Efter at have kigget på salgssektionen dagligt i lang tid, faldt jeg i weekenden over et billigt RSM130. Jeg havde egentligt bestemt mig for ikke at købe RSM, delvist grundet jeg godt kan lide at lave tingene på min egen måde, og delvist grundet de problemer jeg har læst der er med det. Men nu blev det købt, og så kan jeg altid opgradere en anden gang.
Jeg har lidt over 15 års erfaring med hhv. ferskvandsakvarier og gekkoer, så er ikke uvant for mig at skulle bygge et stykke natur op i hjemmet.
Jeg er igang med at læse denne: http://iloapp.gteck.dk/blog/www?ShowFil ... 740939.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Men har lidt spørgsmål alligevel, hvilket er grunden til at denne tråd er oprettet:
1: Skal jeg købe et osmoseanlæg eller bør jeg købe modnet vand? Og hvad koster modnet vand?
2. Efter vandet er kommet i, skal jeg så vente en periode inden der kommer LS i, eller skal de bare i med det samme?
3. Bør man have handsker på når der håndteres sten, koraller etc?
4. Hvordan ved jeg om jeg har nok lys til en given koral?
5. Jeg har planer om at udskifte returpumperne, da dem der medfølger eftersigende skulle trække ret mange watt. Hvilke pumper kan anbefales?
Der kommer helt sikkert 1000 spørgsmål mere med tiden

Pft.
Thomas