Dette er blot ment som et fuldstændig tilfældigt eksempel, men når jeg i indlæg her på forum læser linier som: "Jeg gætter på at du har været i Klovnfisken og er blevet vildledt" så kan jeg ikke lade være med at tænde lidt af. Jeg undres over hvilket formål det tjener, at hakke på forhandlere i et offentligt forum? Efter min mening er det - i hvert fald under normale omstændigheder - under lavmål, at give en forretning en sviner på nettet. Det er givetvis yderst skadeligt for butikken, og de har reelt ikke har nogen mulighed for at forsvare sig.
Jeg kan simpelthen ikke forstå hvilken fordel man som saltvandsakvarist kan have ved, at tale dårligt om de få saltvandsbutikker der er tilbage i DK? Er det mon en hævnaktion for et eller andet, tænker jeg. For hvis ikke, er det da næsten som at save i den gren man sidder på.
Hvis man tror man kan få nogen som helst forhandler til at svare på noget som helst i en tråd på et offentligt forum, er man nok en smule naiv. Selv om man skriver en nok så provokerende tråd, eller indlæg, er der formentlig ingen forhandlere der nogensinde ville kommentere på det i fuld offentlighed.
Hvis jeg var admin på her på forum, så ville alle indlæg hvor en eller anden bagtaler eller sviner forhandlere, blive slettet med hård hånd. Nu er jeg ikke admin (heldigvis), så jeg vil i stedet bare opfordre til at vi, af egen fri vilje, undlader at tale de danske forhandlere ned. Det kan umuligt være til fordel for os som saltvandsakvarister.
Bare en lille morgenbøvs jeg lige skulle af med

@Alex: Jeg beklager hvis tonen i mit indlæg i din tråd i går fremstod sarkastisk, men på mig virkede din tråd altså ganske provokerende (og i modsætning til forhandlerne holder jeg mig ikke tilbage