Jeg er igang med dette lille project som jeg synes fortjener en plads her på DIY

Jeg er gået igang med at bygge min egen Reef Controller ud af en brugt alarm central

[video][/video]
[video][/video]
[video][/video]
Tak til alle der kigger med

I første omgang er denne central lige til højrebenet fordi den har Email notifikationer fra start. Temperatur og luft fugtigheds modulet til den koster 400 kr. Dem bruger man gerne i server rum og på køle anlæg.AndersGS skrev:Super fedt med DIY - og feeed video - men kan det virkelig betale sig?
Ok - er med på hvis man lave en simpel løsning er det måske billigere, men kan du få redox/temp/mS osv? Har nemlig gravet lidt i det selv, har en Siemens S2 PLC liggende og en bunke relæer, men nåede frem til at det ville blive alt for dyrt hvis den skulle kunne det som en Profilux kan.
Ja ja - det kan du jo sagtens sigeMeeloo skrev:I første omgang er denne central lige til højrebenet fordi den har Email notifikationer fra start. Temperatur og luft fugtigheds modulet til den koster 400 kr. Dem bruger man gerne i server rum og på køle anlæg.AndersGS skrev:Super fedt med DIY - og feeed video - men kan det virkelig betale sig?
Ok - er med på hvis man lave en simpel løsning er det måske billigere, men kan du få redox/temp/mS osv? Har nemlig gravet lidt i det selv, har en Siemens S2 PLC liggende og en bunke relæer, men nåede frem til at det ville blive alt for dyrt hvis den skulle kunne det som en Profilux kan.
I mit tilfælde smider jeg bare proben i baljen.
Jeg har tænkt mig at lade den styre min Auto top off fra Tunze med tilbage melding til centralen. Herudover kommer der et par nødfunktioner som Sluk pumpen ved fuld overløbskasse osv osv
Jeg har fået centralen gratis fra en kunde der har købt en ny.
Relæerne har jeg brugt 300 kr på.
Næste udgift er 75kr til en mobil app der kan vise og styre det hele
Så lige i mit tilfælde har det godt kunne betale sig.
Det bliver spændende når jeg skal ha PH og Redox, men det er jo basicly bare et 1-10v signal ud af en transmitter, så kører bussen
Mange TakNicklossi skrev:Det ser da for fedt ud![]()
Husk og rens den flydekontakt en gang i mellem, for kunne forestille mig at den er ret udsat for saltkryb lige der
TakPaulsen skrev:Ser fedt ud! God ide med en flydekontakt der desuden!
Du kan evt. også lave en i skummer koppen, så hvis den flyder over slukker den for skummeren.
ou ja, den er godt nok billigmanio skrev:du kan også bygge den her på
http://svane-el.dk/roeg-vand-detektor-t ... r-931.html" onclick="window.open(this.href);return false;
HAHA! ya tak:Dselveste skrev:Mega fedt projekt!
"Sorry to disturb you master" hahahaha
Mange takden_ skrev:Fedt projekt!
Hvilken model er pinpoint pH controlleren?