
: tirs 20. okt 2015 05:40
af Kobber
sørg for billede dokumentation af både indpakning og vare
Re: keramik gik i stykker under fragt
: fre 23. okt 2015 15:39
af dekoin
Forhandler har fået billeder, da de vil lave en erstatningssag med PostDanmark. Nogen der har et bud på hvor længe der kan gå med det. Imens er der jo ikke andet for end at vente
Re: keramik gik i stykker under fragt
: fre 23. okt 2015 16:09
af MoG
Jeg fik at vide hos postdk, at de har en beløbsgrænse for hvornår de "graver" i det. Kan ikke lige huske hvor meget den var på. Ellers får du bare overført pengene efter kort tid. Er det et større beløb, skal de dokumentation og evt. Have varen sendt ind.
Re: keramik gik i stykker under fragt
: fre 23. okt 2015 16:23
af dekoin
Det drejer sig om 600kr. Har jeg forstået det ret....? Vil det sige at jeg måske kan beholde resten af søjlen og samtidig får penge retur?
Re: keramik gik i stykker under fragt
: fre 23. okt 2015 16:30
af Dezon
dekoin skrev:Det drejer sig om 600kr. Har jeg forstået det ret....? Vil det sige at jeg måske kan beholde resten af søjlen og samtidig får penge retur?
Ja, men de kan også kræve at se billede af den er destruereret.
Oplevede min kammerat med en LP (vinyl)
Re: keramik gik i stykker under fragt
: fre 23. okt 2015 17:32
af dekoin
Hmm..krydser fingre
Re: keramik gik i stykker under fragt
: tirs 3. nov 2015 14:45
af dekoin
Har nu flere gange henvendt mig til forhandler for at høre om status pt...men har ikke fået svar. kunne det tænkes at de laver en Larson

- larson.jpg (91.19 KiB) Vist 3462 gange
Re: keramik gik i stykker under fragt
: man 9. nov 2015 07:30
af dekoin
ringer til minizoo i dag, det er der den købt. Det er sgu da træls at de bare ignorerer mig
Re: keramik gik i stykker under fragt
: man 9. nov 2015 07:38
af MoG
Det er sgu da også mega fesent af dem, hvis de ikke formår at svare tilbage .. Der er da gået et par uger nu!
Re: keramik gik i stykker under fragt
: man 9. nov 2015 10:31
af KimJ
Det er for dårligt at Minizoo ikke bare har krævet den ødelagte søjle retur, og sendt en ny, eller evt. har tilbudt et nedslag i prisen, hvis den nu er så let at reparere, som angivet her.
Minizoo har jo erkendt, at det ikke er køber der ødelagt forsendelsen.
Om Post Danmark vil betale erstatning til afsender eller ej, er derfor ikke købers problem, og der er ingen undskyldning for at forsinke færdiggørelsen af handelen (og det vil da også være smartest, af hensyn til fremtidige kunders tillid til dem).
Re: keramik gik i stykker under fragt
: man 9. nov 2015 11:10
af dekoin
Tjaa..jeg har jo betalt, så de har ikke så travlt
Re: keramik gik i stykker under fragt
: man 9. nov 2015 19:35
af apfolmer
Jeg har tidligere haft samme problemer med samme butik de ignorerer dig, indtil du evt opretter en sag bed Forbrugerstyrelsen
Det koster 160 kr at oprette, men ca 8000 for butikken at tage, blot i gebyrer.
Og din betaling får du retur, når det er afgjort.
Og Det tager som regel kun et par uger

Re: keramik gik i stykker under fragt
: man 9. nov 2015 22:26
af Anden
Ring til dem i butik(Tårnby) efter 12:00 der er tit en af indehaverne i den butik.
Re: keramik gik i stykker under fragt
: tirs 10. nov 2015 19:57
af Anden
Hvad sagde de? Eller var det for besværligt at ringe til dem?
Re: keramik gik i stykker under fragt
: tirs 10. nov 2015 20:14
af dekoin
Jeg er på arbejde, så det bliver i morgen jeg ringer
Re: keramik gik i stykker under fragt
: tors 12. nov 2015 12:49
af dekoin
Ret skal være ret....Jamen jamen, så har jeg snakket med dem. De var hjælpsomme og virkede opsatte på at finde en løsning..Der var lidt problemer med track and trace, så vi aftalte at tales ved i starten af næste uge.
Re: keramik gik i stykker under fragt
: tors 12. nov 2015 15:42
af Anden
De har lige købt zoocity og har derfor travlt men det er jo ik nogen undskyldning, men at skrive en mail er jo ik at kontakte dem så at ligge ud som du gør er da lidt øv men jeg håber da de sender en ny selv om jeg havde givet dig penge retur.
Håber også du så ringer før du sviner næste gang.
Re: keramik gik i stykker under fragt
: tors 12. nov 2015 21:51
af dekoin
Anden skrev:De har lige købt zoocity og har derfor travlt men det er jo ik nogen undskyldning, men at skrive en mail er jo ik at kontakte dem så at ligge ud som du gør er da lidt øv men jeg håber da de sender en ny selv om jeg havde givet dig penge retur.
Håber også du så ringer før du sviner næste gang.
Hvor skal jeg starte?
Skal jeg starte?
Egentligt tænkte jeg nej, men så læste jeg dit indlæg igen
For det 1. Mener jeg ikke man skal svine butikker, derfor venter jeg også lang tid og flere mails inden butikken bliver nævnt ved navn.
Hvis en mail ikke betragtes som kontakt bør det ikke stå under selvsamme overskrift.
Jeg er af den overbevisning at jeg ikke har svinet men derimod forsøgt med humor at takle situationen.
Det første jeg gør efter at have talt med dem, er at skrive herinde.
Om du har aktier, venner eller job i butikken ved jeg ikke, men enig i din udlægning er jeg ikke.
Re: keramik gik i stykker under fragt
: tors 12. nov 2015 22:01
af MoG
Du har da fuldstændig ret i at en mail må være fint! Hvis ikke man kan forvente svar på en forhandlers mail, er der sgu da ingen ide i og have mailadressen stående under kontakt!
Du skrev til dem 23/10 og har ud fra din tråd her, ikke fået svar den 9/11.
Mener heller ikke at du har svinet dem, som Anden skriver .. Du ventede netop med at skrive hvem, til der var gået noget tid..
Re: keramik gik i stykker under fragt
: fre 13. nov 2015 00:06
af Carsten
en mail har da også den fordel, at man altid senere kan se hvad der aftales. Imodsætning til en telefon samtale, med mindre man optager den.
Re: keramik gik i stykker under fragt
: fre 13. nov 2015 09:31
af verup
Ja mail må være den mest optimale kontakt da den kan dokumenteres, muligvis ikke den hurtigste, men dog en absolut valid kontaktform
Re: keramik gik i stykker under fragt
: fre 13. nov 2015 11:06
af Anden
Ro på jeg tænker bare på om du vil have en løsning på dit problem og det fik du efter du ringede til dem gjorde du ik?
Hvis du vil skrive mail så gør dog det men det virkede jo ik, men kontakt er vel først opnået det sek de skriver igen på mail ellers er der jo ik kontakt hvis du skriver og ik får svar.
Du kunne jo både skrive en mail og ringe til dem med du ventedes lige en lille sviner og et par uger inden du ringede.
At folk giver dig ret hjælper ik på at du ik fik hjælp før du ringede til dem.
Hvis du er sur og føle dig trådt på er er da ik min skyld hvis du ik vil have hjælp til dit problem så lad være at lav et tråd om det.
Jeg gav et bud på en løsning og mit bud virkede så SELV TAK.
Re: keramik gik i stykker under fragt
: fre 13. nov 2015 16:27
af Mic4700
Anden skrev:De har lige købt zoocity og har derfor travlt men det er jo ik nogen undskyldning, men at skrive en mail er jo ik at kontakte dem så at ligge ud som du gør er da lidt øv men jeg håber da de sender en ny selv om jeg havde givet dig penge retur.
Håber også du så ringer før du sviner næste gang.
Anden skrev:Ro på jeg tænker bare på om du vil have en løsning på dit problem og det fik du efter du ringede til dem gjorde du ik?
Hvis du vil skrive mail så gør dog det men det virkede jo ik, men kontakt er vel først opnået det sek de skriver igen på mail ellers er der jo ik kontakt hvis du skriver og ik får svar.
Du kunne jo både skrive en mail og ringe til dem med du ventedes lige en lille sviner og et par uger inden du ringede.
At folk giver dig ret hjælper ik på at du ik fik hjælp før du ringede til dem.
Hvis du er sur og føle dig trådt på er er da ik min skyld hvis du ik vil have hjælp til dit problem så lad være at lav et tråd om det.
Jeg gav et bud på en løsning og mit bud virkede så SELV TAK.
Ja så kom endnu 1 af dine Flabede Spam indlæg

, men det skyldes jo nok din kedelige personlighed , og mangel på evne til og formulere dig ordentligt her på SF. , fortsætter du med det er der nok ikke mange der tager dig SERIØST til sidst , God Weekend.
Re: keramik gik i stykker under fragt
: fre 13. nov 2015 16:51
af ole kekkonen
Wow,Tänk Engang man har spildt sin tid igen paa at läse det her Gylle.