VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Hvad kan i bedst lide at dyppe i...?

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Hvad kan i bedst lide at dyppe i...?

Indlæg af MoG »

... Altså når i får nye koraller hjem..! :sneaky2:

Tænker lidt på at købe det "coralcure" halløj... Men er det DET eller er der andre alternativer?
Plejer selv at "ryste dyret" i en skål vand ... Dog har jeg siden alligevel spottet lidt utøj i akvariet ... Som må have gemt sig på korallerne .. En enkelt glasrose, og et møgdyr af en krabbe.. Plus lidt andet godt..

Foreslag modtages med glæde! :)
Morten
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Re: Hvad kan i bedst lide at dyppe i...?

Indlæg af MoG »

Link til den jeg snakker om.. http://www.deepoceanshop.dk/vandpleje-t ... worms.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis det nu er den jeg skal bruge .. Hvor længe holder sådan en portion til 95kr..?
Morten
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

Daarlig IDE imo,brug heller Karantäne
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Indlæg af joekill »

jeg har ofte brugt Tropic Marin Pro Coral Cure på nye indkøbte sps og også set AE fladorme drysse af og dø. så det virker. men det tager ikke deres æg, så derfor er det ikke noget mirakelmiddel. man behandler korallen i spand med akv vand og det skader ikke korallen! en flaske rækker rimelig langt.
Senest rettet af joekill ons 28. jan 2015 23:28, rettet i alt 1 gang.
:whistle: 200x60x60 = 720L
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af MoG »

Ole , må man spørge om hvorfor du mener det er en dårlig ide? Er det fordi du mener at den også dræber evt. Gode ting ? Koraller i sig selv tager jo ikke skade ..
Synes bare jeg har hørt/læst om mange der giver den en form for bad, inden de kommer korallerne/korallen i..

Jeg har som nævnt ikke selv erfaring med nogen produkter af denne type, så derfor spørger jeg lidt til det..

Joekill: ok. Vidste ikke det med æggene .. Hvor længe holder sådan en portion?

Findes der andre produkter, der virker lidt mere "bredspektret"?
Morten
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene

Indlæg af PoulD »

Uden at kende noget som helst til koral 'dip' (jeg har aldrig dyppet en ny koral i noget): Det du linker til ser for mig ud til at være primært mod planarier. Findes der andre 'dip'? Ja mange. CoralRX bare for at nævne en

Men hvis det er sager som krabber og glasroser du håber at fjerne er dip. efter min mening, ikke en god løsning.

Dels kan jeg ikke forestille mig der findes en dip som slår dårlige krabber ihjel men er harmløs mod gode koral krabber. Og dels vil jeg tro at en dip som kan slå glasroser ihjel sandsynligvis også vil tage livet af en i forvejen stresset koral.

Under alle omstændigheder vil jeg tro, at et dyp - uanset om det er i ferskvand eller det ene eller andet kemikalie - ikke kan undgå, at stresse korallen mere end den allerede er.

Den bedste løsning ville nok være at komme alle nye koraller i en karantænebalje i en periode. Jeg tror bare ikke der er så mange der gør det.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Indlæg af joekill »

jeg har stadig nogle dråber i flasken og har lavet ca 10 portioner og kun fundet AE orme på en koral. man kan så behandle den ramte koral igen efter nogle dage og så igen efter en uge. er der små koral krabber man gerne vil beholde kan man med en piberenser e.lign lirke dem ud af korallen og ned i kop vand til korallen er behandlet. derefter sætter man krabben tilbage.
:whistle: 200x60x60 = 720L
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af MoG »

Poul: jeg kan godt følge dig i det du siger.. At det blot vil stresse mere, osv.
Har som det ses, ikke haft sat mig så meget ind i disse "dip-produkter" .. Men havde en elef anden ide om at produkterne Tog div. Skadedyr.. Og ikke kun flatworms.. Jeg må bare bruge den metode med skålen med saltvand jeg indtil nu har gjort.. og så kigge dem godt efter ..

Joekill: ok. Ja Det ville være en måde at gøre det på. :)
Morten
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af ole kekkonen »

Lidt hen ad det som poul skriver,hvad vil du komme af med?bakterier?det ser SAA ud Til at de her Dyne er gode Til at Draebe overflade Bakterier SAA har man jo lige kompromitteret den naturlige immunitet ved at fjerne de beskyttende stammer der Hörer hjemme her;)
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Indlæg af PederP »

Jeg bruger af og til ReVive. Den tager det meste. Meget effektiv mod krabber og fladorme.
Har aldrig mistet nogen koraller, eller set negative effekter, ved at bruge det.

Jeg kan også finde på at lade være. Hvis det er en koral der er let at overskue med en lup, tager jeg tit chancen.
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af ole kekkonen »

Vel,Men Chancen er at de Ikke er specielt venlig mod höhere staaende liv,dem der har fremstillet det sigter NOK Ikke kun efter prokaryoter,fortstaa min nu ret;)lol
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8560 Kolind
Geografisk sted: Kolind

Indlæg af PederP »

ole kekkonen skrev:Vel,Men Chancen er at de Ikke er specielt venlig mod höhere staaende liv,dem der har fremstillet det sigter NOK Ikke kun efter prokaryoter,fortstaa min nu ret;)lol
Er da helt enig i at det tager både godt og skidt. :beer:
Men når den tager skidt - så er det godt :scream:

Men man kommer nu også langt, ved de forgrenede koraller alá acro, ved at klippe "foden" af korallerne. Det er der man typisk finder alger, æg og aiptasia - som dip også har meget svært ved at ta´.
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Indlæg af peder »

Jow!! Det kan være en rigtig god ide med et dyp i nu og næ! Har reddet flere af mine acan og hammer fra Brown jelly infektion med coral revive og furan2 og til behandling af zoapox er særligt furan2 helt nødvendigt. Har aldrig oplevet nogle negative konsekvenser ved dette.
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Geografisk sted: vejle

Indlæg af apfolmer »

Dypper næsten alt i coral cure

Mange døjer med planarier og andet skrammel, og det er i min optik bedre at miste 1 stk ny koral, hvis den ik kan tåle dyppet, frem for at risikere at miste alt pga skadedyr.

Der er meget ofte, så bittesmå krabber i acropora/millepora rra de forskellige forhandlere, samt planarier, og andet skrammel

Det er så pisse svært at fange krabber og skadedyr når først de er kommet i tanken, frem for lige at dyppe i fx coralcure i 10-20 minutter

Min flaske coralcure har varet i Nogle år nu, da det er meget koncentreret.

Mener det er 1 ml pr 100ml vand

Og hvis man som jeg, dypper korallen i en høj slank beholder, så rækker 3-500 ml vand + 3-5 ml coralcure, til de fleste koraller.

Overdoser ikke. Det er skrappe sager.
Orm og pods vælter ud og vrider sig.

Krabberne skal man lige holde øje med, da de tåler dette middel i længere tid end fx orme.
SørenF
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
15
Postnummer: 8400 Ebeltoft
Saltvand siden?: 1984

Indlæg af SørenF »

Men glasroser overlever. I hvert fald ReVive. Gætter på at det også gælder andre midler. Ellers ville det vel også slå koraller ihjel, som Poul skriver.
Vh. Søren

Mit akvarium kan ses her: viewtopic.php?f=92&p=485166#p485166
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Geografisk sted: vejle

Indlæg af apfolmer »

CoralCure osv er til at fjerne skadedyr , :)
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"