Jeg takker dem inderligt for jeres kommentar
Jeg har besluttet mig for at kaste mig ud i det, jeg er meget god venner med mine naboer hvor af 3 af dem er på pension. Det er ikke fordi jeg har tænkt mig at skulle rejse 3 måneder af sted på ferie så ofte igen, det SKAL blive til en tur til Australien og helst også et til Caribien og Tahiti inden for de neste 10 -15 års tid.
Det vigtigste er at koralerne overlever, fiskerne ville jeg forære væk i de perioder hvor jeg skal ud og rejse enten til private (måske nogle her fra) eller til en forretning (Planteimporten på Vesterbro hvis tingene ikke når at ændre sig, hvilket jeg dog tvivler på).
Automatisk genopfyldning er et "must" under alle omstændigheder! Så vidt jeg har forstået så kan den fårs til rimelige penge nu om dage.
-------------------------------------------
Jeg vil dog starte lidt langsommere end først antaget, først med kun få billige
fisk med en
skummer, en kemisk PH buffer og nogle LS, derefter vil jeg trinvist opgradere til rev akvarium. I mellemtiden vil jeg købe og nærlæse Svein Fosså og Alf Jacob Nielsens bøger om emnet. Jeg har allerede en del af udstyret: masser af pumper, T5 ballaster, HPS/MH digitalle ballaster, hav af diverse reflektorer, automatisk PH regulator, automatisk EC regulator, CO2 flasker, SMS interaktivt PLD (som både sender og modtager SMS'er og udfører opgaver derefter, tænder og slukker for relæer), diverse elektroniske måle instrumenter, diverse prober til PLD'en samt en del viden om
kemi/biologi og messer af viden om både digitalt og analog elektronik.
Den allerstørste udfodring bliver at kunne styre diverse sporstoffer/amino syre optimalt uden at skulle bygge et kæmpe elektronisk laboratorium ved siden af akvariet.
Det skal nok går godt
-------------------------------------------
Endnu engang jeg takker dem hjerteligt og inderligt for alle jeres indlæg. Jeg vil forblive et aktiv medlem af forumet, forhåbentligt resten af livet. I begyndelsen vil jeg dog mest læse og hvis alt kommer til at går godt vil jeg gør livet lidt letter for nogle af jer
Med venlig hilsen, Killovicz