"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Kwon & Nissa's Marine Playground... August (fisk) update!!

Forum for Akvarier 101 -> 250 Liter
Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: tors 10. mar 2011 01:40
13
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Kwon & Nissa's Marine Playground... August (fisk) update!!

Indlæg af Fat_Donnie »

Hej Forum,

Nu har Fat_donnie endelig lært at stave efter at have været en længere ophold på pinebænken hos handelshøjskolen (CBS) på Frederiksberg. I denne anledning, vil det jo næsten være kriminelt og spild af skolepenge, hvis ikke der blev oprettet en tråd om vores nye 250L Fiske-Legeplads og Koral-Stald :T

Her er en lille teaser til folket her på en af kalenderåret 2012's sidste dage....! :GO


Akvariets Fortid

Der var engang .... et ældre ægtepar (dog ungt af sind) som gerne ville opgradere fra deres 250L Giesemann akvarium til et state-of-the-art, toppen af poppen, og creme de la creme balje der var flere gange større end det eksisterende.
Manden (lad os bare kalde ham ”Henning” :K ) tog derfor ned til sin lokale akvariebiks (lad os kalde butikken for ”DecOcean” :K ) for at sætte skub i hele planlægningen af deres nye setup. Efter noget tid havde Henning fået det nye akvarium hjem til sig selv, og det gamle Giesemann akvarium blev tømt for fisk, koraler og alt andet levende. Det blev hurtigt tørlagt og flyttet ned til akvariebiksen. De store lokale klimaændringer kunne den ”gamle tysker” dog ikke klare og alt liv forsvandt ud af glasboksen. I flere måneder stod det nu bare og samlede støv, og der gik ikke lang tid før det blev glemt af offentligheden :f2: :f3: !

Men, som i alle gode film så kommer der også en 2’er... Det gør der bestemt også her!! :GO

En efterårsdag i 2012 kom der en ung kinøjser mand (lad os kalde ham Kwon :W ) ind i akvariebiksen for at ”ose” lidt som sædvanlig, tømme kaffekanden, samt snuse rundt om koraløen og fiskereolerne for at lure på lækkerejer.
Men, lige netop den dag blev Kwon draget ekstra meget af det fordømte akvarie (som efterhånden lignede et terrarium mere og mere med alt det spindelvæv og insekt-bæ :y ), selvom han godt nok havde set det de sidste 30 gange han var i butikken. Man kan jo ikke undgå at se det når det næsten står klods op af kaffe-bordet. :K
Kwon spurgte ind til akvariet, og fandt ud af at det var til salg og ingen ejermand havde. Han gik derfra og tænkte: "Det er da for sygt, at en sådan usleben diamant bare stod der og ”spillede” grim".
Samme aften tog han hjem og fortalte det til konen, og de blev enige om at adoptere baljen op til jul så der ku blive fyret op for det igen. :grouphug:

Formaliteterne blev ordnet med DecOcean og resten er fortid… Nu kan den fortællingen om baljens nye liv begynde. :sneaky2:

:f3: :f2: :f3: :f2: :f3: :f2: :f3: :f2: :f3: :f2: :f3: :f2: :f3: :f2: :f3:


Project Marine Playground

Akvariets Dimensioner
100x50x50 + sump af mærket Geisemann

Lys & Teknik
4x T5 (2x24, 2x39) – p.t. to blå og to hvide rør, men bliver nok ændret lidt i farvesammensætningen
2x Tunze 6015 cirkulationspumper
1x Tunze Silence returpumpe
1x Tunze osmolator
1x SKIMZ SM161 (500-1,200L) – Ankommer med næste vare sending om cirka tre uger!

Jeg startede ud med at give akvariet en ordentlig omgang kno-fedt nede i akvariebiksen for at ”shine” baljen op. Hovedsageligt, blev døde alger plus salt-rester samt diverse snavs fjernet, så lugten af ”Henning” ikke kom med hjem i stuen - muhaha :biggrin: . Efter tre timers rengøring gad jeg sku ikke mere og så stod den på kaffe… :y !

Indtil videre, kommer vi til at køre videre med old-school T5 teknologi som fulgte med akvariet. Men, lur mig om det ikke bliver byttet ud med noget DIY LED i fremtiden, da jeg synes låget er lidt tungt at løfte/rulle af og på plads.

Mht. cirkulation er valget faldet på to 6015 Tunze pumper der hver giver 1,800 l/h (dvs. i alt 3600 l/h plus det løse fra returen). Det burde være rigeligt efter min mening da den ene er moddet så den yder nok lige så meget som en 6025 (2800 l/h). Overvejer kun at køre med den moddede, hvis det er nok hehe… Det er jo ikke fordi pumper er skide kønne i baljen – heller ikke de ”trådløse” efter min mening! Ellers modder jeg min 6025 og smider den i hehe… lad os nu se hvordan det kommer til at blive. Returpumpen er den tørlagte fra Henning som bare får lov til at kværne derudaf igen. Osmolatoren er min gamle fra det eksisterende akvarium som bliver sat over. :beer:

Vores valgt af protein-skimmer bliver et monster fra SKIMZ som er beregnet 500-1,200L… så er der budt op til reef-pearl pool party! :sneaky2: Vi synes de hvide skummere er super cool designet og meget stilrene – så sådan en måtte vi købe nu hvor lejligheden bød til det. De skulle efter sigende også være ret så lydsvage samt billige i drift hvilket jo er flækkernøjeren opturs. :y

Modifikationer
Nu er baljen omsider blev flyttet hjem og der er blevet lavet følgende forbedringer/ændringer efter vores smag og præferencer:

- Ekstra keramik-plade på bagvæggen så det når ned til bunden
- Blåt folie på ydersiden af overløbet
- Værn til at forebygge ”jumps” (work in progress)
- Ændringer af opdeling i sumpen (montering af bobbel-fælde samt ”isolering” af skummer i sit eget rum)(work in progress)
- Opfrisket forrude (pillet af og limet på ny)
- Ekstra silikone i dele af lampekassen for at undgå rust fra skruer og lignende i baljen


1.JPG
2.JPG
3.JPG
DecOcean har naturligvis været med hele vejen og stået for den saglige vejledning samt har udført mange af de ændringer som er foretaget.
Stor tak til Carsten aka ”the Mean Midget” himself…!! Familiens første saltbalje er ligeledes købt hos DecOcean for halvanden år siden – vi kan varmt anbefale andre nybegyndere (som erfarne) at gøre det samme..! :GO


TO BE CONTINUED......... IN 2013 :f3: :f2:

GODT NYTÅR..!
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Fat_Donnie søn 11. aug 2013 12:46, rettet i alt 10 gange.
Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...!!

Indlæg af bima »

Fed fed historie :beer:
Det blir som at følge "The Julekalender" :smart:
Kom så med billederne :f3: :f2:
Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4571
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...!!

Indlæg af Nicki Henriksen »

Tillykke med det, ser frem til 2'eren..

Skal sku nok blive godt, var selv tæt på a købe det hjem :)
Bo Steen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 397
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 23:47
12
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Hadsten

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...!!

Indlæg af Bo Steen »

bima skrev:Fed fed historie :beer:
Det blir som at følge "The Julekalender" :smart:
Kom så med billederne :f3: :f2:
+1 :GO
Hilsen Bo)
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...!!

Indlæg af Bingocaller »

Come on man! Pigs!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
permadsen12
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 551
Tilmeldt: søn 6. dec 2009 20:50
14
Postnummer: 2740 Skovlunde
Saltvand siden?: 2012

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...!!

Indlæg af permadsen12 »

Når jeg tænker på hvor flot i havde jeres gamle, så bliver det rigtigt spændende at følge dette. Spar nu på vodkaen, tillykke og held og lykke.

:dance:
med venlig hilsen

per madsen

salt fordi ikke alt behøver være surt
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:10
19
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...!!

Indlæg af hellfish »

Bingocaller skrev:Come on man! Pigs!
hvad vil du dra bruge grise til ? :T
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...!!

Indlæg af bima »

hellfish skrev:
Bingocaller skrev:Come on man! Pigs!
hvad vil du dra bruge grise til ? :T
Cido herinde har da heste i sit akvarie :beer:
Et par " pigs " ell pics kan vel os overleve :hehe:
Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...!!

Indlæg af AndersBoerglum »

Ja kom nu med billeder :D
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...!!

Indlæg af PoulD »

"The Julekalender" ??? Jeg synes nu mere det minder om blanding af en Carl Th. Dreyer film baseret på H. C. Andersen's eventyr "Svinedrengen" og en Jet Li film med kung fu - eller måske snarere Tae-KWON-do :T

Anyway, jeg glæder mig i al fald også til del 2 :y .

Tillykke Kwon, både med uddannelsen, den nye balje og datteren. Jeg ønsker alle 3 ting vil medvirke til at bringe glæde og lykke for dig og Nissa og jeres familier i det nye år.

Godt nytår :beer:
Poul
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...!!

Indlæg af pederrevnørd »

PoulD skrev:"The Julekalender" ??? Jeg synes nu mere det minder om blanding af en Carl Th. Dreyer film baseret på H. C. Andersen's eventyr "Svinedrengen" og en Jet Li film med kung fu - eller måske snarere Tae-KWON-do :T

Anyway, jeg glæder mig i al fald også til del 2 :y .

Tillykke Kwon, både med uddannelsen, den nye balje og datteren. Jeg ønsker alle 3 ting vil medvirke til at bringe glæde og lykke for dig og Nissa og jeres familier i det nye år.

Godt nytår :beer:
Poul
Hvad skal jeg sige, Poul og andre, har netop skrevet det hele.

Af hele mithjerte tillykke med jeres nye balje - i er nogle fantastisk søde mennesker - hvis alle var som jer, ville verden være et bedre sted :y

Held og lykke med baljen, glæder mig til at se mere, og billeder af grise"tænder" ikke mig, koraller derimod :y

Kærlige hilsener til jer begge fra Thailand, og godt nytår :GO

Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1797
Tilmeldt: ons 14. mar 2007 11:55
17
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...!!

Indlæg af leifkrarup »

Dejligt eventyr midt i en prosaisk tid med "fiscal cliff" og 17 1/2 akutjobs.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: tors 10. mar 2011 01:40
13
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...!!

Indlæg af Fat_Donnie »

Pigs?? Der er sku ingen grise der har overlevet julen herhjemme... den stod på flæskesteg lige fra den 22 dec. af haha... Billeder skal der nok komme i stride strømme. Man kender vel efterhånden dampbørnene her på forum - men ting tager sin tid når ble-skifte samt andet arbejde kalder herhjemme. :W

Men, tak for alle de pæne ord allesammen - et nyt kapitel bliver der åbnet for senere i dag. :grouphug:

Poul: Jeg skal giv dig tae-kwon-do a la GANG NAM style hahaha :W
Jo tak, håber også på at de tre elementer du nævner bringer positive ting med sig i det nye år :beer:
IMG_0572.JPG
Her ser du et billede af den lille forårsrulle - jah... det blev sgu kun til arme og ben med konens aflægger haha :T

Peder:Tusind tusind tak for komplimenterne - det luner enormt i denne kolde tid. :GO
Skal nok få taget billeder af koralerne som tingene skrider frem....
Håber du kan holde varmen i Thailand - helt klart den bedste tid at være i Thailand på. :beer: ..!
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: tors 10. mar 2011 01:40
13
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...!!

Indlæg af Fat_Donnie »

Opdateret.. og nu med enkelte "grise"..:! =)
Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...!!

Indlæg af Bingocaller »

Ser sgu lækkert ud!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...!!

Indlæg af ole kekkonen »

Fat_Donnie skrev:
IMG_0572.JPG
Her ser du et billede af den lille forårsrulle - jah... det blev sgu kun til arme og ben med konens aflægger haha :T
nåååååhhhhhhh!!!! :happy:
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...!!

Indlæg af pederrevnørd »

ole. skrev:
Fat_Donnie skrev:
IMG_0572.JPG
Her ser du et billede af den lille forårsrulle - jah... det blev sgu kun til arme og ben med konens aflægger haha :T
nåååååhhhhhhh!!!! :happy:
+1 vi bliver altså nødt til at se billede af jeres smukkeste fragment nogensinde :y
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: tors 10. mar 2011 01:40
13
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...!!

Indlæg af Fat_Donnie »

Jeg vil lige sige, at det er på eget ansvar hvis man vil se et billede af mit dyreste frag nogensinde

Hun vokser godt efter at have optaget en del del føde.

Hun har dog lidt "DIVA" attitude hehe... :sneaky2:



Please scroll down..... :T




:f2: :f3:
:f2: :f3:
:f2: :f3:
:f2: :f3:
:f2: :f3:
:f2: :f3:
:f2: :f3:
:f2: :f3:
:f2: :f3:
:f2: :f3:
:f2: :f3:
:f2: :f3:
:f3: :f2:
:f3: :f2:
:f3: :f2:
:f3: :f2:
:f3: :f2:
:f3: :f2:
:f3: :f2:
:f3: :f2:
:f3: :f2:
:f3: :f2:
:f3: :f2:
:f3: :f2:

IMG_0677.JPG

FORTSAT GODT NYTÅR :K :K :K
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...!!

Indlæg af Bingocaller »

Hahahahaha godt nytår min ven til jer alle 3
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2684
Tilmeldt: tirs 15. sep 2009 16:59
14
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...!!

Indlæg af Moente »

Kæft en sød, behåret unge. Tillykke med det hele, kammerat, håber I alle har det godt :)

Glæder mig til at følge jeres balje.
Mvh Tobias
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...!!

Indlæg af AndersBoerglum »

Så cute :)
Tillykke med den lille prisesse :y
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4571
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...!!

Indlæg af Nicki Henriksen »

Ej hvor en lækker lille pige I har fået jer :)

Tillykke med hende :)

Men hvad sker der med fingeren :) hehe
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...!!

Indlæg af PoulD »

Hvor er hun sød. Tror finger tegnet må være til mureren for hans bemærkning om bronchemedalje :-)
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: tors 10. mar 2011 01:40
13
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...!!

Indlæg af Fat_Donnie »

haha... tak drenge - jeg skulle hilse igen fra lille Maggie.

Nicki: der sker ikke så meget med fingeren - tror bare den var forstrukket den dag og skulle holdes i ro :T


:f2: :f3: :f2: :f3: :f2: :f3:


Lidt update omkring stensætningen:

Vi har hele tiden været tilhængere af reef-keramik søjler, så det er valget primært faldet på igen. Har suppleret med lidt sten fra DecOceans "balje" med levende sten - som som jeg nu synes var sjove at se på.

Vi har udformet designet baseret på et par kriterier som er:

1) Æstetisk flot og ingen sten på ruderne (med som uden koraler - men det er jo en smags sag)
2) Luftig for at forebygge døde zoner (dvs. forhåbentlig ”cyano proof”)
3) Massere af plads til koraler (både på bunden og på stensætningen)
4) Massere af gemmesteder, plads og fede features til fisk og dyr (såsom huler og broer)


Nedenstående billeder viser processen i brudstykker fra de første sten blev lagt på gulvet nede hos DecOcean. :GO
4.JPG
9.JPG
6.JPG
8.JPG

Der er arbejdet videre med stensætningen efterfølgende.... billeder kommer senere. af hvordan resultater er blevet indtil videre som de er placeret i baljen.

Enjoy! :beer:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: tors 10. mar 2011 01:40
13
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...!!

Indlæg af Fat_Donnie »

En lille weekend update med billeder af den endelige stensætning - sorry for lyset, har kun de to rør tændte på billederne. Men mon ikke i kan fornemme hvordan layoutet er blevet.... :GO
I er velkommen til at komme med forslag/inputs omkring ændringer.... Men, vi er rimelig godt tilfredse med resultatet indtil videre, og synes godt at der kan sættes et "hak" ved alle fire kriterier som vi gik efter at opfylde :GO

Bedøm selv :beer:
IMG_0779.JPG
IMG_0784.JPG
IMG_0786.JPG
IMG_0782.JPG
IMG_0788.JPG
IMG_0789.JPG
IMG_0785.JPG
IMG_0787.JPG
Det var meningen at reefpladerne på bagvæggen skulle ændres til noget 50/50 der bliver brudt med blå baggrund. Men, grundet for meget besvær droppede vi tanken – i bonus slipper vi så for at rengøre bagvæggen fremover hehe…! Derudover, har jeg limet noget små hylder op på bagpartiet med grå epoxy for at skabe lidt ekstra 3D-effekt og mere plads til koraler. Epoxyen har jeg så overfaldet med mindre keramik/sten stumper for at skjule den grimme farve (fastsat med super lim).

Angående bundlag har vi valgt det helt fine sand med det klingende navn ”Fiji Pink” (ved sgu ikke hvad de ryger på Fiji, for pink er det i hvert fald ikke hehe). Det er det look konen bedst kan lide så det er da det vi gør… ulempen er at det kan blive blæst væk – men mon ikke vi finder en løsning på dette i form at roligere cirkulation eller lignende. Sandet åbner jo også en del valgmuligheder hvad angår snegle, sandsøstjerner, småfisk m.v.

God weekend derude.... :grouphug:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...Nu med stensætning!!

Indlæg af PoulD »

Det ser rigtig godt ud Kwon :GO .
Hvis du kan dæmpe circulationen de første uger (måske sætte pumperne op i overfladen) så sætter det sig faktisk ret godt sammen det der Fiji pink.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...Nu med stensætning!!

Indlæg af Kirling »

Tillykke med den lille og tillykke med baljen - det ser squ godt ud !!!
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...Nu med stensætning!!

Indlæg af Gambi »

PoulD skrev:Det ser rigtig godt ud Kwon :GO .
Hvis du kan dæmpe circulationen de første uger (måske sætte pumperne op i overfladen) så sætter det sig faktisk ret godt sammen det der Fiji pink.

Enig med Poul :GO

hvis du sætter pumperne op mod overfladen, så det ikke bliver blæst så meget rundt, så er det ligesom om at sandet pakker sig. Og så efter 2-3 uger så er det ok fast og blæser ikke lige så meget rundt :)
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...Nu med stensætning!!

Indlæg af Gambi »

Hov glemte da lige at sige at det ser godt ud :GO

keep up the good work :y
Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: tors 10. mar 2011 01:40
13
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: Kwon & Nissa's 250L Marine Playground...Nu med stensætning!!

Indlæg af Fat_Donnie »

Tak for tilbagemeldingerne... det skal lige siges, at den ene pumpe (den nederste i venstre side) peger lidt skråt opad. Det kan bare ikke ses på billederne.

Overvejede at smide den øverste pumpe over i den anden side? den er lidt i vejen for hylden synes jeg da den hænger lidt tæt på. hva syns I?

Det bedste er jo at droppe den hvis cirkulationen er fin nok uden (hvis den nederste bliver moddet??).... just thoughts...

Kirling: Thx you - and thank you. Hils Gargoyle når du ser ham omkring de kanter. =)
Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
Besvar

Tilbage til "Akvarier 101 -> 250 Liter"