"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

hvilken salt og hvorfor.

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.

hvilken salt bruger du?

Afstemning sluttede ons 19. feb 2014 01:11

Red sea pro
13
17%
Tropic marin
6
8%
Blue treasuer
36
47%
Sps ultra
10
13%
Lps ultra
1
1%
Reef crystal
0
Ingen stemmer
D-D H2O
0
Ingen stemmer
Reefers Best
0
Ingen stemmer
ANDET
11
14%
 
Afgivne stemmer: 77

Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: hvilken salt og hvorfor.

Indlæg af Thue »

pederrevnørd skrev:hej Peter,

Jeg er egentlig ikke uenig med dig, men mener ikke du kan lave statistik på 2-3 målinger.
Du har haft saltvand siden 2012, lord Mike har haft slat i blodet, før jeg mistede pandehåret :K

Jeg håber ikke du opfatter dette negativt - jeg har stor respekt for dig som menneske, og akvarist :GO

Brug præcis det saltmærke du har lyst til - det gør jeg :y

Men tror du virkelig at der findes eet saltmærke som aldrig svinger en anelse i værdierne ?

Jeg kan oplyse at BT er en af de helt store OEM aktører på markedet - du kan meget vel skifte mærke, bruge flere penge, og ende op med samme produkt.

Som Lord Mike har jeg aldrig gidet at måle nyblandet saltvand - jeg vil hellere bruge tiden foran baljen, og hos mig trives tingene.

Men respekt for din mening, den søger jeg ikke at forandre - der er blot andre der gerne må have vores holdning, forhåbentlig :y

Mvh
Peder
Jeg kan sagtens følge peter at han er lidt skeptisk ved et salt mærke som han har oplevet skæve værdier i. Har selv oplevet det ved de jong salt hvor kh var over 16 og ca var over 660, så derfor er jeg også sprunget fra det salt mærke. Jeg er så gået tilbage til tropic som jeg altid var rigtig glad for i gamle dage.

Nå men efter jeg oplevede dette læste jeg side op og side ned på udenlandske forum, og der var der faktisk også rigtig mange mennesker som havde oplevet meget svingende værdier ved tropic marine salt, nogen havde enda oplevet saltet med en kh helt ned på 3. Så vil kun støtte op om at nok lige meget hva mærke man bruger, så kan man komme ud for nogle skæve værdier.

Så i bund og grund skal man bare gøre hva man selv har det bedst med, og hva man føler der er det rigtige i en eget akvarie. Personligt syntes jeg også læsø syde salt smager bedst på mit blødkogte æg i forhold til alm bord salt,og der er nok heller ikke den store forskel der hehe salt er jo bare salt, men jeg bilder mig selv ind det smager bedre
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: hvilken salt og hvorfor.

Indlæg af AndersGS »

Thue skrev: Personligt syntes jeg også læsø syde salt smager bedst på mit blødkogte æg i forhold til alm bord salt,og der er nok heller ikke den store forskel der hehe salt er jo bare salt, men jeg bilder mig selv ind det smager bedre
Det er skidtet der gør det :wink:




Jeg husker ikke altid at gøre det, men forsøger altid at lave en test på den første saltblanding jeg laver på en ny spand, så er man nogenlunde sikker på det ikke er helt skævt.
Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1118
Tilmeldt: lør 1. sep 2012 19:13
11
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2012

Re: hvilken salt og hvorfor.

Indlæg af Petercw »

pederrevnørd skrev:hej Peter,

Jeg er egentlig ikke uenig med dig, men mener ikke du kan lave statistik på 2-3 målinger.
Du har haft saltvand siden 2012, lord Mike har haft slat i blodet, før jeg mistede pandehåret :K

Jeg håber ikke du opfatter dette negativt - jeg har stor respekt for dig som menneske, og akvarist :GO

Brug præcis det saltmærke du har lyst til - det gør jeg :y

Men tror du virkelig at der findes eet saltmærke som aldrig svinger en anelse i værdierne ?

Jeg kan oplyse at BT er en af de helt store OEM aktører på markedet - du kan meget vel skifte mærke, bruge flere penge, og ende op med samme produkt.

Som Lord Mike har jeg aldrig gidet at måle nyblandet saltvand - jeg vil hellere bruge tiden foran baljen, og hos mig trives tingene.

Men respekt for din mening, den søger jeg ikke at forandre - der er blot andre der gerne må have vores holdning, forhåbentlig :y

Mvh
Peder
Hej Peder,

Jeg er skam helt enig med dig :GO
På ingen måde forsøger jeg at drage konklusioner, men fortæller blot hvad jeg selv har oplevet. Andre kan jo have anderledes opfattelse, og det er bare fint :y

Havde jeg selv et stort system, som mange af jer har, så havde jeg nok også fundet et billigere salt mærke.
Nu har jeg et lille system og derfor er udgiften ikke ret meget større.

Mvh Peter
Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: hvilken salt og hvorfor.

Indlæg af Ryom »

Bruger Dejung salt ind til videre. Og det er jeg ganske godt tilfreds med :-)
Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1118
Tilmeldt: lør 1. sep 2012 19:13
11
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2012

Re: hvilken salt og hvorfor.

Indlæg af Petercw »

Carsten skrev:
Jeg vil da mene at et akvarie fyldt med mange koraller, hurtigere vil mærke et udsving i vandet end et med få, hvor forbruget er minimalt.
Korallernes forbrug er sådan nogenlunde konstant, når de er kommet i gang med at vokse.
Det har du nok ret i Carsten.
Det er også muligt, at jeg er totalt på afveje i min teori med saltet :hehe:

I har jo voldsomt mere erfaring end jeg selv, så jeg stor respekt for din mening.
Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: hvilken salt og hvorfor.

Indlæg af Marco R »

Ryom skrev:Bruger Dejung salt ind til videre. Og det er jeg ganske godt tilfreds med :-)
+1 :GO
Brugeravatar
pasex
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 900
Tilmeldt: fre 1. feb 2013 15:52
11
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2013

Re: hvilken salt og hvorfor.

Indlæg af pasex »

Jeg bruger Dejong salt, det har jeg brugt i det år akvariet nu har kørt, har aldrig oplevet de dårligdomme der har været nævnt omkring det salt så det fortsætter jeg med at bruge :)
Jesper ØH
Reactions:

Re: hvilken salt og hvorfor.

Indlæg af Jesper ØH »

Ang saltmærker så kan jeg ikke udtale mig, da jeg ikke har prøvet så meget forskelligt :) Der står på nogle spande at saltet skal blandes eller rystes, da buffer pulver kan bundfælde i spanden. Ang værdier i ny blandet saltvand, kommer jo an på hvor upræcis en saltmåler eller hvad man bruger er :biggrin:
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"