Er det kun hos mig det er sådan?

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Besvar
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Er det kun hos mig det er sådan?

Indlæg af crazy seahorse »

Når jeg sidder og skriver et indlæg, så kommer der understregninger med rødt under ord som "maskinen" enten ikke kender, eller som jeg - konsekvent - staver forkert. Visse ord ligger bare ikke godt til mine pølsefingre.
Et ord som ressourceprofil, kan drille. Nu, som det står er der ingen streg under, men fjerner jeg det ene s og skriver resourceprofil, så er stregen der.
Det er jo det en stavekontrol kan - hjælpe én med retskrivningen (rødt igen under retskrivningen) :rolleyes:

Men også ord som akvarie får en understregning. Det kunne betyde at det er et ord som ordbogen ikke kender.
Det lyder jo underligt, selvfølgelig. At den ikke skulle kende et ord som akvarie i et forum for saltvandsakvarister :T

Anyway (engelsk og dermed understreget), jeg troede at det var sådan hos os alle. Men det er det åbenbart ikke.

Havde en hyggelig snak med en af de andre brugere i går aftes og her faldt samtalen på stavekontrollen. Den laver ikke understregninger hos ham :rolleyes:
Vi kører begge windows.
Vi tjekkede alle indstillinger hos os begge . og de er ens. Vi kunne ikke finde ud af hvor stavekontrolknappen sidder i hverken boardindstillinger eller andre steder.

Er jeg alene om fænomenet?
Det skal lige siges, at det på ingen måde generer mig. Men troede blot at vores skærme så ens ud.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Re: Er det kun hos mig det er sådan?

Indlæg af Moente »

Bruger du evt. Firefox? Der er en indbygget stavekontrol i browseren. Hvis den anden eks. bruger IE er det måske derfor hav ikke oplever det samme? Blot et gæt.
Mvh Tobias
Brugeravatar
Monica&Jacob
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9200 Aalborg SV
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Monica&Jacob »

det er pga du bruger firefox har det samme her

det er ikke noget med forum at gøre
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense

Indlæg af leifkrarup »

Er der i det hele taget noget som hedder akvarie hedder det ikke akvarium? Akvarie er måske en fordanskning som ikke kendes af alle stavekontroller.....ved det ikke men måske!
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af PoulD »

og prøv lige med akvarium i stedet for akvarie.

Ord som akvarie og gymnasie i ubestemt form ental er jo reelt sjuskefejl som først lige blevet er blevet tilladt. Det er blevet lidt sværere at hitte ud af synes jeg, for der er er ikke alle ium ord det er blevet tilladt for.

Nå, jeg har ikke tid til det her pjat, jeg skal ind og komme lidt kalcie og magnesie i baljen

Edit: Der var en der var hurtigere
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Jeg bruger ikke mig bekendt Firefox.
Men et lyst hoved har oplyst mig om, at det måske er fordi jeg har Windows office pakken installeret på serveren.
Her er der jo en stavekontrol installeret og den kan måske have en overordnet indvirkning.

Der er muligvis en tanke omkring selve ordet akvarie, som rettelig burde hedde akvarium.
Måske er det blot en version af ældre dato, som ikke tager højde for de nymodens forkortelser og sammentrækninger, som windows bruger.
Ord som oksekærre, firspand, ganger og gabestok markeres ikke, mens ord som invertebrat og innovasiv - gode danske hverdagsord
(hverdagsord markeres også :rolleyes: ), er markeret.
Men det er da pudsigt (markeret, men korrekt stavet iflg. Retskrivningordbogen udgaven fra 1974) at et ord som hverdagsord markeres, mens et ord som ressourceprofil ikke gør. Begge er vel en sammentrækning/sætning af kendte ord.
Men nok om det, det er nørderi og ikke så vigtigt.

Jeg undrede mig blot over, at jeg havde stavekontrol og at andre ikke havde. Måske har jeg mere brug for det :crybaby:

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvilken udgave af office her du installeret??
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Indlæg af Gambi »

hvis du bruger Goggle chrome er der også stavekontrol
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

@ Carsten og Gambi

Jeg er ikke helt klar over hvilken version af Office der ligger på.
Vi har en It-mongol der tager sig af den del og der bliver løbende pillet ved det.
Men det skulle være en nyere version.

Og ja, jeg bruger, til samme it-mongols store utilfredshed, Google Crome.
Rigtige mænd bruger internet explorer :T
Det var et eller andet med sikkerheden tror jeg og så kom der nogle uartikulerede lyde der lød som fnys,
sammen med et eller andet, der lød som om han drog folk, der bruger deres tid på spil´s intelligens alvorligt i tvivl.
Ordet tidsspilde kom vist også ind over. DE bruger Google Crome, vi andre bruger IE.

ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

Besvar

Tilbage til "Forum generelt"