Side 1 af 1

Fantastisk Maxspect service

: man 20. jan 2014 08:42
af Lennart
Købte en brugt Maxspect lampe herinde.

Undervejs til mig i posten, var der røget nogen ledninger af inde i ballasten. Da det var umuligt at afgøre hvordan de skulle sidde da det var tre sorte ledninger ja så var den lige til skraldespanden.

Fandt så en anden ballast fra en venlig sjæl herinde, der dog ikke passede 100 procent, samtidig spurgte jeg i USA om man godt kunne køre med en lidt anden ballast på lampen.

Der gik et par dage, og så får jeg beskeden at de har sendt mig en ny ballast fra USA til Decoocean, som så leverer den til mig GRATIS !

Det er sgu da service :K

Re: Fantastisk Maxspect service

: man 20. jan 2014 08:45
af soffer
Det er sq helt iorden det der super :)

Re: Fantastisk Maxspect service

: man 20. jan 2014 08:51
af AndersGS
Kan kun nikke genkendende til den service!

Re: Fantastisk Maxspect service

: man 20. jan 2014 09:05
af Lennart
Ja det da rart at vide at når man køber noget lavet af et firma, endda ældre modeller, så står de stadig bag deres produkt og yder ekstraordinær service. Det er værd at bemærke næste gang man ser på lamper.

Re: Fantastisk Maxspect service

: man 20. jan 2014 09:25
af Thue
Ja de har sku god service, ville dog ønske at man lige som i usa kunne bytte sine gamle maxspect og opgradere til den nye razor for et beskedent beløb

Re: Fantastisk Maxspect service

: man 20. jan 2014 10:48
af chrislolk
Langt fra det jeg har oplevet. For kort tid siden reparerede jeg en G2-180W for Nielsk, hvor to 60v forsyninger i controller boksen var stået af. Skrev til Maxspect direkte og fik af vide, at jeg kunne købe to nye for ca. 400,- fordi garantien var udløbet for 5-6 måneder siden.
Ved ikke lige, hvorfor der er forskel i deres serviceniveau?

Re: Fantastisk Maxspect service

: man 20. jan 2014 10:50
af Carsten
chrislolk skrev:Langt fra det jeg har oplevet. For kort tid siden reparerede jeg en G2-180W for Nielsk, hvor to 60v forsyninger i controller boksen var stået af. Skrev til Maxspect direkte og fik af vide, at jeg kunne købe to nye for ca. 400,- fordi garantien var udløbet for 5-6 måneder siden.
Ved ikke lige, hvorfor der er forskel i deres serviceniveau?
Forskellen er nok at du skrev direkte til dem, hvorimod Lennart's gik gennem importøren

Re: Fantastisk Maxspect service

: man 20. jan 2014 10:51
af Petercw
Lennart var det indenfor de to år reklamation?

Mvh peter

Re: Fantastisk Maxspect service

: man 20. jan 2014 10:55
af Lennart
Det handler om en ældre G1 lampe. Jeg tror den er over tre år gammel mindst.

Så det er langt ud over de lovmæssige forpligtigelser.

Re: Fantastisk Maxspect service

: man 20. jan 2014 11:00
af Petercw
Det er imponerende service :GO

Var det Carsten som formidlede kontak med Maxspect?
Jeg forestiller mig også at der er stor forskel, om det er en importør eller privat, som kontakter producenten. Sådan er det vel med de flestem produkter, at en importør har mere indflydelse end os private.

Re: Fantastisk Maxspect service

: man 20. jan 2014 11:02
af Lennart
Jeg ved ikke hvem der har trukket i snorene, om det er decoocean eller maxspect.

Men her er den mail jeg fik i dag:

Hej Lennart

Det ser ud til at jeg får reservedelen gratis til dig, med den næste leverance fra Maxspect. Jeg skriver igen når det er her.



Mvh. Carsten

Re: Fantastisk Maxspect service

: man 20. jan 2014 11:04
af Petercw
Det er nok Carsten der tryller, med hans service kunster :beer:

Re: Fantastisk Maxspect service

: man 20. jan 2014 11:07
af chrislolk
Carsten skrev: Forskellen er nok at du skrev direkte til dem, hvorimod Lennart's gik gennem importøren
Forstod det som om, Lennart havde til Maxspect i USA og ikke til Carsten. På samme måde som jeg gjorde.

Re: Fantastisk Maxspect service

: man 20. jan 2014 12:16
af johanne86
Thue skrev:Ja de har sku god service, ville dog ønske at man lige som i usa kunne bytte sine gamle maxspect og opgradere til den nye razor for et beskedent beløb
Jeg har været i kontakt med maxspect angående denne aftale, og de kunne godt lave en lignende aftale fra den europæiske afdeling. Så du skal bare skrive til dem :y

Re: Fantastisk Maxspect service

: man 20. jan 2014 12:24
af Lennart
Øhhh, hvad går den aftale mere konkret ud på ?

Man indleverer sin gamle lampe, og får en ny til nedsat pris ?

Er der en fast byttepris eller hvordan ?

Re: Fantastisk Maxspect service

: man 20. jan 2014 12:33
af johanne86
Lennart skrev:Øhhh, hvad går den aftale mere konkret ud på ?

Man indleverer sin gamle lampe, og får en ny til nedsat pris ?

Er der en fast byttepris eller hvordan ?
Du får en nedsat pris på den nye Razor model ved at sende din gamle maspect g2 model retur. Jeg kan ikke huske præcist, hvor meget rabat det giver, men det er billigere end at købe den fra ny. Forskellen er jo så, at der kun er 1 års garanti med fra fabrikken, hvorimod der er 2 år, når du køber ved dansk forhandler. Prøv at skriv til dem, og hør dem hvad de kan tilbyde. Jeg kan også lige se, om jeg kan grave den mailkorrespondance frem, jeg havde med dem. Skriv lige pb hvis du/I gerne vil se den

Re: Fantastisk Maxspect service

: man 20. jan 2014 12:36
af Lennart
Øv jeg har jo kun en G1er :0/

Re: Fantastisk Maxspect service

: man 20. jan 2014 12:41
af johanne86
Lennart skrev:Øv jeg har jo kun en G1er :0/
Jeg synes da stadig du skal prøve at skrive til den europæsike distributør, det værste der kan ske er at de siger nej :h

Re: Fantastisk Maxspect service

: man 20. jan 2014 12:48
af Lennart
Ok, nu venter jeg lige og ser hvad Decoocean finder ud af. Jeg vil jo nødig bare forlange/modtage service og så bare sende lampen afsted til ombytning.

Ikke fordi jeg skal blande mig i det, men er det ikke lidt unfair overfor deres forhandlere i de enkelte lande ? Så sælger de jo ikke nogen lamper ihvertfald.

Jeg mener hvis man forventer en høj service vejledning osv. Så bør man måske give de par kroner ekstra og handle hos den danske importør/forhandler. :hehe:

Re: Fantastisk Maxspect service

: man 20. jan 2014 13:32
af johanne86
Lennart skrev:Ok, nu venter jeg lige og ser hvad Decoocean finder ud af. Jeg vil jo nødig bare forlange/modtage service og så bare sende lampen afsted til ombytning.

Ikke fordi jeg skal blande mig i det, men er det ikke lidt unfair overfor deres forhandlere i de enkelte lande ? Så sælger de jo ikke nogen lamper ihvertfald.

Jeg mener hvis man forventer en høj service vejledning osv. Så bør man måske give de par kroner ekstra og handle hos den danske importør/forhandler. :hehe:

Det er jo en service firmaet Maxspect tilbyder og det tilbyder de så gennem deres europæiske afdeling. Så hvis du skal være ærgerlig over behandlingen af de nationale forhandlere, så er det Maxspect du skal have fat på :GO
Det er jo også herfra de danske forhandlere køber lamperne
Men ellers meget enig i at vi skal støtte de danske forhandlere :y

Re: Fantastisk Maxspect service

: man 20. jan 2014 15:07
af Lennart
Nå nu har sagen taget en ny drejning. Maxspect har ikke reservedele længere til en ballast til G1 alligevel. Snøft hulk. Har netop fået besked fra deococean.

Nu har jeg så en G2 strømforsyning der skulle være i orden, men ledningen til selve lampen er med et andet stik på. Der er 10 ben på G2 stikket men kun 8 på G1. Måske de ekstra ledninger er til en helt tredie farve ?

Min tanke er at G2 strømforsyningen jo må spytte noget strøm ud som kan få lampen til at lyse, men jeg aner ikke hvilke af ledningerne der styrer hvad, der er jo også en blæser i lampen. Mon der er en herinde der er fiks på fingrende og kan hjælpe med at bytte rundt på stikkene/ledningerne, ellers kan jeg ligeså godt smide lampen væk.

Fik tilbud om en Razor til nedsat pris, men det er ikke sikkert jeg har råd til en ny lampe selvom den er billig :crybaby: