Freak? halv monti halv musling? eller WTF?

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Freak? halv monti halv musling? eller WTF?

Indlæg af PoulD »

Hej forum,

Købte for et par uger siden denne lille koral. Den var ret dækket af alger, så det var svært at se hvad det egentlig var, men jeg gættede på det måtte være en montipora af en slags.

Da algerne kom af så den så godt nok lidt mærkelig ud, noget af algerne viste sig ikke at være alger, men derimod ligesom forsteninger i korallen.

Anyway, jeg satte den ned bagest i baljen hvor jeg syntes der manglede lidt rødligt. I opdager jeg så, at en 6-7 stykker af disse "forsteninger" har fået en åbning, vel et par millimeter bred, og med bølget kant. Ligner sgu næsten muslinger. Der er et par stykker integreret i selve korallen, og stenen som korallen er sat fast på synes næsten udelukkende at bestå af disse underlige ting.

Med en let modificeret udgave Piet Van Deurs spørgsmål til ekspertpanelet: Hvad f. . . . er det?
Ej hvor er det svært at fotorafere en koral. Flere af mine fisk opfører sig som Sidney Lee når de får øje på et kamera
Ej hvor er det svært at fotorafere en koral. Flere af mine fisk opfører sig som Sidney Lee når de får øje på et kamera
Pft.
//Poul
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Freak? halv monti halv musling? eller WTF?

Indlæg af nbd »

Når man forstørrer billedet ligner det ganske rigtigt en musling. Godt køb :K
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det er ikke så usædvanligt at der sidder små muslinger/østers fast i de encrusterende koraller
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af PoulD »

Kan altså godt være muslinger forstår jeg.

I så fald er nogle af dem der sidder på stenen i hvert fald vandskabte . . . . aargh . . aaargh.
Den koral er kke er køn, men den er da næsten et rev i sig selv. Så lige der også er et par søpunge og en rørorm på den

//Poul
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"