Hvide pletter??
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2014
Hvide pletter??
Vores Kejser har lige fået hvide pletter? Til trods for at UV filtret kører konstant. Hvad gør vi??
- KasperT
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8660 Skanderborg
- Saltvand siden?: 2012
Re: Hvide pletter??
Du har lidt fået svaret i din anden tråd.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=71182" onclick="window.open(this.href);return false;
Der er jo en grund til at folk råder dig som de gør.
Når man smider sådan en kejserfisk ned i et akvarie som ikke køre særlig godt, så er der en stor risiko for at den bliver syg. I dette tilfælde hvide pletter.
Det er ikke nok bare at smide UV på, desværre.
Fiskene skal kræver god vandkvalitet for at opretholde deres immunforsvar.
Jeg ville lytte til Carstens råd i din tidligere tråd, hvis du vil undgå flere problemer som dette.
Beklager, men det er det bedste råd jeg kan give dig.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=71182" onclick="window.open(this.href);return false;
Der er jo en grund til at folk råder dig som de gør.
Når man smider sådan en kejserfisk ned i et akvarie som ikke køre særlig godt, så er der en stor risiko for at den bliver syg. I dette tilfælde hvide pletter.
Det er ikke nok bare at smide UV på, desværre.
Fiskene skal kræver god vandkvalitet for at opretholde deres immunforsvar.
Jeg ville lytte til Carstens råd i din tidligere tråd, hvis du vil undgå flere problemer som dette.
Beklager, men det er det bedste råd jeg kan give dig.
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
Ud fra dine andre tråde at dømme , så har du fyret en ordentlig røvfuld fisk i et akvarie der har kørt i 14 dage... Du blev endda rådet til at tage den med ro - men kan se ud fra billedet at det umiddelbart ligner at du har tilført endnu flere fisk!?
Du risikerer at lægge hele balladen ned fordi det går alt for stærkt ...
Kasper kom mig lige i forkøbet ...
Du risikerer at lægge hele balladen ned fordi det går alt for stærkt ...
Kasper kom mig lige i forkøbet ...
Morten
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 9382 Tylstrup
- Saltvand siden?: 2007
For din egen og din pengepungs skyld ville jeg lytte til de råd du får herinde. Er ikke uden grund at folk skriver som de gør.
Saltvand tager tid at få op og køre, har du ikke den tålmodighed bliver det ALDRIG godt og det eneste du vil få ud af denne ellers fantastiske hobby er en tom tegnebog og et akvarie der aldrig kommer til at køre.
Tag det roligt og læs på tingene, de ting du har gjort indtil videre viser helt klart at du ikke har styr på tingene.
Lad akvariet få ro du skal absolut ikke tilføje hverken flere koraler eller fisk nu skal dine værdier først på plads.
I dit tilfælde er der kun en ting der virker og det er tid du vil formodentligt miste en del af dine fisk og koraler hvis du har nogle.
Du må ikke forstå dette som et angreb, vi har alle været nye i denne hobby og man skal kravle før man kan gå
Saltvand tager tid at få op og køre, har du ikke den tålmodighed bliver det ALDRIG godt og det eneste du vil få ud af denne ellers fantastiske hobby er en tom tegnebog og et akvarie der aldrig kommer til at køre.
Tag det roligt og læs på tingene, de ting du har gjort indtil videre viser helt klart at du ikke har styr på tingene.
Lad akvariet få ro du skal absolut ikke tilføje hverken flere koraler eller fisk nu skal dine værdier først på plads.
I dit tilfælde er der kun en ting der virker og det er tid du vil formodentligt miste en del af dine fisk og koraler hvis du har nogle.
Du må ikke forstå dette som et angreb, vi har alle været nye i denne hobby og man skal kravle før man kan gå
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 10
Tak for svarene. Troede det hele kørte mår vandværdierne var i orden. Kan et OZON filter hjælpe med noget?
- KasperT
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8660 Skanderborg
God vandkvalitet, godt foder, tilstrækkeligt plads samt fred og ro, så går det væk helt af sig selv.
Så er der en eller flere af ting der halter.
Der er ikke noget du bare kan sætte på som får det til at gå væk.
Har du målt NO2 og NH2/4?
"Vandværdierne var i orden" er et vidt begreb
Så er der en eller flere af ting der halter.
Der er ikke noget du bare kan sætte på som får det til at gå væk.
Har du målt NO2 og NH2/4?
"Vandværdierne var i orden" er et vidt begreb

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Som Kasper skriver, så er der noget der halter. Og jeg vil umiddelbart sætte et par fingre på et par ting.
Akvariet er helt nyt, du har ikke givet det den fornødende tid til at blive stabilt.
Alt for mange fisk på alt for lidt plads.
Lav en søgning på emnet "hvide pletter" så vil du se masser af tråde om det.
Ozon kan have en effekt, men ikke så stor. Og så er ozon hammer giftigt, også for mennesker.
Eneste effektive middel er UV og så masser af ro.
Er du i øvrigt klar over hvor stor den kejser fisk du har købt bliver?
Akvariet er helt nyt, du har ikke givet det den fornødende tid til at blive stabilt.
Alt for mange fisk på alt for lidt plads.
Lav en søgning på emnet "hvide pletter" så vil du se masser af tråde om det.
Ozon kan have en effekt, men ikke så stor. Og så er ozon hammer giftigt, også for mennesker.
Eneste effektive middel er UV og så masser af ro.
Er du i øvrigt klar over hvor stor den kejser fisk du har købt bliver?
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 10
Den fulgte med akvariet.. Ligesom mange af de andre gjorde. Men skiller mig af med den imorgen. Tak for svar.