"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Forum til snak om foder til fisk og koraller
Besvar
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af MoG »

Jeg har luret lidt på at købe nogle pods og tilsætte...

Sagen er den, at jeg til nytår købte en mandarin, som vi ser hver eneste dag og er meget aktiv i løbet af dagen og meget fremme!. Det har kriblet og krablet med små liv i sand og på sten; men mandarinen svømmer rundt og mæsker sig dagen lang! :wink: Så jeg ville købe lidt pods, som jeg kunne se de har hos Nordic Reef, og tilsætte så jeg er sikker på at bestanden af pods er tilstrækkelig til mandarinen... Den må ikke sulte!! :wink:
MEN

1) Hvilke skal jeg købe..? der er jo flere at vælge imellem...?

2) Er det korrekt forstået at man køber en pakke/beholder/flaske/ med pods og tømmer flasken direkte i akvariet, eller?

Her er de forskellige ... http://www.nordicreefshop.eu/Live-Foods ... xproduct=0" onclick="window.open(this.href);return false; Hvilke skal jeg vælge..?
Morten
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2574
Tilmeldt: ons 29. mar 2006 08:59
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af Mikkel E »

Jeg tvivler på at du vil få flere pods på sigt ved at tilsætte nogle.
Du kan evt. tage et kig her: http://shop-meeresaquaristik.de/index.php?cPath=169_283" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af MoG »

Hhmmm.. havde en ide om at man kunne tilsætte pods, der så ville formere sig... :wink:
Morten
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2574
Tilmeldt: ons 29. mar 2006 08:59
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af Mikkel E »

Men dem du har i nu formere sig jo allerede. Så længe der er fisk i, så tror jeg ikke du vil kunne ændre på populationsniveauet af pods ved at putte flere i :)
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af Ryom »

Men man kan vel tilsætte løbende for at mandarinen har lidt mere at tage af?
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2574
Tilmeldt: ons 29. mar 2006 08:59
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af Mikkel E »

Ja, men så tror jeg nu bedre det kan betale sig at starte en plankton kultur op :)
Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1614
Tilmeldt: fre 18. jan 2013 18:42
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af Meller »

eller tilsæt flere sten, gerne med mange huller som dine fisk ikke kan komme ind i :) det vil give dine pods flere steder og gemme sig, og derfor har bedre chancer for at forplante sig :)
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af MoG »

Jeg troede bare at : Tilsætte flere pods er = størrere mængde der kan formere sig. Og det faktum at der er flere pods tilstede, gør det jo sværere for fisken at nå og udrydde dem! så de har større mulighed for at nå og formere sig.. :wink:

Men som sagt, fisken er meget aktiv og lever indtil videre i bedste velgående! ville blot være sikker på der var en konstant høj bestand af pods!

Men er der nogen der kan svare på mit spørgsmål omkring hvilke pods det skal være..? og også gerne spørgsmål 2.
Morten
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2574
Tilmeldt: ons 29. mar 2006 08:59
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af Mikkel E »

Du kan jo heller ikke bare sætte flere kaniner ud i naturen og tro på at der kommer flere kaniner af den grund. Der er jo som regel en naturlig grænse for hvor store de enkelte populationer kan blive i en fødekæde.
Så bare fordi du putter flere pods i er det jo ikke ensbetydende med at de får mere at leve af...

Her er et bedre billede, de kommer i poser, så jeg vil gå ud fra at de bare skal i.
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=13&t=57855" onclick="window.open(this.href);return false;
Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1614
Tilmeldt: fre 18. jan 2013 18:42
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af Meller »

Jeg vil give Mikkel ret :)
og som jeg selv skrev, så behøver du flere gemmesteder til dine pods. flere gemmesteder = flere der vil kunne overleve og formere sig :) evt kan du engang imellem tage sten fra refugium og ligge op i displayet, også fjerne den efter noget tid, for så at sætte den tilbage i refugiumet hvor den så vil blive beboet igen, også kan du gentage :)
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2574
Tilmeldt: ons 29. mar 2006 08:59
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af Mikkel E »

Det er ikke en særlig god idé at flytte rundt på stenene, det giver en masse unødvendig næring til vandet.
Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1614
Tilmeldt: fre 18. jan 2013 18:42
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af Meller »

Nå okay :) men det var nok den bedste løsning hvis det bare var for at tilsætte pods engang imellem :) da han også vil spare en masse penge :)
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af MoG »

:wink: stenene i baljen er fyldt med små huller... og der er en del sten i! og som sagt har det kriblet og krablet med liv i sand og sten... men er som sagt bare lidt nervøs for at den skulle sulte. Så hele tanken bag det var, at tilføje nogle flere så bestanden blev større og de havde bedre chance for at formere sig! :wink:

Mikkel E: Den med kaninerne forstår jeg ikke... hvis du sætter flere ud i naturen vil bestanden sgu da vokse!? :) Der er mange dyr der bliver "reguleret" for at bestanden ikke skal vokse for meget .... Flere pods i akvariet må jo betyde en større bestand der har større chance for at formere sig, hvis mandarinen ikke kan "følge med"....

Eller hvad..?
Morten
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af Birkefeldt »

Jeg tror såmænd ikke det vil være en dårlig ide at supplere pods bestanden, når du har en mandarin. Det vil jo uundgåeligt øge bestanden for en tid. Og hvor længe der vil være flere pods kan kun tiden vise. Det kan være det kun holder et par dage, og så er der ingen grund til at bruge penge på det igen. Men det kan også være det holder bestanden oppe i uger eller længere og så er det måske en udemærket pris at betale for en tyk mandarin. Hvert system er forskelligt, så man kan ikke konkludere ret meget på forhånd.

Mvh kenneth
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1614
Tilmeldt: fre 18. jan 2013 18:42
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af Meller »

MoG problemmet er at du har så mange der spiser pods, for at sammenligne med kaninerne igen så lad os antage dine fisk er ræve, du fodre så dine ræve fordi der ikke er kaniner nok til de kan overlave af sig selv, men engang imellem når de så ser en af de få kaniner der er så spiser de dem. det vil sige hvis du så bare sætter flere kaniner ud vil dine ræve lynhurtigt finde dem da der er så stor bestand af ræve på det lille areal du sætter dine kaniner ud på :)
håber det gir mening? :)
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2574
Tilmeldt: ons 29. mar 2006 08:59
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af Mikkel E »

Der er jo en grund til at der er den bestand der nu er.
Hvis der f.eks. ikke er et stort nok fødegrundlag, så vil dem der bliver sat ud jo dø af sult og populationen vil falde mod det oprindelige niveau.
Mange dyr der bliver reguleret er for det meste fordi de ikke har en naturlig fjende.

Din mandarin er jo heller ikke den eneste fisk der spiser pods.
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2574
Tilmeldt: ons 29. mar 2006 08:59
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af Mikkel E »

Birkefeldt skrev:Jeg tror såmænd ikke det vil være en dårlig ide at supplere pods bestanden, når du har en mandarin. Det vil jo uundgåeligt øge bestanden for en tid. Og hvor længe der vil være flere pods kan kun tiden vise. Det kan være det kun holder et par dage, og så er der ingen grund til at bruge penge på det igen. Men det kan også være det holder bestanden oppe i uger eller længere og så er det måske en udemærket pris at betale for en tyk mandarin. Hvert system er forskelligt, så man kan ikke konkludere ret meget på forhånd.

Mvh kenneth
Måske, men man kan vel også risikere at få den bestand man har nu ødelagt.
Nu er jeg ikke lige inde i de forskellige typer pods, men mysis er f.eks. kanibalister og kan ødelægge andre kulturer, såvel som deres egen.
Og det er jo ikke utænkeligt at andre opfører sig på den måde?
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af MoG »

Birkefeldt skrev:Jeg tror såmænd ikke det vil være en dårlig ide at supplere pods bestanden, når du har en mandarin. Det vil jo uundgåeligt øge bestanden for en tid. Og hvor længe der vil være flere pods kan kun tiden vise. Det kan være det kun holder et par dage, og så er der ingen grund til at bruge penge på det igen. Men det kan også være det holder bestanden oppe i uger eller længere og så er det måske en udemærket pris at betale for en tyk mandarin. Hvert system er forskelligt, så man kan ikke konkludere ret meget på forhånd.

Mvh kenneth
Det var lige præcis min tanke Kenneth...


Nå, men den med kaninerne,rævene og hvad der ellers bliver nævnt, bliver vi nok ikke enige om!! :biggrin:

Jeg prøver og købe nogen og ser på det. Koster jo ikke alverden!

Men er der nogen der kunne hjælpe med de uafklarede spørgsmål? Der er vel nok en enkelt eller to på Saltvandsforum der har købt pods før... :wink:

Hvad? Og hvordan ?
Morten
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af MoG »

Slet ingen der har købt pods eller kan svare på spørgsmålene ?
Morten
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af PederP »

Hej.

Har desværre heller aldrig haft brug for at købe pods. Har til gengæld haft held med en mandarin i nano akvarium.

Jeg er enig med Mikkel lang hen af vejen. Tror effekten bliver kortvarig hvis den niche af dit lille økosystem allerede er optaget af din nuværende bestand.
Har kigget din tråd.
Du kunne lave et refugium i en spand med overløb til retur kammeret, som kunne stå ved siden af din skummer. Det kan fødes fra hovedrøret alá en kalkreaktor.
Men selv en ls ved siden af din returpumpe kan give grobund for en opformering. Tror bare ikke alle pods trives i mørke - jeg ser dyr i refugiet der ikke ligner de trives i returkammeret, mens f.eks. mysis sværmer og går med æg ved siden af retur pumpen.
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: tirs 2. okt 2012 17:46
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af Mikki »

Har et delvis svar ;) Har selv lige haft købt pods hos Nordic reef.
Har hældt en lille smugle i baljen sent aften/nat med slukket pumper. det vil forstørre Chancen for at de når at finde sig til rette i din bajle uden at de ender direkte i munden på dine fisk. Dette har virket okay i min balje. Her kommer det næste så som ikke er lykkes mig endnu. Har hældt resten i en 25 ltr balje hvor der er en levende sten i samt filtervat og luftsten. Planen med dette var at starte min egen avlfarm op og så tilføje nogle voksne i baljen over tid eller smide et stykke filtervat op i baljen med pods på og så tilbage dagen efter for at få nye til at sætte sig i filter vat . Dog skal de pods også fodres og der har han det der hedder Phyco pure reef blend, hvilket dine filterdyr også vil elske. som sagt er planen om avlsformen ikke lykkes endnu. Hehe men giver sku ikke bare sådan op. Kunne jo være lækkert hvis man var lidt mere selv forsynet hvad angår føde;) ved ikke om du kan bruge det til din undren.
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3639
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 21:45
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af amddurin »

MoG skrev::wink: stenene i baljen er fyldt med små huller... og der er en del sten i! og som sagt har det kriblet og krablet med liv i sand og sten... men er som sagt bare lidt nervøs for at den skulle sulte. Så hele tanken bag det var, at tilføje nogle flere så bestanden blev større og de havde bedre chance for at formere sig! :wink:

Mikkel E: Den med kaninerne forstår jeg ikke... hvis du sætter flere ud i naturen vil bestanden sgu da vokse!? :) Der er mange dyr der bliver "reguleret" for at bestanden ikke skal vokse for meget .... Flere pods i akvariet må jo betyde en større bestand der har større chance for at formere sig, hvis mandarinen ikke kan "følge med"....

Eller hvad..?
- Jeg tror at de mener at du ikke har føde nok til mange pods, hvis du ikke tilsætter f.eks. Phytoplankton...
- Jeg har selv luret på både plankton og køb af pods, men har ikke fået gjort noget ved det...
- Jeg har Macroalger + 2 små LS i mit refugium og der er da lidt pods deri, men tror ikke det er nok til en Mandarin så jeg ville osse gerne kunne booste antallet af pods...
- Der var en herinde der anbefalede en ATS som netop osse giver mange pods, fordi de så har masser af føde...

:beer:
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af MoG »

Jeg tænker bare at, det HAR kriblet og krablet synligt med små pods... Men enten er mandarinen super effektiv eller også gemmer de sig! :wink:

Men det kan da godt være at det er urealistisk af mig og tro, at tilsætning af pods vil øge bestanden..
Prøver dog at købe nogen og se om det kan ændre noget..

Mht.refugium er det ikke noget jeg pt. Kaster mig ud i.. Selvom det helt sikkert er en glimrende ide!

Er der ingen der kan svare på hvilke jeg skal købe...?? :wink:
Morten
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af Birkefeldt »

Godaften Morten!

I det nye nummer af Coral Magazine er der en god artikel om pods. Måske det kan hjælpe dig til at bestemme hvilke du vil prøve. Tisbe har jeg hørt skulle være gode. Mener også artiklen nævner det.

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... ne#p562707" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh kenneth
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: tirs 2. okt 2012 17:46
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af Mikki »

MoG skrev:Jeg tænker bare at, det HAR kriblet og krablet synligt med små pods... Men enten er mandarinen super effektiv eller også gemmer de sig! :wink:

Men det kan da godt være at det er urealistisk af mig og tro, at tilsætning af pods vil øge bestanden..
Prøver dog at købe nogen og se om det kan ændre noget..

Mht.refugium er det ikke noget jeg pt. Kaster mig ud i.. Selvom det helt sikkert er en glimrende ide!

Er der ingen der kan svare på hvilke jeg skal købe...?? :wink:
Tænker at du som hovedepunkt bare skal sørge for at købe de arter der er til varmvands livet. har selv både tisbe og Tangerine fra Nordic
Mener foreksemple at tigerpods er til det lidt koldere vand. Håber det giver dig lidt svær.
Med lidt entens søgning vil du kunne finde lidt om det på google og youtube er fin i forhold til opdræt af dem ;)
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af Marco R »

MoG skrev:Jeg tænker bare at, det HAR kriblet og krablet synligt med små pods... Men enten er mandarinen super effektiv eller også gemmer de sig! :wink:

Men det kan da godt være at det er urealistisk af mig og tro, at tilsætning af pods vil øge bestanden..
Prøver dog at købe nogen og se om det kan ændre noget..

Mht.refugium er det ikke noget jeg pt. Kaster mig ud i.. Selvom det helt sikkert er en glimrende ide!

Er der ingen der kan svare på hvilke jeg skal købe...?? :wink:
Jeg blev rådet til at købe Tisbe :happy:
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af MoG »

Takker.. Det lyder som om jeg skal prøve at købe nogle Tisbe så..! :wink:
Morten
Keddekrudt
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 36
Tilmeldt: ons 8. feb 2012 06:55
12
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af Keddekrudt »

Jeg havde stor succes med af foder min mandarin med frost.. Jeg punkt fodrede den bar med en sprøjte og et langt stykke luft slange.. Til sidst kunne den slet ikke vente når den så slangen kom ned :-)
Ulrik
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 249
Tilmeldt: ons 22. dec 2004 11:39
19
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af Ulrik »

MoG skrev:Takker.. Det lyder som om jeg skal prøve at købe nogle Tisbe så..! :wink:
Hold da op, det bliver teoretisk en gang imellem det her. Ræve og kaniner........hvorfor tilsætte foder overhovedet, der bliver jo ikke mere af det alligevel......, hvor kom den logik fra.

Nå jeg kunne godt tænke mig at vide om du MOG, har forsøgt dig med nogle pods?, og hvad resultatet i givet fald var?.

Og det var vel egentlig også dit spørgsmål fra starten, men syntes bare ikke der rigtig er nogen der har svaret.
Hvis du har forsøgt håber jeg du vil skrive det ! :y
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvilke pods skal jeg købe? (Nordic reef)

Indlæg af MoG »

hej!

Jeg plejer gerne at følge op på mine tråde, så andre kan få gavn af det....

MEN, nu er det sådan at jeg ikke lige har fået købt nogen endnu! :wink: Men det skal helt sikkert prøves... skal nok poste det her, når jeg har fået købt nogle... :wink:

skulle der være andre der kan bidrage, så kom med det! :biggrin:
Morten
Besvar

Tilbage til "Foder til fisk og koraller"