GHL /salt probe

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
J. Andersen
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions: 0
15
Postnummer: 4800 Nykøbing Falster
Saltvand siden?: 2010

GHL /salt probe

Indlæg af J. Andersen »

Hejse

Jer der gøre med e GHL computer og bruger en salt prober.
Hvor nøjagtig er jeres salt tal? Og bruge andet til at måle jers salt med?

Jeg tjekker altid med et refractometer og der er en dif.

Jack
spdiving

Re: GHL /salt probe

Indlæg af spdiving »

Jeg bruger refractometer og saltet ligger på 1025.

Min GHL siger 10209 Så den er ikke 5 potter pis værd. :BA

Steen
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions: 48
19
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Den er svær at kalibrere - skal gerne stå i væsken nogle timer inden kalibreringen. Efter nogle måneder begynder den ligeså stille at blive mere og mere upræcis. Hvis den vedligeholdes og renses ofte, så virker den nu fint.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions: 2
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Har købt platin udgaven, det har jeg fortrudt mange gange...

Kontrol måler idag både med flyder og refraktometer.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 9530 Støvring
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

kan slet ikke genkende jeres skriveri omkring salt proben. Min salt probe er blevet kaliberetet 2 gange, måske 3 i den tid jeg har haft min ghl computer, som er lidt over 2 år.. Den er blevet renset engang, og ligge stort set spot on med min flyder. Syntes ikke den er svær at kalibere eller noget, det er bare vigtigt at huske at når du kalibere den, skal du vide temp på den væske du kalibere med, eller så skal du sørge for at kalibærings væsken har samme temp som akvariet, så din kalibration kommer til at passe.

De få gange jeg har lavet kontrol, via en kontrol væske har den altid ligget meget præcist på det den skulle.

det er en platin probe jeg har.
laursen
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
16
Postnummer: 8981 Spentrup
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Gassum, Randers

Indlæg af laursen »

Jeg har heller ikke haft problemer, jeg har som StarF skriver sørget for at kalibreringvæsken hade samme temperatur som vandet ved at lægge en smule i en forsejlet beholder som så var i en pose ned i sumpen hvor den lå i ca. 24 timer.

Det er dog en grafit probe jeg har men den har virket fint i et år nu.
Min 430Liter tank: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=30588 Nu med 900Liter Tank
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
20

Indlæg af Lord Mike »

StarF skrev:kan slet ikke genkende jeres skriveri omkring salt proben. Min salt probe er blevet kaliberetet 2 gange, måske 3 i den tid jeg har haft min ghl computer, som er lidt over 2 år.. Den er blevet renset engang, og ligge stort set spot on med min flyder. Syntes ikke den er svær at kalibere eller noget, det er bare vigtigt at huske at når du kalibere den, skal du vide temp på den væske du kalibere med, eller så skal du sørge for at kalibærings væsken har samme temp som akvariet, så din kalibration kommer til at passe.

De få gange jeg har lavet kontrol, via en kontrol væske har den altid ligget meget præcist på det den skulle.

det er en platin probe jeg har.
laursen skrev:Jeg har heller ikke haft problemer, jeg har som StarF skriver sørget for at kalibreringvæsken hade samme temperatur som vandet ved at lægge en smule i en forsejlet beholder som så var i en pose ned i sumpen hvor den lå i ca. 24 timer.

Det er dog en grafit probe jeg har men den har virket fint i et år nu.
Nu har jeg gjort som i skriver og lagt kalibreringsvæsken i akvariet, så det derved opnår den samme temp som akvariet har. Så prøver jeg igen at kalibrere proben igen i aften.

Skriver senere hvordan det er gået...
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 9530 Støvring
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

har lige tjekket min, den passer 100% med min flyder og refragtometer, og det er over et år siden det blev kaliberet og renset...
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
20

Indlæg af Lord Mike »

Må jo hellere holde hvad jeg skriver,...

Jeg lagde min kalibreringsvæsken i akvariet for at denne kunne få akvariets temp, denne lå et par dage inden jeg fik tid til at kalibrere påny. Proben viser faktisk det samme som mit fragtometer og flyder gør, så ja dumme mig havde åbenbart ikke været opmærksom på temp...
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions: 17
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af PoulD »

Lord Mike skrev:Må jo hellere holde hvad jeg skriver,...

Jeg lagde min kalibreringsvæsken i akvariet for at denne kunne få akvariets temp, denne lå et par dage inden jeg fik tid til at kalibrere påny. Proben viser faktisk det samme som mit fragtometer og flyder gør, så ja dumme mig havde åbenbart ikke været opmærksom på temp...

Det hedder da en brevvægt Michael, ikke fragtometer :T
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
20

Indlæg af Lord Mike »

PoulD skrev:
Lord Mike skrev:Må jo hellere holde hvad jeg skriver,...

Det hedder da en brevvægt Michael, ikke fragtometer :T
Griner :hehe:

Håber du forstår Selvom det er skrevet i koder....
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"