LED lampe uden snor
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6051 Almind
- Saltvand siden?: 2013
LED lampe uden snor
Hej,
Nógen der ved om man ikke kan få nogle LED lamper som ikke sidder i snore fra loftet? Jeg har en nedsænket stue og det vil ikke se så smart ud at der hænger snore helt fra loftet og ned over min balje.
Nógen der ved om man ikke kan få nogle LED lamper som ikke sidder i snore fra loftet? Jeg har en nedsænket stue og det vil ikke se så smart ud at der hænger snore helt fra loftet og ned over min balje.
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2670 Greve
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Re: LED lampe uden snor
Du kan købe bøjler til de fleste modeller så de står på akvarie kanten
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6051 Almind
Men det vil sige de skal være hævet over overfladen, de kan ikke bare sidde som "normale" ferskvandslamper lige over vand over fladen.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Ja, er det hurtige svar.rfalken skrev:Men det vil sige de skal være hævet over overfladen, de kan ikke bare sidde som "normale" ferskvandslamper lige over vand over fladen.
Det skyldes at de fleste/mange lamper har dioderne samlet i grupper i midten af lampen.
Hvis lampen er lige over overfladen, så kommer der ikke ret meget lys ud til siderne, men til gengæld en helvedes masse lige under lampen.
- amddurin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Der kommer nemt kalk og salt på hvis de er lige over vandet + der kræver en vis afstand for at kunne fordele lyset i akv. hvilket afhænger af linser, antal LED, hvordan de sider fordelt i lampem mv.
Mange har fra 20cm til 40cm afstand fra overflade til LED... (Er min overbevisning - kender ikke det præcise tal...)
Mange har fra 20cm til 40cm afstand fra overflade til LED... (Er min overbevisning - kender ikke det præcise tal...)
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
- Ole Bach
- Foxface
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9800 Hjørring
Zetlight og maxspect er begge med stativ der kan stå på kanten af akvarietrfalken skrev:Hej,
- TOSTRA
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3400 Hillerød
Jeg vil bare lige sige, at det er muligt at have den lige over overfladen.
Jeg kan jo ikke have en lampe 30cm over et akvarie på 20cm i højden
Min er 2-3cm over overfladen, og jeg får et fedt lys.
Jeg har så også designet den, så farverne bliver blandet og fordelt bedst muligt, og det har taget mig uendeligt lang tid at finde den endelige løsning.
Jeg kan jo ikke have en lampe 30cm over et akvarie på 20cm i højden

Min er 2-3cm over overfladen, og jeg får et fedt lys.
Jeg har så også designet den, så farverne bliver blandet og fordelt bedst muligt, og det har taget mig uendeligt lang tid at finde den endelige løsning.
- KimJ
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4863 Eskilstrup
- Saltvand siden?: 1979
- Geografisk sted: Falster
- Kontakt:
Den lette løsning, er at sætte en hylde op over akvariet, og hænge lamperne fra undersiden af den.
Alternativt kan man bygge et kabinet til akvariet. Det vil give den ultimative frihed til at placere lamperne som man vil, og samtidig skjule diverse ledninger og andet ragelse.
Alternativt kan man bygge et kabinet til akvariet. Det vil give den ultimative frihed til at placere lamperne som man vil, og samtidig skjule diverse ledninger og andet ragelse.